Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E-Popriri: Din 1 octombrie 2023 bancile ar putea fi OBLIGATE sa comunice detalii despre sumele care pot fi platite din conturile datornicilor

11-Mai-2023
3001
E-Popriri: Din 1 octombrie 2023 bancile ar putea fi OBLIGATE sa comunice detalii despre sumele care pot fi platite din conturile datornicilor

Din 1 octombrie 2023 bancile ar putea fi obligate sa transmita prin sistemul e-Popriri detalii despre sumele care pot fi platite din conturile persoanelor pe numele carora exista popriri la ANAF .

Masura a fost luata, asa cum au specificat si initiatorii proiectului, pentru a nu exista posibilitatea ca aceste persoana sa ramana fara disponibilitati banesti, dar si pentru ca organele fiscale sa nu fie puse in situatia de a restitui sumele incasate in plus.

Asa cum este prevazut in Ordinul 626/2023, ‘’institutiile de credit impreuna cu A.N.A.F. realizeaza reconcilierea informatiilor existente in bazele de date proprii cu privire la masurile de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti infiintate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin, inclusiv in ceea ce priveste actualizarea sumelor ramase de recuperat din acestea la data concilierii, in baza unui calendar stabilit cu institutiile de credit.’’

Reamintim ca Ordinul 626/2023 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 878/2022 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 399 din 9 mai 2023.

Extras din Ordinul 626/2023:

Articolul I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 878/2022privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 466 din 10 mai 2022, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(2) Institutiile de credit impreuna cu A.N.A.F. realizeaza reconcilierea informatiilor existente in bazele de date proprii cu privire la masurile de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti infiintate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin, inclusiv in ceea ce priveste actualizarea sumelor ramase de recuperat din acestea la data concilierii, in baza unui calendar stabilit cu institutiile de credit.

2. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 12 Protocolul de colaborare privind implementarea sistemului de instituire electronica a popririi asupra conturilor bancare, incheiat intre A.N.A.F., Asociatia Romana a Bancilor si institutiile de credit, in temeiul prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, ramane in vigoare pana la incheierea unui nou protocol de colaborare.

3. La anexa nr. 1, dupa punctul 4.2 se introduce un nou punct, punctul 4.2 1, cu urmatorul cuprins:

4.2 1. Pe perioada suspendarii popririi, Trezoreria Operativa Centrala nu valideaza viramentul efectuat de institutia de credit, daca in aplicatia e-Popriri se constata ca suspendarea popririi a fost incarcata pe platforma e-Popriri.

4. La anexa nr. 1, punctul 5.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

5.3. In cazul suspendarii executarii silite, sumele existente la momentul comunicarii adresei prevazute la pct. 5.2 raman indisponibilizate in conturile deschise la institutiile de credit.

Pana la momentul la care institutiile de credit transmit informatiile privind suma disponibila de plata, debitorul poate dispune de sumele indisponibilizate conform prevederilor art. 233 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, institutia de credit urmand sa le vireze in conturile de disponibil/venituri aferente obligatiilor fiscale datorate.

5. La anexa nr. 1, punctul 6.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

6.3. Dupa actualizarea sumelor efectuata conform pct. 4.6 si 6.2, se transmite adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta, institutiilor de credit carora li s-au comunicat adresele de infiintare a popririi.

Prevederile pct. 2.3-2.5 se aplica in mod corespunzator. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

6. La anexa nr. 1, punctul 8.4 se abroga.

7. Anexa nr. 2 se abroga.

Articolul II

Dispozitiile art. I pct. 1, 2 si 5-7 intra in vigoare la 1 octombrie 2023.

Articolul III

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016