Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea situatiilor financiare in cazul unei fuziuni

27-Sep-2012
4349
Intrebare: Societatea A (absorbanta) fuzioneaza prin absorbtie cu societatea B (absorbita). Notele contabile de preluare s-au inregistrat cu data de 01.10.2010.
Data finala a fuziunii este 08.08.2011. Ce situatii financiare se depun pentru 31.12.2010, respectiv 30.06.2011 pentru cele 2 societati?


Raspuns: Conform art. 250 din Legea 31/1990 a societatilor - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare, fuziunea are urmatoarele consecinte:
"a) transferul, atit în raporturile dintre societatea absorbita sau divizata si societatea absorbanta/societatile beneficiare, cit si in raporturile cu tertii, catre societatea absorbanta sau fiecare dintre societatile beneficiare al tuturor activelor şi pasivelor societatii absorbite/divizate; acest transfer va fi efectuat în conformitate cu regulile de repartizare stabilite în proiectul de fuziune/divizare;
b) actionarii sau asociatii societatii absorbite sau divizate devin actionari, respectiv asociati ai societatii absorbante, respectiv ai societatilor beneficiare, in conformitate cu regulile de repartizare stabilite în proiectul de fuziune/ divizare;
c) societatea absorbita sau divizata inceteaza sa existe."

Data la care fuziunea produce efecte este stipulata la art. 249 din Legea 31/1990 :

"Fuziunea/divizarea produce efecte:
a) in cazul constituirii uneia sau mai multor societăţi noi, de la data înmatricularii în registrul comerţului a noii societaţi sau a ultimei dintre ele;
b) în alte cazuri, de la data înregistrarii hotaririi ultimei adunari generale care a aprobat operaţiunea, cu excepţia cazului în care, prin acordul parţilor, se stipuleaza ca operaţiunea va avea efect la o altă data, care nu poate fi insa ulterioara încheierii exerciţiului financiar curent al societăţii absorbante sau societăţilor beneficiare, nici anterioară încheierii ultimului exerciţiu financiar încheiat al societăţii sau societatilor ce isi transfera patrimoniul."

Din cele citate, rezulta ca notele contabile de preluare a patrimoniului trebuiau inregistrate la data fuziunii si nu la o data anterioara.
In toata aceasta perioada, cele doua firme isi pastrau personalitatea juridica si depuneau, fiecare, situatii financiare si raportari contabile.

Daca, totusi, nu se mai poate modifica inregistrarea notelor contabile, o varianta ar fi urmatoarea:
- pentru 31.12.2010 sa se depuna situatii financiare normale pentru A si o declaratie pentru B ca societatea este in lichidare (deoarece B nu mai are active si pasive, acestea fiind transmise prin note contabile catre A) - OMFP 2870/2010 ;
- pentru 30.06.2011 sa se depuna raportare contabila pentru A, iar pentru B nu se va depune nimic, in virtutea plafonului de 35.000 euro cifra de afaceri realizata in anul precedent pina la care societatile nu depun raportare contabila - OMFP 2234/2011.

Daca, totusi, B a avut in anul precedent (in 2010) o cifra de afaceri mai mare de 35.000 euro, atunci se va depune o declaratie ca este in lichidare. Modelele situatiilor financiare si ale raportarilor contabile sunt cele in vigoare pentru acele date.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016