
Raportul Special
realizat de specialisti
Numeroasele formulare obligatorii folosite de orice departament contabil dintr-o firma sunt o sursa de nesiguranta si exista in permanenta teama de a nu gresi.
La toate acestea si la multe altele va raspund specialistii Rentrop & Straton in lucrarea dedicata: Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate
Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
denumirea documentului;
denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
numarul documentului si data intocmirii acestuia;
mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
Gandit si realizat pentru a veni in intampinarea neclaritatilor si nevoilor dvs.,lucrarea Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate va pune la dispozitie:
productie incasari si plati achizitii vanzari drepturi de personal deplasari interne si externe donatii acordate
mijloacele fixe bunurile de natura stocurilor avizele de insotire mijloacele banesti si decontarile salariile si drepturile de personal
Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate lamureste acum toate semnele de intrebare pe care in general, abrogarea unui ordin si introducerea unuia nou le genereaza.
Acesta aduce precizari clare legate de:
-conditiile privind intocmirea si utilizarea in circuit intern al documentelor justificative si contabile
-corectarea si reconstituirea documentelor
-pastrarea si arhivarea documentelor. Arhivarea electronica a documentelor
-cerintele obligatorii pentru programele informatice folosite
-eliminarea stampilei de pe formulare, dar si a obligativitatii semnaturii
-eliminarea cerintelor minimale obligatorii pentru fiecare formular (fie ele fise, registre sau jurnale)
-reglementarea elementelor principale specifice firmelor
-noile tipuri de documente care se vor pastra timp de 5 sau 10 ani
- eliminarea obligativitatii unor documente
-regimul documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse (conditii de actualizare, termene de reconstituire)
- conformitatea cu legea a ordinelor de deplasare, a chitantelor sau a deconturilor pentru operatiuni de participatie, chiar si in lipsa stampilei.
Sunt doar cateva dintre aspectele abordate, lamurite si exemplificate in aceasta lucrare. Pentru ca tot in CUPRINSUL ACESTEI LUCRARI gasiti si nomenclatorul documentelor financiar-contabile obligatorii. Comandati acum lucrarea dvs.! Va ofera tot ceea ce dvs., contabil, trebuie sa cunoasteti pentru a va desfasura activitatea profesionist, in ritm alert si eficient!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce DOCUMENTE JUSTIFICATIVE sunt necesare?Taxe contracte part-time: Ce angajati sunt exceptati de la supraimpozitareFirme care emit bonuri fiscale mai mici si mai mari de 100 euro. Cand pot fi considerate facturi SIMPLIFICATE ?DGAF si depistarea unor tranzactii si plati fictive. Cum au platit unele societati excursii si deplasari inexistenteDecontare transport salariat: Conditii. Tratament fiscalUltimele articole
Legea 70/2015. Ce trebuie sa faci daca plafonul de 50.000 lei este depasit + documente de intocmitMijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventarOfertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITDecontare servicii turistice in 2025. Conditii, documente si implicatii fiscaleANAF verifica tranzactiile de bani intre rude si aplica impozitul de 70% acolo unde NU exista documenteArticole similare
Notificarea pentru inceperea, suspendarea sau incetarea activitatii care intra sub incidenta Legii 129/2019 trebuie depusa exclusiv electronicNoul model al formularului 300 -Decont de taxa pe valoarea adaugata- a fost publicat in Monitor (Ordinul 632/2021)Carnetele de rentier agricol se vizeaza de la 1 martieCum sa deprinzi din mers mecanismele educatiei financiare si sa ai o viata stabilaMinistrul Maria Grapini vrea sa modifice Legea insolventeiUltimele articole
30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaLaptopul ASUS nu se aprinde? 5 pasi simpli pentru a identifica problema[CONFERINTA FISCALITATE & Contabilitate] Modificarile legislative si implicatiile in activitatea taPrimii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereDeclaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna MAI 2025Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA