
Raportul Special
realizat de specialisti
Care este secretul unei companii pentru a rezista in timp? Probabil ca raspunsul la aceasta intrebare este la fel de divers pe cat de multe business-uri de succes gasesti pe piata.
Nu foarte multe companii se pot lauda insa cu o prezenta activa pe piata de business din Romania intinsa pe un sfert de secol.
Omul de afaceri Juergen Schunn spune ca „doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi”.
Auto Schunn, compania fondata in 1993 de catre acesta, este una dintre firmele care a reusit sa reziste pe piata in tot acest timp. Performanta este cu atat mai mare, cu cat mediul de afaceri post decembrist nu fost printre cele mai propice pentru antreprenoriat:
O piata de business extrem de volatila, indeosebi inainte de anii 2000
O putere de cumparare extrem de scazuta a romanilor in primii ani de dupa iesirea din comunism
O criza financiara feroce care a lovit o lume intreaga, inclusiv Romania, in 2008.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cu toate acestea, astazi compania Auto Schunn se pozitioneaza drept lider pe segmentul de reprezentante auto din vestul Romaniei, fiind unul dintre cei mai importanti parteneri autorizati ai celui mai puternic brand de autoturisme premium din lume, Mercedes-Benz.
Care a fost secretul companiei Auto Schunn?
Domnul Juergen Schunn, fondatorul companiei care ii poarta numele, spune ca a existat un mix de factori care au permis perpetuarea firmei sale de-a lungul celor 25 de ani:
„In spatele succesului afacerii noastre au persistat o serie de factori strategici precum gandirea pe termen lung, investitiile pe masura veniturilor, realizate in mod perpetuu, fapt ce a permis o dezvoltare organica, progresiva, diversificarea strategiei de afaceri prin implementarea de noi idei de dezvoltare a business-ului in sfera activitatilor de dealer auto rulate si auto noi, stabilitate si, nu in ultimul rand, mentinerea unui climat de incredere insuflat la toate nivelele structurii organizationale.”
De asemenea, aceasta a adaugat faptul ca relatiile de parteneriat incheiate cu oameni care impartasesc aceleasi valori cu cele ale companiei au reprezentat au contribuit fundamental la mentinerea companiei Auto Schunn pe un traseu sigur de dezvoltare in toti acesti ani.
In ultimul sfert de secol, compania Auto Schunn s-a dezvoltat pe fundatia unui set de principii solide, care au fost insuflate in mod constant si celor peste 200 de angajati pe care firma ii are in prezent.
Juergen Schunn:
„Echipa Auto Schunn are in componenta o multime de tineri, dar si angajati cu zeci de ani vechime, oameni care au ramas alaturi de noi in toti acesti ani datorita mediului sigur de lucru pe care ne-am straduit sa il dezvoltam si sa il mentinem.”
In cei 25 de ani de activitate pe piata auto de vanzare din Romania, compania estimeaza cifre de vanzari de ordinul zecilor de mii de unitati si o cifra cumulata de afaceri care depaseste 400 de milioane de euro.
Omul de afaceri a tinut sa puncteze faptul ca „un rol vital in dezvoltarea companiei Auto Schunn l-a avut managerul nostru general, cel mai vechi om din firma, doamna economist Elena Kovacs.
Strategiile dezvoltate de domnia sa, dar si parteneriatele pe care le-a initiat si le-a mentinut de-a lungul timpului, au asezat firma pe locul in care se afla astazi: cel mai important dealer de autoturisme din vestul Romaniei, cu cate o reprezentanta auto sau centre de service auto in orasele mari din zona de vest a tarii: Arad, Deva, Suceava, Sibiu si Timisoara, dar si in Germania, cu un showroom Auto Schunn in orasul Westendorf.
Care sunt planurile de viitor?
Ca orice firma care isi respecta trecutul si principiile, Auto Schunn tinteste cu incredere spre viitor, pe un drum care, spune domnul Juergen Schunn, ii va permite, pe de-o parte, sa perpetueze mentalitatea germana insuflata de acesta in urma cu un sfert de secol si care a dainuit pana astazi, dar si sa se mentina ferm pe o linie de dezvoltare durabila.
Juergen Schunn:
”Pe viitor, vom urmari cu atentie toate oportunitatile care se vor ivi in piata si vom dezvolta planuri de actiune pe directiile cele mai benefice pentru companiile noastre.
Ca parte din procesul de extindere a afacerii, ne vom orienta si ne vom extinde in directiile pe care le consideram cele mai oportune avand, totodata, incredere in experienta vasta pe care o avem in acest domeniu de activitate.”
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Clasificarea intreprinderilor conform Legii 346. Cum procedam?Buletin informativ ANAF: 2 noutati fiscale au fost publicate in Monitor la final de aprilie 2023Codul fiscal. Modificari prin O.U.G. nr. 91/2008Studiu de caz: Emiterea AUTOfacturii in cazul platilor in avansProiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importanteUltimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariRegistru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?[PROCEDURA SPALAREA BANILOR] Prevenirea si Combaterea Spalarii BanilorCum sa iti conectezi telefonul la televizor? 6 sfaturi utileArticole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul II (partea a IV-a)Asociatia Societatilor Financiare: Plafonarea dobanzilor la credite ar putea avea efecte negativeCe se va intampla cu PIATA AUTOhtona dupa majorarea salariului minim?Codul fiscal 2011 - Titlul II (partea a VI-a)Codul fiscal. Noile modificari: impozite, TVA, accizeUltimele articole
30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaPrimele semne bune din directia pietei de leasing dupa 2008Recesiunea si companiile de echipamente auto originale (EAO) forteaza furnizorii de nivel 2 si 3 sa aplice noi strategiiCe impozit aplicam pentru veniturile din proprietati imobiliare si din titluri de participare de catre persoanele straineAvem o taxa de poluare care nu respecta prevederile UE. Din nou...Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA