Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunerea situatiilor financiare in cazul unei fuziuni

27-Sep-2012
2671
Intrebare: Societatea A (absorbanta) fuzioneaza prin absorbtie cu societatea B (absorbita). Notele contabile de preluare s-au inregistrat cu data de 01.10.2010.
Data finala a fuziunii este 08.08.2011. Ce situatii financiare se depun pentru 31.12.2010, respectiv 30.06.2011 pentru cele 2 societati?


Raspuns: Conform art. 250 din Legea 31/1990 a societatilor - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare, fuziunea are urmatoarele consecinte:
"a) transferul, atit în raporturile dintre societatea absorbita sau divizata si societatea absorbanta/societatile beneficiare, cit si in raporturile cu tertii, catre societatea absorbanta sau fiecare dintre societatile beneficiare al tuturor activelor şi pasivelor societatii absorbite/divizate; acest transfer va fi efectuat în conformitate cu regulile de repartizare stabilite în proiectul de fuziune/divizare;
b) actionarii sau asociatii societatii absorbite sau divizate devin actionari, respectiv asociati ai societatii absorbante, respectiv ai societatilor beneficiare, in conformitate cu regulile de repartizare stabilite în proiectul de fuziune/ divizare;
c) societatea absorbita sau divizata inceteaza sa existe."

Data la care fuziunea produce efecte este stipulata la art. 249 din Legea 31/1990 :
"Fuziunea/divizarea produce efecte:
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

a) in cazul constituirii uneia sau mai multor societăţi noi, de la data înmatricularii în registrul comerţului a noii societaţi sau a ultimei dintre ele;
b) în alte cazuri, de la data înregistrarii hotaririi ultimei adunari generale care a aprobat operaţiunea, cu excepţia cazului în care, prin acordul parţilor, se stipuleaza ca operaţiunea va avea efect la o altă data, care nu poate fi insa ulterioara încheierii exerciţiului financiar curent al societăţii absorbante sau societăţilor beneficiare, nici anterioară încheierii ultimului exerciţiu financiar încheiat al societăţii sau societatilor ce isi transfera patrimoniul."

Din cele citate, rezulta ca notele contabile de preluare a patrimoniului trebuiau inregistrate la data fuziunii si nu la o data anterioara.
In toata aceasta perioada, cele doua firme isi pastrau personalitatea juridica si depuneau, fiecare, situatii financiare si raportari contabile.

Daca, totusi, nu se mai poate modifica inregistrarea notelor contabile, o varianta ar fi urmatoarea:
- pentru 31.12.2010 sa se depuna situatii financiare normale pentru A si o declaratie pentru B ca societatea este in lichidare (deoarece B nu mai are active si pasive, acestea fiind transmise prin note contabile catre A) - OMFP 2870/2010 ;
- pentru 30.06.2011 sa se depuna raportare contabila pentru A, iar pentru B nu se va depune nimic, in virtutea plafonului de 35.000 euro cifra de afaceri realizata in anul precedent pina la care societatile nu depun raportare contabila - OMFP 2234/2011.

Daca, totusi, B a avut in anul precedent (in 2010) o cifra de afaceri mai mare de 35.000 euro, atunci se va depune o declaratie ca este in lichidare. Modelele situatiilor financiare si ale raportarilor contabile sunt cele in vigoare pentru acele date.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunerea situatiilor financiare in cazul unei fuziuni":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"