Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratie Beneficiar Real - Ce este si cine are obligatia de a o depune

10-Nov-2021
3766
Declaratie Beneficiar Real - Ce este si cine are obligatia de a o depune

Daca administrezi o companie pe teritoriul tarii noastre, dar nu numai, stii deja ca ai o serie de responsabilitati pe care trebuie sa le indeplinesti si o serie de documente pe care trebuie sa le depui in fiecare an.

Declaratie beneficiar real – Ce este?

Declaratia privind Beneficiarul Real este o declaratie pe proprie raspundere depusa de reprezentantul legal al firmei, mai precis de administratorul companiei. Aceasta declaratie beneficiar real trebuie sa cuprinda mai multe informatii, si anume:

- Datele de identificare ale beneficiarului real sau ale beneficiarilor reali – in cazul in care vorbim de o companie cu mai multi actionari;

- Modalitatea sau modalitatile in care se exercita controlul asupra companiei in cauza.

Cine sunt beneficiarii reali?

Atunci cand spunem beneficiari reali, ne referim la asociatii care detin direct sau indirect peste 25% din actiunile unei companii, cei care participa la capitalul unei firme cu un procent de peste 25%, dar si cei care controleaza activitatea societatii respective.

Temei legal declaratie beneficiar real

Daca este sa analizam temeiul legal, trebuie sa mentionam faptul ca potrivit articolului 56 din Legea nr. 129/2019 - pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, mentioneaza ca:

1. Persoanele juridice trebuie sa depuna aceasta declaratie la Registrul Comertului la inmatriculare, anual sau ori de cate ori apare o modificare, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

2. Declaratia anuala se va depune la oficiul registrului comertului in care a fost inmatriculata firma in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale. In cazul in care apar modificari in ceea ce priveste datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se va depune in termen de 15 zile de la aparitia modificarii.

3. Declaratia poate fi data in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau poate fi depusa personal ori prin intermediul unui reprezentant, daca are o data certa, datata de un notar public sau atestata de un avocat. Declaratia mai poate fi depusa prin mijloacele electronice, mai precis prin mijloace electronice - prin portalul de servicii al ONRC sau chiar pe adresele de mail puse la dispozitie de Oficiul Registrul Comertului, dar si prin intermediul curierului.

Chiar daca depunerea declaratiei privind beneficiarul real a fost suspendata pentru o perioada, Legea 101/2021, a venit cu o serie de modificari si a reintrodus obligativitatea depunerii formularului.

Depunere declaratie beneficiar real

Asa cum iti spuneam si mai devreme, declaratia poate fi depusa si personal. Insa, in cazul in care nu poti ajunge la Registrul Comertului, trebuie sa stii ca poti apela la specialistii de la fabrica-de-firme.ro si ei vor depune declaratia in locul tau. Pentru acest lucru trebuie sa pregatesti cateva documente, si anume:

- Copia cartii de identitate a administratorului ori a asociatului;

- Copia certificatului de inregistrare;

- Copia actului constitutiv;

- Procura notariala pentru depunere.

Cine nu trebuie sa depuna aceasta declaratie privind beneficiarul real?

Sunt scutite de la depunerea declaratiei privind beneficiarul real:

- regiile autonome;

- companiile si societatile nationale;

- si societatile detinute integral sau majoritar de stat.

Declaratie beneficiar real – despre formularele 6 si 6 A

Noul model de declaratie are doar o pagina si jumatate si nu trebuie insotit si de alte cereri. Insa trebuie sa stii ca exista 2 modele de formulare, mai precis 6 si 6 A.

Declaratia privind beneficiarul real 6 – acest formular se va utiliza numai in cazul in care declaratia este depusa in fata oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Declaratia privind beneficiarul real 6 A - acest formular se va utiliza in cazul declaratiilor ce sunt depuse sub semnatura privata.

Ce se intampla daca nu depui declaratia de beneficiar real?

Este extrem de important sa mentionam faptul ca nerespectarea obligatiei de depunere a declaratiei privind beneficiarul real constituie contraventie si va fi sanctionata cu o amenda.

Mai precis, sanctiunile prevazute de lege sunt:

- amenda cuprinsa intre 5 000 lei si 10 000 lei pentru firme;

- amenda cuprinsa intre 200 lei si 2 500 lei pentru asociatii si fundatii.

Mai mult decat atat, in cazul in care reprezentantul legal al firmei, nu depune declaratia privind beneficiarul real in termen de 30 de zile de la data aplicarii sanctiunii contraventionale, tribunalul poate pronunta dizolvarea societatii.

Ai nevoie de mai multe informatii despre Declaratia Privind Beneficiarii Reali, ai nevoie de ajutor in completarea ei sau chiar doresti sa te ajute cineva in procesul de depunere? Te invitam sa accesezi fabrica-de-firme.ro, iar specialistii de la Fabrica de firme iti vor lua grija depunerii. Costul pentru acest serviciu este foarte avantajos. Procedura de lucru este simpla, puteti discuta si preda documentele personal, iar in cazul in care acest lucru nu este posibil, toate detaliile pot fi discutate la telefon sau transmise pe email.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016