Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce ne costa sa facem facturi electronice?

24-Feb-2009
2851

Noutate


Legiuitorul a emis recent o reglementare care stabileste conditiile in care putem recurge la facturarea electronica. Din pacate, aceasta modalitate moderna de facturare nu reprezinta o optiune la indemana oricarui agent economic.

Obligatia de omologare
In cazul in care dorim sa emitem facturi in forma electronica avem obligatia sa folosim un sistem
informatic omologat de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii. In acest sens, vom inainta Autoritatii Nationale pentru Comunicatii o cerere scrisa prin care vom solicita inceperea procedurii de omologare a sistemului informatic.

Procedura de omologare
Pentru a omologa sistemul informatic trebuie sa transmitem Autoritatii Nationale pentru
Comunicatii urmatoarele documente:

  • cererea;
  • raportul de audit;
  • descrierea functionala a sistemului informatic;
  • planul de securitate a sistemului informatic;
  • certificari privind securitatea sistemului informatic, acolo unde acestea exista;
  • declaratia pe propria raspundere a auditorului, prin care este exprimata independenta sa fata de emitentul facturii in forma electronica si producatorul sistemului informatic auditat;
  • daca este cazul, descrierea echipamentelor necesare realizarii procesului de conversie, in situatia in care emitentul de drept al facturii in forma electronica are un contract valabil incheiat, in baza caruia beneficiaza de servicii de conversie a facturilor emise pe suport hartie in facturi in forma electronica;
  • dovada achitarii tarifului de omologare.

Auditul este realizat de catre un auditor independent fata de emitentul facturii in forma electronica si fata de producatorul sistemului informatic a carui omologare se solicita.

Raportul de audit poate fi realizat de o persoana fizica sau juridica, certificata ca auditor de sisteme informatice.

In cazul in care sistemul informatic este situat in alt stat, auditarea acestuia se va face prin una dintre urmatoarele metode:

  • Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
    Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
    Vezi detalii
     Ghid practic de Management financiar
    Ghid practic de Management financiar
    Vezi detalii
    Consilier Institutiile Statului in Control
    Consilier Institutiile Statului in Control
    Vezi detalii
    auditorul auditeaza in mod nemijlocit sistemul informatic din strainatate;
  • auditorul isi bazeaza raportul de audit pe certificari similare emise sau pe teste efectuate in statul in care se afla sistemul informatic si care au un grad de asigurare corespunzator, acoperind obiectivele si ariile de control.

Decizia de omologare este emisa in termen de 30 de zile de la data transmiterii documentatiei in urma verificarii conformitatii sistemului informatic.

Decizia de omologare este valabila pe o perioada de un an, procedura de reinnoire fiind similara cu cea de emitere.

Important
Pe intreaga perioada de valabilitate a deciziei de omologare, ANC are dreptul de a efectua
verificari ale sistemului informatic omologat.

Avem obligatia sa notificam ANC orice modificare a sistemului informatic care afecteaza documentatia depusa pentru acordarea omologarii. ANC avizeaza modificarile aduse in maximum 30 de zile de la data transmiterii notificarii.

ANC are obligatia de a pastra confidentialitatea tuturor informatiilor primite de la emitentul facturii in forma electronica care solicita omologarea sistemului informatic.

Important
Persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi in forma electronica pot externaliza aceste
servicii in temeiul unui contract valabil incheiat cu un furnizor de servicii de facturare electronica.

Retragerea omologarii

ANC ne poate retrage omologarea in urmatoarele situatii:

  • in cazul in care, in urma verificarilor efectuate, ANC constata neindeplinirea obligatiei de notificare a modificarilor efectuate asupra sistemului informatic;
  • in cazul in care, in urma verificarilor efectuate, ANC constata faptul ca sistemul informatic nu mai indeplineste normele de performanta si securitate.

In cazul in care constata una dintre aceste situatii, ANC ne va comunica deficientele constatate, acordandu-ne in acest sens un termen de 30 de zile pentru remedierea acestora. Daca nu vom remedia deficientele constatate in acest termen, ANC ne va retrage omologarea.

Cat costa omologarea?
Omologarea nu este gratis, ci este supusa unui tarif semnificativ.

Atentie!
Cuantumul tarifului de omologare este de 9.000 lei. Termenul de plata a tarifului este anterior
transmiterii documentelor pentru acordarea omologarii.

Concluzie
Cu toate ca, incepand din 1 ianuarie 2007, semnarea si stampilarea facturilor nu mai sunt
obligatorii, aceasta nu inseamna ca simplul e-mail este suficient pentru a factura electronic, in mod valabil. In fata organelor de inspectie fiscala va trebui sa demonstram ca nu neam confectionat singuri facturile pentru a beneficia de cheltuieli deductibile si a micsora astfel baza impozabila. Facturarea electronica va fi considerata costisitoare de multe unitati, astfel ca multe dintre acestea vor ramane totusi la semnarea si stampilarea facturilor sau transmiterea acestora prin posta.

Acte normative aplicabile:
Art. 3-12 din Decizia Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii nr. 888/2008 privind
procedura de verificare si omologare a sistemelor informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor in forma electronica, precum si normele de performanta si securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Acest articol este preluat din newsletterul Taxe si Impozite Actual. Avand peste 4.300 de abonati newsletterul se adreseaza acelora care vor sa munceasca usor, fara stres. Rezultat al muncii unor profesionisti in fiscalitate ce cunosc in esenta toate posibilitatile de optimizare si minimizare a taxelor si impozitelor, Taxe si Impozite Actual va ofera solutii perfect legale ce avantajeaza vizibil bugetul dvs. Descarcati gratuit numarul pe luna noiembrie si convingeti-va!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce ne costa sa facem facturi electronice?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"