Cum sa cresti cifra de afaceri a firmei: 5 strategii
Orice antreprenor isi doreste mai multe incasari, ceea ce se traduce si printr-un profit mai mare. Indiferent ca vorbim despre intreprinderi mari sau mici, o afacere de succes trebuie intretinuta printr-o administrare eficienta a tuturor activitatilor firmei. Pentru a creste incasarile, nu doar strategia de marketing este importanta, ci si alte aspecte, cum ar fi revizuirea serviciilor si a produselor oferite. Descopera in continuare cateva strategii utile pentru cresterea cifrei de afaceri a firmei tale.
1. Extinde-ti afacerea In prezent, lumea afacerilor este extrem de competitiva, astfel incat nu este o alegere profitabila sa te limitezi la o singura zona geografica. Extinderea afacerii din punct de vedere geografic creste substantial baza de clienti. Prin urmare, ia in considerare deschiderea unor sedii noi in alte orase. Daca vinzi produse, nu servicii, o idee buna este sa extinzi vanzarile in mediul online. Astfel, poti face livrari in toata tara sau chiar si in strainatate fara a fi nevoie de inchirierea/cumpararea si intretinerea unor spatii noi. Pentru o buna gestionare a tuturor incasarilor, un
cont pentru imm poate fi ceea ce ai nevoie.
2. Retine clientii existenti Conform specialistilor, clientii deja existenti aduc un profit mai mare decat cei noi. Principiul Pareto, care are la baza regula 80/20, spune ca 80% din incasari sunt obtinute de pe urma a 20% dintre clienti sau a 20% dintre produse/servicii.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Cum poti retine clientii:
- ofera cupoane si discounturi de loialitate pentru clientii fideli;
- mentine o comunicare constanta cu acestia, cum ar fi prin trimiterea noutatilor prin e-mail/SMS sau a urarilor cu ocazia zilei de nastere;
- dezvolta un departament de servicii clienti;
- creeaza evenimente pentru informarea clientilor;
- comunica in mediul online prin prezentarea produselor/serviciilor si a avantajelor acestora sub forma de brosuri, reprezentari grafice sau materiale video interactive.
3. Actualizeaza preturile, produsele si serviciile Atat cresterea, cat si scaderea preturilor poate avea un impact major asupra vanzarilor. Fii mereu la curent cu ceea ce ofera competitorii tai, astfel incat sa stii cand este momentul sa scumpesti produsele sau sa oferi reduceri. Daca poti creste preturile fara sa pierzi clienti, acest lucru va produce o crestere marcanta a cifrei de afaceri.
De asemenea, poate fi necesar sa introduci produse sau servicii noi de care clientii tai au nevoie si care vin in completarea catalogului existent. Spre exemplu, daca vinzi costume de baie, produsele adiacente sunt gentile de plaja, slapii, cremele de protectie solara, acceleratoarele de bronz, cardiganele de plaja sau colacele.
4. Schimba strategia de marketing Marketingul reprezinta un instrument eficient pentru a atrage clienti noi. Acesta poate fi realizat prin numeroase metode, spre exemplu:
- Colaborari: alte firme similare sau persoane cu influenta iti pot promova brandul, castigul fiind de ambele parti.
- Concursuri: asa-numitul „giveaway” care se practica pe retelele de socializare ajuta la promovare datorita distribuirii in masa a postarilor/paginii.
- Discounturi sau oferte speciale: reducerile ocazionale sunt utile pentru a creste rapid vanzarile si a crea mai mult trafic pe website-ul firmei. De asemenea, poti opta pentru ofertele de tipul „2 la pret de 1” sau discount la al doilea produs cumparat.
- Pachete de servicii/produse: gruparea mai multor produse sau servicii intr-un pachet economic aduce avantaje atat clientului, cat si firmei.
- Sponsorizari: iti poti creste vizibilitatea si prin sponsorizarea unor evenimente sportive (cum ar fi maratoanele), a unor concursuri sau organizatii non-guvernamentale.
O alta metoda eficienta de a aduce brandul tau in atentia potentialilor clienti este sa colaborezi cu o firma de marketing digital care ofera servicii SEO (Search Engine Optimization). Acestea asigura promovare prin cresterea vizibilitatii in motoarele de cautare.
5. Revizuieste metodele de plata Metodele de plata sunt un alt aspect important pentru retinerea clientilor existenti si atragerea celor noi. Este important sa oferi metode multiple de achitare a produselor/serviciilor, inclusiv plata cu cardul bancar. De asemenea, atunci cand vine vorba de sume mari, multi clienti tind sa aleaga o companie care permite plata in rate. Ia in considerare si alegerea celor mai economice metode de livrare, deoarece costul livrarii ii poate impiedica pe unii clienti sa finalizeze comanda.
In concluzie, pentru a te bucura de o crestere a incasarilor in firma ta, fa o analiza completa a situatiei actuale, ia in considerare strategiile prezentate si afla ce modificari se preteaza.
Sursa foto: Freepik.com
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<