Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice

21-Oct-2011
8078
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736/19.10.2011, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.668/2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice.

Astfel, sunt incluse in cele ce urmeaza principalele obligatii care revin operatorilor economici din aceasta categorie.

Operatorii economici care au obligatia de a raporta unii indicatori economico-financiari sunt publicati pe websiteul Ministerului Finantelor Publice (MFP) la adresa www.mfinante.ro, iar listele pot fi consultate la categoria Noutati, din prima pagina, astfel:

- lista A, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;

- lista B, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;


- lista C, operatori economici monitorizati lunar conform Acordului incheiat cu Fondul Monetar International;

- lista D, operatori reclasificati in sectorul administratiei publice.

Operatorii economici prevazuti mai sus au obligatia raportarii lunare si trimestriale la MFP a indicatorilor economico-financiari prevazuti in anexele nr. 1-7 din ordin, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, astfel:

- cei din lista D vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5;

- cei din lista D vor raporta trimestrial datele prevazute in anexa nr. 4;

- cei din lista C vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 6 si 7;

- cei din listele A si B vor raporta trimestrial date preliminare conform anexelor nr. 6 si 7.

Pentru datele anuale, anexele nr. 1-5 se vor transmite, pana la:

- 25 ianuarie anul urmator date preliminare;

- 5 martie anul urmator, date revizuite conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;

- 25 mai anul urmator, date finale pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Operatorii economici prevazuti in listele A si B, care raporteaza date prevazute in anexele nr. 6 si 7, au obligatia transmiterii datelor definitive pana la:

- 25 mai a anului curent, pentru exercitiul financiar al anului precedent;

- 25 august a anului curent, pentru semestrul I al anului curent.

De retinut ca prima raportare se va efectua la 25 octombrie 2011 pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 30 septembrie 2011. In plus, operatorii economici care se regasesc in mai multe liste vor raporta datele de fiecare data, la termenele mentionate mai sus, corespunzator anexelor respective.

In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri la urmatoarele adrese de e-mail: lista A: S1001.listaA@mfinante.gov.ro; lista B: S1001.listaB@mfinante.gov.ro; lista C: S1001.listaC@mfinante.gov.ro; lista D: S1001.listaD@mfinante.gov.ro.

Raportarea indicatorilor economico-financiari se va face prin completarea formularului inteligent de declaratie S1001, care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, subcategoria Descarcare declaratii. Declaratia se semneaza electronic cu semnatura digitala utilizata de operatorul economic la depunerea declaratiilor fiscale.
Transmiterea formularului S1001 completat se va face utilizand serviciile portalului e-guvernare.ro.

Operatorii economici din subordinea autoritatilor publice centrale, precum si filialele acestora prezinta situatiile financiare anuale la MFP, in vederea avizarii acestora din punctul de vedere al incadrarii in nivelul veniturilor si cheltuielilor cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 15 alin. (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul legal de depunere a acestora la organul fiscal in raza caruia sunt arondati.

Pentru precizari suplimentare, operatorii economici interesati pot consulta Ghidul de completare si transmitere a formularului S1001, accesand websiteul MFP, la adresa www. mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina. De retinut ca, incepand cu 19 octombrie 2011, se abroga Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.152 privind raportarea unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital de stat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016