Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 370/2022. Amenzi de pana la 50.000 lei pentru firmele care nu accepta plata cu cardul

18-Apr-2023
2317
Legea 370/2022. Amenzi de pana la 50.000 lei pentru firmele care nu accepta plata cu cardul

Prin Legea 370/2022 a fost introdusa obligatia prin care anumite firme trebuie sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit sau de credit. In acest sens, APERO si ANAF au lansat recent campania ''Accepta plata cu cardul'' - necesara societatilor care vor sa se dezvolte si sa raspunda cererii in crestere din partea clientilor de a plati prin metode digitale. In plus, vor fi reduse costurile cu administrarea numerarului.


Amenzi neacceptare plata cu cardul


Conform Legii 370/2022, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, amenzile pentru neconformare fiind intre 20.000 si 50.000 lei.

Acceptarea platii cu cardul face parte din procesul de modernizare si digitalizare a economiei romanesti si credem ca este nevoie de un efort sustinut al autoritatilor, impreuna cu asociatiile de profil si organizatiile patronale, de a comunica beneficiile acestui tip de plata inainte de a verifica nivelul de conformare. De informarea corecta a contribuabilului depinde succesul implementarii prevederilor legale”, a declarat Lucian Ovidiu Heius, Presedintele ANAF.

Campanie APERO si ANAF - Accepta plata cu cardul

Recent a fost lansata Conformitatea cu obligatiile legale privind acceptarea platilor cu cardul si promovarea beneficiilor acestui instrument de plata, atat pentru comercianti, cat si pentru cetateni, sunt principalele obiective ale campaniei de informare lansate marti de Asociatia Platilor Electronice din Romania (APERO) si Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), cu sprijinul Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), informeaza ANAF.

Campania de informare, promovata sub sloganul „ACCEPTA PLATA CU CARDUL”, se va desfasura pe o perioada de cateva luni si va consta in distribuirea de afise si flyere de informare in structurile subordonate ANAF din toata tara, materiale de informare disponibile pe paginile web si postari pe retelele sociale ale ANAF, APERO si CNIPMMR, precum si mesaje trimise sutelor de mii de IMM-uri care fac parte din patronatele membre CNIPMMR.

Acceptarea platii cu cardul este o necesitate la ora actuala pentru firmele care vor sa se dezvolte si sa raspunda cererii in crestere din partea clientilor de a plati prin metode digitale. Reducerea costurilor cu administrarea numerarului, transferul banilor in timp real, plata cu cardul direct pe factura digitala sunt beneficii reale si imediate pentru comerciantii si furnizorii de servicii care adopta mijloace moderne de plata. In plus, costurile acceptarii platilor digitale sunt aproape nule, avand in vedere aparitia tehnologiei care permite transformarea telefoanelor mobile si a tabletelor in terminale de plata,” a declarat Razvan Faer, presedintele APERO.

Conform datelor BNR, numarul de terminale de plata (POS) se situa la peste 332.000 la mijlocul anului trecut, in crestere cu 22% fata de perioada similara a anului precedent, iar numarul de carduri in circulatie era de 20,2 milioane. Romania are aproape 18 terminale la mia de locuitori fata de media europeana de 36 de terminale, conform datelor BCE, prin urmare are nevoie sa dezvolte in continuare infrastructura de plati electronice, se arata într-un comunicat al ANAF.

Conform raportului european privind Indicele economiei si societatii digitale (DESI) din 2022, in Romania, “ponderea IMM-urilor care au cel putin un nivel de baza de intensitate digitala (22%) si procentajul intreprinderilor care fac schimb electronic de informatii (17%) sunt cele mai scazute din UE. Nivelul scazut de digitalizare si progresele relativ lente impiedica economia Romaniei sa profite pe deplin de oportunitatile oferite de tehnologiile digitale”.

Platile digitale ofera oportunitati de crestere a veniturilor pentru IMM-uri si mai multe optiuni pentru clientii lor, in magazine si in mediul online. Datele noastre arata ca antreprenorii vad transformarea digitala ca o necesitate si solicita acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuielile aferente acesteia sau finantarea de cursuri de perfectionare in acest domeniu pentru angajati. Prin urmare, prioritatea noastra trebuie sa fie reprezentata de educarea mediului de afaceri, a angajatilor in general, a spatiului public in domeniul digitalizarii”, a declarat Florin Jianu, presedinte CNIPMMR.


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016