Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectia economico-financiara se modifica. Afla AICI noile prevederi

23-Sep-2011
4465
Proiectul de Ordonanta de Urgenta isi propune in prinicipal sa duca la consolidarea disciplinei bugetare si economico-financiare, vizand si perfectionarea managementului la nivelul unor operatori economici. Prin aceste masuri, cuprinse si in Programul de guvernare pe perioada 2009-2012, se are in vedere indeplinirea unor obiective precum inasprirea gradului de sanctionare pentru evaziunea fiscala si cresterea graduala a functiei preventive a controlului fiscal-bugetar, tinte care, odata atinse, ar trebui sa duca la o reducere a evaziunii fiscale. Unele dintre aceste modificari sunt create si pe fondul prevederilor incluse in acordul incheiat cu Fondul Monetar International.

Unul dintre obiective este si dezvoltarea capacitatii de a masura deficitul fiscal in baza de angajamente (accrual), fapt care este inscris si in prevederile Regulamentului CE nr. 2223/1996 privind transmiterea datelor referitoare la conturile nationale si angajamentele asumate prin Scrisoarea de Intentie din iunie 2011 adresata Fondului Monetar International privind perfectionarea sistemului de raportare pentru intreprinderile de stat ce vor fi adaugate bugetului general consolidat conform definitiei ESA.

Legislatia actuala in domeniul financiar-bugetar nu include prevederi care sa reglementeze continutul creantei bugetare, titlul de creanta bugetara pentru diferentele constatate de control, accesoriile si modul de calcul al acestora sau termenele de plata ale diferentelor si accesoriilor stabilite de control. Activitatea de control financiar al statului este actualmente exercitata prin intermediul Directiei Generale de Control Financiar si al structurilor subordonate apartinand directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care urmeaza sa exercite si activitatea de inspectie economico-financiara.

Actualul proiect tine astfel cont de dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masurile economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificarile si completarile ulterioare si are drept scop reglementarea inspectiei economico-financiare, care se efectueaza la regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativteritoriala este actionar unic sau majoritar, precum si la filialele acestora.

Noul proiect de OUG prevede dispozitii clare pentru o serie de aspecte care tin de organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici:


- atributiile, competentele si obiectivele inspectiei economico-financiare;
- exercitarea inspectiei economico-financiare (control ex-ante, control operativ si control ex-post, separat sau combinat);
- cadrul metodologic de efectuare a inspectiei economico-financiare;
- intocmirea actelor de inspectie economico-financiara si valorificarea constatarilor inscrise in acestea;
- obligatiile operatorilor economici verificati;
- contraventiile, sanctiunile si caile de atac.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016