Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce ne costa sa facem facturi electronice?

24-Feb-2009
2777

Noutate


Legiuitorul a emis recent o reglementare care stabileste conditiile in care putem recurge la facturarea electronica. Din pacate, aceasta modalitate moderna de facturare nu reprezinta o optiune la indemana oricarui agent economic.

Obligatia de omologare
In cazul in care dorim sa emitem facturi in forma electronica avem obligatia sa folosim un sistem
informatic omologat de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii. In acest sens, vom inainta Autoritatii Nationale pentru Comunicatii o cerere scrisa prin care vom solicita inceperea procedurii de omologare a sistemului informatic.

Procedura de omologare
Pentru a omologa sistemul informatic trebuie sa transmitem Autoritatii Nationale pentru
Comunicatii urmatoarele documente:

  • cererea;
  • raportul de audit;
  • descrierea functionala a sistemului informatic;
  • planul de securitate a sistemului informatic;
  • certificari privind securitatea sistemului informatic, acolo unde acestea exista;
  • declaratia pe propria raspundere a auditorului, prin care este exprimata independenta sa fata de emitentul facturii in forma electronica si producatorul sistemului informatic auditat;
  • daca este cazul, descrierea echipamentelor necesare realizarii procesului de conversie, in situatia in care emitentul de drept al facturii in forma electronica are un contract valabil incheiat, in baza caruia beneficiaza de servicii de conversie a facturilor emise pe suport hartie in facturi in forma electronica;
  • dovada achitarii tarifului de omologare.

Auditul este realizat de catre un auditor independent fata de emitentul facturii in forma electronica si fata de producatorul sistemului informatic a carui omologare se solicita.

Raportul de audit poate fi realizat de o persoana fizica sau juridica, certificata ca auditor de sisteme informatice.

In cazul in care sistemul informatic este situat in alt stat, auditarea acestuia se va face prin una dintre urmatoarele metode:

  • Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
    Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
    Vezi detalii
     Ghid practic de Management financiar
    Ghid practic de Management financiar
    Vezi detalii
    Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
    Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
    Vezi detalii
    auditorul auditeaza in mod nemijlocit sistemul informatic din strainatate;
  • auditorul isi bazeaza raportul de audit pe certificari similare emise sau pe teste efectuate in statul in care se afla sistemul informatic si care au un grad de asigurare corespunzator, acoperind obiectivele si ariile de control.

Decizia de omologare este emisa in termen de 30 de zile de la data transmiterii documentatiei in urma verificarii conformitatii sistemului informatic.

Decizia de omologare este valabila pe o perioada de un an, procedura de reinnoire fiind similara cu cea de emitere.

Important
Pe intreaga perioada de valabilitate a deciziei de omologare, ANC are dreptul de a efectua
verificari ale sistemului informatic omologat.

Avem obligatia sa notificam ANC orice modificare a sistemului informatic care afecteaza documentatia depusa pentru acordarea omologarii. ANC avizeaza modificarile aduse in maximum 30 de zile de la data transmiterii notificarii.

ANC are obligatia de a pastra confidentialitatea tuturor informatiilor primite de la emitentul facturii in forma electronica care solicita omologarea sistemului informatic.

Important
Persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi in forma electronica pot externaliza aceste
servicii in temeiul unui contract valabil incheiat cu un furnizor de servicii de facturare electronica.

Retragerea omologarii

ANC ne poate retrage omologarea in urmatoarele situatii:

  • in cazul in care, in urma verificarilor efectuate, ANC constata neindeplinirea obligatiei de notificare a modificarilor efectuate asupra sistemului informatic;
  • in cazul in care, in urma verificarilor efectuate, ANC constata faptul ca sistemul informatic nu mai indeplineste normele de performanta si securitate.

In cazul in care constata una dintre aceste situatii, ANC ne va comunica deficientele constatate, acordandu-ne in acest sens un termen de 30 de zile pentru remedierea acestora. Daca nu vom remedia deficientele constatate in acest termen, ANC ne va retrage omologarea.

Cat costa omologarea?
Omologarea nu este gratis, ci este supusa unui tarif semnificativ.

Atentie!
Cuantumul tarifului de omologare este de 9.000 lei. Termenul de plata a tarifului este anterior
transmiterii documentelor pentru acordarea omologarii.

Concluzie
Cu toate ca, incepand din 1 ianuarie 2007, semnarea si stampilarea facturilor nu mai sunt
obligatorii, aceasta nu inseamna ca simplul e-mail este suficient pentru a factura electronic, in mod valabil. In fata organelor de inspectie fiscala va trebui sa demonstram ca nu neam confectionat singuri facturile pentru a beneficia de cheltuieli deductibile si a micsora astfel baza impozabila. Facturarea electronica va fi considerata costisitoare de multe unitati, astfel ca multe dintre acestea vor ramane totusi la semnarea si stampilarea facturilor sau transmiterea acestora prin posta.

Acte normative aplicabile:
Art. 3-12 din Decizia Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii nr. 888/2008 privind
procedura de verificare si omologare a sistemelor informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor in forma electronica, precum si normele de performanta si securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Acest articol este preluat din newsletterul Taxe si Impozite Actual. Avand peste 4.300 de abonati newsletterul se adreseaza acelora care vor sa munceasca usor, fara stres. Rezultat al muncii unor profesionisti in fiscalitate ce cunosc in esenta toate posibilitatile de optimizare si minimizare a taxelor si impozitelor, Taxe si Impozite Actual va ofera solutii perfect legale ce avantajeaza vizibil bugetul dvs. Descarcati gratuit numarul pe luna noiembrie si convingeti-va!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce ne costa sa facem facturi electronice?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.