Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe veniturile obtinute din chirii va creste din 2023! Ar putea fi introdusa si obligatia transmiterii contractului de inchiriere la ANAF

13-Iul-2022
21738
Impozitul pe veniturile obtinute din chirii va creste din 2023! Ar putea fi introdusa si obligatia transmiterii contractului de inchiriere la ANAF

Impozitul datorat de contribuabili pe veniturile obtinute din chirii va creste din 2023, conform unui Proiect de Ordonanta propus recent de Ministerul Finantelor. In plus, ar putea fi introdusa si obligatia transmitrii contractului de inchiriere la ANAF.

Proiectul de Ordonanta care prevede modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri fiscale a fost pus in dezbatere publica la Ministerul Finantelor.

Prin acest act normativ vor fi aduse modificari asupra modului de calcul al veniturilor obtinute din chirii. Pana acum venitul net obtinut din chirii se stabilea prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei forfetare de cheltuieli de 40% asupra venitului brut. Aceasta reglementare urmeaza sa fie eliminata, lucru care ar duce la cresterea impozitului pe veniturile din chirii.

``Se propune, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, altele decat veniturile din arenda si din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, stabilirea venitului impozabil la nivelul venitului brut,`` se precizeaza in Proiect.

Este propusa si instituirea obligatiei transmiterii, in vederea inregistrarii, a contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Daca Proiectul va fi aprobat de Presedinte si publicat in Monitor, prevederea se va aplica incepand cu contractele de inchiriere incheiate incepand cu 1 ianuarie 2023. Pentru contractele de inchiriere incheiate inainte de 1 ianuarie 2023, inregistrarea contractului incheiat intre parti sau a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile.

In prezent

Venitul net din cedarea folosintei bunurilor, realizat din arenda si din inchirierea bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, altele decat veniturile din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, se stabileste prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut.

Totodata, in prezent, prevederile Codului fiscal nu reglementeaza obligatia inregistrarii la organul fiscal a contractului incheiat intre parti in cazul veniturilor realizate din cedarea cedarea folosintei bunurilor. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici