Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 82/2020: A fost aprobata acordarea stimulentului de risc COVID-19. Sprijin financiar decontat din fonduri europene

18-Iun-2020
11123

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 520 din 17.06.2020 a fost publicata Legea nr. 82/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta. 

Actul normativ intra in vigoare la data de 20 iunie 2020 si include mai multe modificari care se aplica OUG nr. 43/2020. Astfel, se aproba acordarea unui stimulent de risc in cuantum de 2.500 lei brut, pe luna, pentru personalul din domeniul asistentei sociale si comunitare, indiferent de forma de organizare a furnizorului de servicii sociale, implicat direct in sprijinirea si/sau ingrijirea persoanelor in varsta, a copiilor, a persoanelor cu dizabilitati si a altor grupuri vulnerabile, pe perioada starii de urgenta.

Stimulentul de risc acordat nu se cuprinde in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale, contributiei de asigurari sociale de sanatate, respectiv al contributiei asiguratorii pentru munca, reglementata la titlul V «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Atentie! Pentru furnizorii de servicii sociale privati, decontarea stimulentului de risc se face la cerere, prin agentiile teritoriale ale Agentiei Nationale de Plati si Inspectie Sociala, prin transferuri de la bugetul de stat, de la titlul VI «Transferuri intre unitati ale administratiei publice» sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu aceasta destinatie, prin ordonatorul principal de credite, sau din fonduri europene, conform unei proceduri stabilite prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.

Mai mult decat atat, pe perioada starii de urgenta, se acorda stimulentul de risc si pentru urmatoarele categorii: personalul medical, medico-sanitar si auxiliar sanitar din cabinetele medicilor de familie, laboratoarele de analize medicale, laboratoarele de imagistica medicala, ambulatoriile de specialitate, farmaciile comunitare, cabinetele stomatologice, furnizorii de servicii medicale aflati in contract cu casele de asigurari de sanatate, care au activat in timpul starii de urgenta si care au avut in evidenta sau sub tratament pacienti suspecti sau confirmati cu COVID-19, ori daca personalul respectiv a fost confirmat cu COVID-19 in urma activitatii desfasurate.

Extras din Legea 82/2020:

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. -

Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43 din 6 aprilie 2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292 din 7 aprilie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"
(3) Sumele cheltuite conform alin. (1) si destinatia acestora de la inceputul starii de urgenta la finalul starii de alerta de catre toate institutiile de stat se publica pe site-ul institutiei de catre conducatorul acesteia."
2. La articolul 7, dupa alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5)-(7), cu urmatorul cuprins:
"
(5) Se aproba acordarea unui stimulent de risc in cuantum de 2.500 lei brut, pe luna, pentru personalul din domeniul asistentei sociale si comunitare, indiferent de forma de organizare a furnizorului de servicii sociale, implicat direct in sprijinirea si/sau ingrijirea persoanelor in varsta, a copiilor, a persoanelor cu dizabilitati si a altor grupuri vulnerabile, pe perioada starii de urgenta, din fondul de salarii al unitatii angajatoare, prin transferuri de la bugetul de stat, de la titlul VI «Transferuri intre unitati ale administratiei publice» sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu aceasta destinatie, prin ordonatorul principal de credite, sau din fonduri europene.

(6) Stimulentul de risc acordat conform alin. (5) nu se cuprinde in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale, contributiei de asigurari sociale de sanatate, respectiv al contributiei asiguratorii pentru munca, reglementata la titlul V «Contributii sociale obligatorii» din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Pentru furnizorii de servicii sociale privati, prevazuti la alin. (5), decontarea stimulentului de risc se face la cerere, prin agentiile teritoriale ale Agentiei Nationale de Plati si Inspectie Sociala, prin transferuri de la bugetul de stat, de la titlul VI «Transferuri intre unitati ale administratiei publice» sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu aceasta destinatie, prin ordonatorul principal de credite, sau din fonduri europene, conform unei proceduri stabilite prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale."

3. La articolul 8 alineatul (1), dupa litera f) se introduc doua noi litere, literele f1) si f2), cu urmatorul cuprins:
"

f1) personalul medical, medico-sanitar si auxiliar sanitar din cabinetele medicilor de familie, laboratoarele de analize medicale, laboratoarele de imagistica medicala, ambulatoriile de specialitate, farmaciile comunitare, cabinetele stomatologice, furnizorii de servicii medicale aflati in contract cu casele de asigurari de sanatate, care au activat in timpul starii de urgenta si care au avut in evidenta sau sub tratament pacienti suspecti sau confirmati cu COVID-19, ori daca personalul respectiv a fost confirmat cu COVID-19 in urma activitatii desfasurate;
f2) medicii si asistentii medicali din unitatile scolare care si-au desfasurat activitatea prin furnizarea unor servicii de ingrijire, de aprovizionare, de ingrijire medicala si monitorizare a persoanelor aflate in carantina;".
4. La articolul 8 alineatul (1), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
g) personalul de la lit. a)-f2) care, in urma desfasurarii activitatii, a fost diagnosticat cu COVID-19."
5. La articolul 8, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
"
(8) Stimulentul de risc in cuantum de 2.500 lei, prevazut de prezenta ordonanta de urgenta, se acorda pentru toata perioada starii de urgenta, instituita prin decret potrivit art. 93 din Constitutia Romaniei, republicata."

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici