Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Factura de hartie ramane doar in arhive, anunta Ministerul Finantelor. RO E-Factura este functionala din 11 noiembrie

24-Nov-2021
6016
Factura de hartie ramane doar in arhive, anunta Ministerul Finantelor. RO E-Factura este functionala din 11 noiembrie

Locul facturii pe hartie ramane doar in arhive, a anuntat recent Ministerul Finantelor printr-un comunicat de presa. Institutia pune la dispozitie sistemul de facturare electronica ce permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor.

Un pas important pentru transformarea digitala a relatiei dintre antreprenor si stat, si un salt urias pentru transparentizarea achizitiilor publice din Romania, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea si compararea costurilor pentru achizitiile publice, in timp real.

Astfel, operationalizarea deplina a sistemului RO e-Factura a inceput de joi, 11 noiembrie, pentru relatia intre companii si autoritatile publice, iar in scurt timp va fi disponibil si pentru operatiunile comerciale exclusiv private.

Ministrul Finantelor, Dan Vilceanu, a sustinut inca de la preluarea mandatului ca unul dintre cele mai importante obiective este transformarea digitala a relatiei dintre mediul privat si administratia fiscala. Importanta digitalizarii interactiunii dintre antreprenor si stat nu consta doar in eliminarea drumurilor la ghiseu sau economisirea timpului, ci presupune depasirea proceselor scriptice vechi, a sistemelor disparate si a metodelor de lucru care au ca baza hartia sau dosarul cu sina.

“Digitalizarea este in egala masura despre tehnologie, dar si despre oameni. Speram ca angajatii din sistemul public vor face acest salt si vor raspunde rapid cerintelor de astazi ale cetatenilor. Ne propunem o schimbare de paradigma, astfel incat sa asiguram o abordare proactiva a relatiei dintre institutiile statului si cetatean in domeniul fiscal. Sistemul RO e-Factura pus la dispozitie de Ministerul Finantelor este catalizatorul schimbarii paradigmei din administratia publica.

Transparentizarea cheltuirii banilor publici si digitalizarea interactiunii mediul privat – stat sunt obiective asumate inca de cand am preluat mandatul, iar implementarea sistemului este dovada ca le indeplinim” , a declarat ministrul Finantelor, Dan Vilceanu.

Pe pagina web a Ministerului Finantelor a fost dezvoltata o sectiune speciala dedicata Ro e-Factura.

Autoritatile publice si contribuabilii au la dispozitie atat cadrul legal, cat si informatii tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentatie separata atat privind sistemul national privind factura electronica Ro e-Factura pentru institutii publice, cat si prezentarea serviciilor web pentru sistemul national de plati privind factura electronica disponibila pentru toate persoanele juridice. Sectiunea cuprinde si un tuturial video cu toti pasi care trebuie urmati.

Intrebari suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul ANAF, categoria Asistenta tehnica servicii informatice.

Institutia precizeaza ca, dupa o perioada de acomodare cu lucru in platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achizitiile publice realizate in Romania. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare incepand, cel mai probabil, din 2023.

RO e-Factura are nenumarate beneficii atat pentru administratia publica, cat si pentru mediul privat:

  • Ofera o imagine de ansamblu, in timp real, asupra executiei bugetare si in urmatoarea etapa, a tranzactiilor in relatia B2B;
  • Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel national, cat si in cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscala;
  • Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale U.E.;
  • Va asigura posibilitatea participarii in procesul de achizitii publice a oricarei entitati din oricare stat membru al Uniunii Europene;
  • Sistemul va oferi date in timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare si, implicit, asigurarea necesitatii de investitii ale statului roman;
  • Eficienta, predictibilitate si transparenta in cheltuirea banilor de catre institutiile publice;
  • Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF - Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire;
  • Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evolutiei economice, identificarea asimetriilor din economie si implementarea unor politici fiscale pertinente care sa asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
  • Elimina vulnerabilitatile vechiului sistem de facturare pe suport hartie.

 

Sursa: MFP

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016