Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa

27-Ian-2022
6632
Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa

Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment.

Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca esalonarea la plata a obligatiilor bugetare este un real sprijin.

Astfel, prin flexibilizarea conditiilor de accesare a esalonarii la plata clasice, se are in vedere utilizarea lichiditatilor financiare pentru asigurarea finantarii si/sau platii datoriilor debitorului. in acest mod, debitorii se conformeaza voluntar la plata obligatiilor bugetare, atat cele cuprinse in ratele de esalonare la plata, cat si cele curente.

Pe de alta parte, statul se asigura ca incaseaza venituri certe, lunare, la bugetul general consolidat, obligatii ce trebuie achitate de catre debitori, respectiv, rate si obligatii curente.

Flexibilizarea conditiilor de accesare a esalonarii la plata, reglementate de Codul de procedura fiscala, vizeaza crearea posibilitatii de depunere a cererii de esalonare la plata si de catre debitorii aflati in procedura insolventei, cu conditia ca acestia sa iasa din procedura insolventei pana la emiterea deciziei de esalonare la plata.

Prin aceasta masura se are in vedere redresarea firmelor aflate in procedura insolventei, care isi pot achita creantele datorate catre alti creditori, decat ANAF, ori pentru cei pentru care singurele creante datorate sunt fata de ANAF. Odata cu iesirea din insolventa, ANAF isi va recupera obligatiile bugetare ramase nestinse, prin esalonarea la plata acordata pe o perioada de cel mult 5 ani, comportandu-se astfel pe piata, ca orice alt contribuabil care beneficiaza de aceasta facilitate fiscala.

Debitorii care se afla in procedura insolventei, pe langa conditia de a iesi din aceasta procedura pana la emiterea deciziei de esalonare la plata, trebuie sa indeplineasca si celelalte conditii prevazute de Capitolul IV din Codul de procedura fiscala.

De asemenea, avand in vedere ca natura sumelor pentru care s-a stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolven?a si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 25 si 26 din Codul de procedura fiscala, reprezinta in fapt obligatii bugetare, se propune ca debitorii care se afla in aceasta situatie sa poata beneficia de esalonarea la plata.

O masura similara este deja in vigoare pentru restructurarea obligatiilor bugetare, reglementata prin Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016