Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E-Factura: Finantele lanseaza varianta simplificata a aplicatiei. De cand poate fi folosita

06-Mar-2024
1582
E-Factura: Finantele lanseaza varianta simplificata a aplicatiei. De cand poate fi folosita

In continuarea eforturilor de digitalizare si simplificare a procedurilor fiscale, Ministerul Finantelor anunta, printr-un comunicat de presa, lansarea versiunii simplificate a aplicatiei e-Factura. Aplicatia poate fi folosita incepand cu data de 6 martie 2024.

Ministrul Marcel Bolos:„Este in primul rand utila celor aproximativ 670.000 contribuabili mici care au nevoie de un format gratuit si usor de folosit”

Aceasta initiativa are ca obiectiv principal cresterea accesibilitatii si usurintei in utilizarea instrumentului, pentru toti contribuabilii din tara. Aplicatia este disponibila AICI. 

Versiunea imbunatatita vine cu o interfata intuitiva si functionalitati mai usor de utilizat, astfel incat fiecare utilizator sa poata emite facturi in conformitate cu cerintele fiscale intr-un mod rapid si eficient.

Asa cum am mai spus, fiecare imbunatatire adoptata a tinut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Am tot avut intalniri cu reprezentatii mediului de afaceri si una dintre solicitarile lor a fost aceasta. Versiunea simplificata a aplicatiei e-Factura vine cu o serie de avantaje si functionalitati care vor face gestionarea facturilor mai usoara si mai accesibila pentru toti utilizatorii. Ne-am gandit in primul rand la cei aproximativ 670.000 contribuabili mici care trebuie sa utilizeze sistemul si au nevoie de o aplicatie gratuita, intuitiva si usor de folosit. De asemenea, aplicatia extinsa este acum disponibila si in limba engleza, urmand ca in perioada urmatoare sa fie tradusa si cea simplificata”, a explicat ministrul Marcel Bolos.

Printre caracteristicile cheie ale noii variante simplificate se numara:

  • Aplicatia web de completare a facturii intr-un format simplificat raspunde solicitarilor venite din partea micorintreprinderilor, ce nu utilizeaza in mod curent elemente operationale complexe.
  • A fost redesenata pentru a include automat ghidaje (i.e. codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) si bife pentru a afisa elementele de identificare obligatorii in functie de categoria de platitor de TVA.
  • Au fost restranse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzactii domestice si incluse procentele de taxa sub format selectabil.

De asemenea, o noua facilitate importanta adaugata sistemului este aplicatia extinsa in limba engleza pentru contribuabilii nerezidenti inregistrati in scopuri de TVA ce au obligatia de raportare a facturilor emise pentru livrari/prestari pe teritoriul Romaniei. 

In ceea ce priveste eficientizarea interactiunii cu utilizatorii finali, la 20 martie este organizat un nou webinar in care se pot adresa orice nelamuriri si primi raspunsuri din partea expertilor din Agentia Nationala de Administrare Fiscala/Centrul National pentru Informatii Financiare. inscrierile se fac AICI. 

Implementarea e-Factura

Institutia reaminteste ca, in situatia in care sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu este functional timp de minimum 24 de ore, obligatia de transmitere prevazuta la art.10 alin.(1) din Ordonanta de urgent a a Guvernului nr.120/2021 se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului.

Termenul-limita pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii sau prestarii in Romania, in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile lucratoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

In perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu se sanctioneaza.

ATENTIE! Venim in ajutorul dumneavoastra si va oferim cele mai importante informatii despre sistemul E-Factura: ce este acesta, ce reprezinta facturarea electronica, cine foloseste e-factura, ce elemente trebuie sa cuprinda facturile, dar si cum sa transmiteti sau sa descarcati facturi prin E-Factura, etc., AICI»


Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici