
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Avand in vedere prevederile Codului fiscal, prevederile OMFP 611/2019, prevederile art. 71 din Legea 50/2019 in anul 2019 cota CAM este 2.25%, 0.3375% sau 0.27%? Care este regimul pentru fiecare din lunile ianuarie, februarie, martie, aprilie, mai si iunie-decembrie 2019?
La aceste intrebari va rasunde consultantul nostru fiscal.
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructii este strans legata de indeplinirea cumulativa a conditiilor prevazute de art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, dar si de necesitatea aprobarii unei scheme de ajutor de stat pentru cele datorate de angajator. Astfel, potrivit art. 91 din OUG nr.114/2018, aplicarea prevederilor capitolului I, art. 66, art. 68, art. 69 si art. 81 se realizeaza cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat, or art. 66 este cel care cuprinde toate facilitatile fiscale din sectorul constructii. Asadar OUG nr. 114/2018 se refera la necesitatea aprobarii unei scheme de ajutor de stat, pana in prezent nefiind identificata nici o astfel de schema initiata sau aprobata. Suplimentar si OMFP 611/2019 si in prezent OMFP 2165/2019 prevede in cadrul Instructiunilor de completare a D112 cuprinse in anexa nr. 6 ca facilitatile ce vizeaza obligatiile fiscale datorate de angajatori se aplica cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat, dupa aprobarea schemei de ajutor.
Facilitatile ce vizeaza obligatiile fiscale datorate de angajatori se aplica asadar cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat, dupa aprobarea schemei de ajutor. Aceste facilitati sunt scutirea de la plata CAS de 4% si 8% si reducerea cotei CAM la nivelul cotei (15% pentru ianuarie si februarie 2019 si 12% incepand cu luna martie 2019 potrivit Legii bugetului de stat peanul 2019 nr. 50/2019) care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale datorata de angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructii si care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
Prin urmare, neaprobarea si nepublicarea unei scheme de ajutor de stat trebuie corelata cu neaplicarea facilitatilor ce vizeaza obligatiile fiscale datorate de angajatori, acestia urmand, in opinia noastra, sa le aplice cota redusa doar dupa aprobarea schemei de ajutor.
Citeste si:
Ce trebuie sa stii despre compensarea obligatiilor fiscale (oficial ANAF). Descarca ghidul!
Este adevarat ca unele versiuni ale Declaratiei 112 nu au permis completarea utilizand cota normala de CAM, insa incepand cu versiunea Declaratiei 112 publicata pe site ANAF (D112_A7.2.0/16.04.2019) a fost permisa declararea CAM doar cu cota de 2,25% si a fost indicata corectia „pCAM_constr=0.3375% cu 2.25% (luna 01-luna prev.in Legea Aj.de Stat)", fiind emisa indicatia: „Se vor depune rectificative pentru lunile (01,02,03) in care s-a calculat gresit cu 0.3375%!".
Intrucat pentru lunile ianuarie - mai 2019 nu a fost identificata o schema de ajutor de stat aprobata, pe cale de consecinta va fi aplicata tot cota CAM normala de 2,25% si nu cea de 0,3375% (2,25 x 15%) sau de 0,27% (2,25 x 12%). Cu privire la lunile urmatoare, intreaga atentie va trebui indreptata asupra modificarilor prevederilor in domeniul ajutorului de stat, cota redusa de CAM putand fi aplicata doar dupa aprobarea unei astfel de scheme de ajutor de stat.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Intrebare: Legea nr. 193 din 21 august 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilitati a modificat definitia unitatilor protejate si a reintrodus posibilitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Procer angajeaza personal cu contract de munca in Romania, pentru a presta servicii in Romania in numele clientului nostru direct-rezident fiscal in UK (client direct) catre un client final, rezident fiscal in Romania cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<