Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele propun o noua schema de ajutor de stat privind stimularea investitiilor strategice pentru noi activitati economice

26-Mai-2021
1997

Ministerul Finantelor a elaborat si publicat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor strategice pentru noi activitati economice in valoare de cel putin 500 milioane lei.

Ministerul Finantelor a elaborat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor strategice pentru noi activitati economice in valoare de cel putin 500 milioane lei.

Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regionala prin realizarea de investitii initiale pentru noi activitati economice ale caror costuri eligibile sunt in valoare de cel putin 500 milioane lei, fiind elaborata in acord cu Orientarile comunitare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2014 – 2020.

Comparativ cu celelalte scheme de ajutor de stat administrate in prezent de Ministerul Finantelor sau de alte autoritati din Romania, noua schema de ajutor de stat vizeaza atragerea de investitii in sectoarele economice considerate strategice datorita nivelului considerabil al investitiilor implicate.

"Lansez o invitatie deschisa la consultare publica catre toti partenerii de dialog care doresc sa contribuie la operationalizarea acestei noi scheme de ajutor de stat menite sa atraga investitii strategice in noi tehnologii si inovare, cu cheltuieli eligibile de cel putin 100 de milioane de euro. Pentru o dezvoltare economica durabila, Romania are nevoie de know-how specializat si de investitii greenfield in facilitati de productie din domenii strategice, precum produse electronice, aparate medicale, aeronave, care genereaza valoare adaugata mare si asigura o crestere a competitivitatii tarii noastre pe pietele internationale", a declarat Alexandru Nazare, ministrul Finantelor.

In cadrul acestei scheme, pot fi finantate cu ajutor de stat investitiile initiale cu cheltuieli eligibile in valoare de cel putin 500 milioane lei (aproximativ 100 mil. euro) constand in demararea unei unitati noi sau diversificarea unei unitati, in sectoarele economice care implica realizarea de produse cu valoare adaugata mare, cum sunt: fabricarea calculatoarelor si a produselor electronice si optice, fabricarea de aeronave si nave spatiale, fabricarea autovehiculelor de transport rutier, aparate si instrumente medicale si stomatologice etc.

Implementarea schemei de ajutor de stat va ajuta la depasirea efectelor crizei economice produse de pandemia de Covid-19 prin cresterea competitivitatii si realizarea unor transferuri de tehnologie de ultima ora si know-how in economia romaneasca. Acestea vor contribui atat la cresterea capacitatii productive, cat si la cresterea nivelului exporturilor la nivelul intregii economii, prin atragerea marilor companii cu o prezenta globala in sectoarele economice strategice, care activeaza deja in Uniunea Europeana, dar si pe cele din afara acesteia si care, prin investitiile efectuate in economia romaneasca, doresc sa activeze in interiorul Uniunii Europene.

Ajutorul de stat se acorda sub forma de sume nerambursabile pentru finantarea costurilor cu active corporale si necorporale, precum si a costurilor privind constructiile, aferente investitiei initiale, in limita intensitatii maxim admisibile, in prezent stabilita prin H.G. nr.517/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

Schema de ajutor de stat va fi implementata de Ministerul Finantelor si va beneficia de un buget total de 3.750 milioane de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 750 milioane de euro. Bugetul mediu anual al schemei este de 750 milioane de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 150 milioane de euro. Acordurile de finantare vor fi emise in perioada 2021-2025, iar plata ajutorului de stat se va realiza in intervalul 2022-2030.

Comisia Europeana va fi notificata cu privire la fiecare proiect de investitii cu cheltuieli eligibile peste valoarea de 50 milioane de euro, iar acordurile pentru finantare vor fi emise numai dupa obtinerea Deciziei de autorizare.

 

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importante

    • Persoanele care dau in chirie case sau apartamente, trebuie sa stie ca, pe langa completarea contractului si declararea lui la ANAF, exista si alte obligatii fiscale importante pentru persoanele care incaseaza banii din chirie. De asemenea, in anumite cazuri, si firmele sau PFA-urile care inchiriaza spatii au unele indatoriri fiscale. Avem cazul urmator. Contract de inchiriere apartament intre o societate comerciala si 2 persoane fizice sot-sotie co-proprietari cu valoarea chiriei de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016