Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Informatii actualizate privind numarul de evidenta a platii

18-Dec-2012
4240
Va reamintim ca, incepand cu 1 noiembrie 2012, prin exceptie de la regula, in cazul obligatiilor fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala, precum si a amenzilor de orice fel, se stinge cu prioritate obligatia fiscala stabilita suplimentar sau amenda pe care o alege contribuabilul.

Noua reglementare a fost instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 16/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala prin care s-au adus completari art. 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 referitoare la ordinea stingerii datoriilor contribuabililor.

In acest context, prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 1.485/2012, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774/16.11.2012 au fost modificate si completate Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.870/2004. Astfel, in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, precum si al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarâre judecatoreasca, precum si alte documente), codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, selectând tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul, sau poate fi solicitat de la organul fiscal.

Programul de asistenta si Nomenclatorul obligatiilor de plata sunt puse la dispozitia contribuabililor pe siteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro, la sectiunea Asistenta contribuabili.

Numarul de evidenta a platii format prin utilizarea programului de asistenta se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica «Numar de evidenta a platii» sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica «Numar de evidenta a platii», in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.


Contribuabilii, persoane fizice care efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la solicitarea institutiilor de credit interesate sa ofere clientilor persoane fizice servicii privind plata fara comision a obligatiilor bugetare conform Normelor metodologice adoptate in acest sens prin Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.801/2011 modificate si completate prin Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.662/2012, pot utiliza sistemul de stingere mentionat mai sus. Astfel, in cazul obligatiilor de plata stabilite de organele de inspectie fiscala, precum si a amenzilor de orice fel pentru care se stingerea se efectueaza la alegerea contribuabilului, ordinele de plata pentru Trezoreria Statului - cont tranzitoriu (OPTT) vor contine ca informatie obligatorie pentru efectuarea platii: numarul de evidenta a platii.


Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016