Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF

05-Feb-2025
1325
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF

In cazul depunerii situatiilor financiare anuale, ONG-urile au obligatia de a depune si declaratia cu situatia de trezorerie. Iar prin prezentul proiect se reglementeaza aspectele care vizeaza formatul declaratiei mentionate, precum si conditiile de intocmire si depunere a acesteia pentru anul 2024.

Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF

Potrivit art. 34 alin. (31) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice fara scop patrimonial care, in exercitiul financiar de raportare, au primit sume de natura celor prevazute de lege, indiferent de valoarea cumulata a acestora, intocmesc o declaratie care insoteste situatiile financiare anuale si evidentiaza sumele astfel primite, respectiv utilizate.

Pentru exercitiul financiar al anului 2023, formatul acestei declaratii a fost stabilit prin Ordinul ministrului finantelor nr. 470/2024 cu privire la raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial.

Prin acelasi ordin s-a prevazut posibilitatea depunerii unei Declaratii simplificate privind situatia de trezorerie, daca sumele prevazute de legea contabilitatii nu au depasit suma de 100.000 lei.

Intocmirea si depunerea Declaratiei privind situatia de trezorerie

Prin prezentul proiect se reglementeaza aspectele care vizeaza formatul declaratiei mentionate, precum si conditiile de intocmire si depunere a acesteia. Astfel, in ceea ce priveste formatul declaratiei, se propune un format similar celui aplicabil pentru exercitiul financiar al anului 2023.

De asemenea, ca si in cazul exercitiului financiar al anului 2023, persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar de raportare, au primit au primit sume de natura celor prevazute la art. 34 alin. (31) din legea contabilitatii in valoare cumulata de maximum 100.000 lei, pot intocmi o Declaratie simplificata privind situatia de trezorerie.

Formatele stabilite prin proiectul de ordin urmeaza a se folosi incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2024.

Declaratia privind situatia de trezorerie se intocmeste si se semneaza de catre persoanele abilitate, potrivit legii, sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale.

Declaratia privind situatia de trezorerie se semneaza si de catre reprezentantul legal, respectiv administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Declaratia privind situatia de trezorerie se depune odata cu situatiile financiare anuale, folosind programul de asistenta, pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Contabilizarea impozitului minim pe cifra de afaceri in cazul grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit

Prin prezentul proiect se mentioneaza si ca, in cazul grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit, definit potrivit Codului fiscal, cheltuiala totala cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri datorat de grupul fiscal se inregistreaza de catre persoana juridica responsabila.

La capitolul 16 „Functiunea conturilor”, functiunea contului 697 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Contul 697 „Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri”

Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, reglementat potrivit Codului fiscal.

In debitul contului 697 „Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri” se inregistreaza:

- valoarea impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri (contul 441).

In cazul grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit, definit potrivit Codului fiscal, persoana juridica responsabila inregistreaza in debitul contului 697 „Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri” cheltuiala totala cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri datorat de grupul fiscal.”

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016