Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi linii de finantare de la Ministerul Mediului. 130 milioane de lei in sectorul deseurilor

05-Iul-2016
278

Potrivit unui anunt facut recent de ministrul de resort, Cristiana Pasca Palmer, la Forumul Administratiei Publice Locale, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor deschide, anul acesta, o linie de finantare dedicata managementului deseurilor in valoare de 100 de milioane de lei si inca 30 de milioane de lei pentru educatie si constientizare.

Aceasta masura vine ca urmare a faptului ca pana in 2020 Romania trebuie sa atinga tinta de reciclare pe care si-a asumat-o, fiind vorba de o reducere a deseurilor la 50% pana in anul amintit.

"Vedem un pachet combinat, cu o masura legislativa si o masura de suport financiar. Anul acesta deschidem pentru prima data o linie de finantare dedicata managementului deseurilor. Sunt 100 de milioane de lei pentru preventie, reparare, refolosire, reciclare si, in plus, o alta linie de finantare de 30 de milioane de lei pentru educatie si constientizare. si autoritatile locale sunt eligibile pentru aceste finantari", a declarat ministrul in cadrul unei conferinte pe teme de administratie publica, citat de Agerpres.

In acelasi timp, ministrul a amintit de progresele lente inregistrate de tara noastra in ce priveste managementul deseurilor. Astfel, in noua ani si jumatate a fost atins un procent de numai 3%.

"In ceea ce priveste managementul deseurilor, din pacate Romania sta foarte foarte prost. Avem o tinta de reducere la 50% a deseurilor depuse la groapa de gunoi pana in 2020. Pentru a ajunge la aceasta tinta de reciclare am avut la dispozitie, imediat dupa ce am aderat la UE, practic 14 ani, din 2007 pana in 2020. In primii noua ani si jumatate am reusit sa ajungem la o reciclare doar de 3%, in 71% din timpul pe care il aveam la dispozitie. Mai avem 47% reciclare de atins in urmatorii patru ani. Deci, daca la noi in noua ani si jumatatea reciclarea a crescut in medie cu sub 0,3% pe an, in timpul ramas la dispozitie, pana in 2020, trebuie sa crestem reciclarea cu aproape 12% in medie in fiecare an. Adica o performanta de 39 de ori mai buna decat cea de pana acum", a declarat Pasca Palmer.

De asemenea, ministrul a facut referire si la necesitatea urgentarii adoptarii planului national de gestionare a deseurilor:

"Anul acesta avem ca prioritate planul national de gestionare a deseurilor. Este foarte mult intarziat, dar este foarte important, pentru ca este o conditionalitate exante fara de care Comisia Europeana a spus foarte clar ca nu va debloca transa de finantare din Programul Operational Infrastructura Mediu 2016 - 2020", a subliniat ministrul citat.

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

In opinia ministrului, informeaza Agerpres, atat autoritatile centrale, dar mai ales cele locale, ar trebui sa ia masuri pentru incurajarea reciclarii la sursa, sa se implementeze colectarea la sursa programata pe diferite zile, in functie de deseurile colectate si sa se prioritizarea ierarhia deseurilor.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi linii de finantare de la Ministerul Mediului. 130 milioane de lei in sectorul deseurilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.