Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe veniturile obtinute din chirii va creste din 2023! Ar putea fi introdusa si obligatia transmiterii contractului de inchiriere la ANAF

13-Iul-2022
21669
Impozitul pe veniturile obtinute din chirii va creste din 2023! Ar putea fi introdusa si obligatia transmiterii contractului de inchiriere la ANAF

Impozitul datorat de contribuabili pe veniturile obtinute din chirii va creste din 2023, conform unui Proiect de Ordonanta propus recent de Ministerul Finantelor. In plus, ar putea fi introdusa si obligatia transmitrii contractului de inchiriere la ANAF.

Proiectul de Ordonanta care prevede modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri fiscale a fost pus in dezbatere publica la Ministerul Finantelor.

Prin acest act normativ vor fi aduse modificari asupra modului de calcul al veniturilor obtinute din chirii. Pana acum venitul net obtinut din chirii se stabilea prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei forfetare de cheltuieli de 40% asupra venitului brut. Aceasta reglementare urmeaza sa fie eliminata, lucru care ar duce la cresterea impozitului pe veniturile din chirii.

``Se propune, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, altele decat veniturile din arenda si din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, stabilirea venitului impozabil la nivelul venitului brut,`` se precizeaza in Proiect.

Este propusa si instituirea obligatiei transmiterii, in vederea inregistrarii, a contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Daca Proiectul va fi aprobat de Presedinte si publicat in Monitor, prevederea se va aplica incepand cu contractele de inchiriere incheiate incepand cu 1 ianuarie 2023. Pentru contractele de inchiriere incheiate inainte de 1 ianuarie 2023, inregistrarea contractului incheiat intre parti sau a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile.

In prezent

Venitul net din cedarea folosintei bunurilor, realizat din arenda si din inchirierea bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, altele decat veniturile din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, se stabileste prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut.

Totodata, in prezent, prevederile Codului fiscal nu reglementeaza obligatia inregistrarii la organul fiscal a contractului incheiat intre parti in cazul veniturilor realizate din cedarea cedarea folosintei bunurilor. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit

    • Gestionarea mijloacelor fixe reprezinta un aspect important al activitatii oricarei entitati economice, mai ales atunci cand acestea nu mai sunt utilizate in activitatea curenta. In astfel de cazuri, societatile pot analiza optiuni precum valorificarea, casarea sau cedarea acestora. Transferul unor mijloace fixe catre asociat, in special atunci cand acesta este o autoritate publica, ridica o serie de implicatii fiscale si contabile ce trebuie tratate cu atentie, pentru a respecta cadrul legal in...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit declarat eronat. Pe langa D101 trebuie sa depui si D100 in 2025?

    • Corectarea erorilor fiscale este esentiala pentru respectarea obligatiilor declarative si contabile. Iar in practica pot aparea situatii in care impozitul pe profit este declarat sau inregistrat eronat intr-un exercitiu financiar, ceea ce necesita ajustari ulterioare. In acest articol analizam ce trebuie facut daca, in cursul anului 2024, s-a recunoscut un impozit pe profit care nu ar fi trebuit declarat si cum se reflecta corect aceasta situatie in declaratiile 100 si 101, precum si in...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve

    • In practica, nu este deloc neobisnuit ca firmele sa fi repartizat in anii anteriori profitul catre rezerve, mai exact, in contul 1068 „Alte rezerve”, fara a distribui imediat dividende catre asociati. Totusi, odata ce se doreste retragerea acestor sume sub forma de dividende, apare intrebarea daca este suficienta o hotarare AGA sau trebuie intocmit si un bilant interimar? In acest articol, analizam cadrul legal aplicabil, conditiile in care se poate face transferul din contul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016