Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice

19-Oct-2018
9213

Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica.

Raspunsul specialistului

1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de la persoane fizice si documentele pe care trebuie sa le solicite vanzatorului persoana fizica:

a) Pornesc de la premiza ca cerealele sunt achizitonatate de la un producator agricol, persoana fizica. Astfel persoana juridica va trebui sa incheie cu producatorul agricol un contract cadru cereale in conformitate cu Ordinul MADR nr. 590/2018 pentru aprobarea modelului de contract de vanzare a cerealelor elaborat in baza prevederilor alin. (2) de la art. 3 din OUG nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, actualizata la zi. Modelul contractului il puteti descarca de pe urmatorul link: https://agrointel.ro/wp-content/uploads/2018/05/CONTRACT-CADRU-CEREALE.pdf.
Aceasta masura a fost introdusa prin OUG in vederea intaririi disciplinei si a responsabilitatilor partilor implicate in comercializarea cerealelor, ca urmare a propunerii Organizatiei Interprofesionale Cereale si produse derivate din Romania (OICPR).

b) De la 01.05.2015, achizitia de produse agricole se poate face in baza carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol in conformitate cu prevederile Legii 145/2014. Carnetul de comercializare a produselor agricole este obtinut de producatorii agricoli la primariile la care sunt arondati Documentul justificativ in cazul persoanei juridice care achizitoneaza cereale ( conform spetei prezentate mai sus) il reprezinta primul exemplar din fila din carnetul de comercializare.

c) Nota de receptie si constatare, document obligatoriu pentru a face dovada intrarii in gestiune a cerealelor trebuie avut in vedere ca, pentru a fi luata in considerare achizitia, trebuie intocmita si nota de intrare-receptie conform prevederilor din OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabil:

Anexa 1 NORME GENERALE din 5 noiembrie 2015 de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile A. Aspecte generale: 

6. Documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.

2) Ce impozite trebuie retinute si virate de catre societate?

Persoana fizica nu are nicio obligatie de retinere la sursa si de virare la bugetul de stat pentru cerealele achizitonate pe baza de carnet de comercializare produse agricole de la producatorul agricol.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici