Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Doua modele contractuale standardizate pentru contractele de lucrari aferente obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice au fost elaborate de Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, informeaza ministerul printr-un comunicat de presa.
Potrivit ministrului delegat pentru Fonduri Europene, Marius Nica, elaborarea si aprobarea acestor modele reprezinta un pas important pentru rezolvarea problemelor care intarzie sau impiedica derularea proiectelor de infrastructura.
Aprobate prin Hotarare de Guvern, cele doua modele vor fi folosite in mod obligatoriu pentru contractele de lucrari finantate din fonduri publice (rambursabile si/sau nerambursabile) cu o valoare totala estimata de minimum 23,227 milioane de lei (pragul pentru publicarea unui anunt de atribuire in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene), scrie mediafax.ro.
Ministerul precizeaza ca actul normativ pune bazele pentru incheierea unor contracte de lucrari "de buna calitate, avand clauze complete si echilibrate, utilizate pe scara larga in implementarea proiectelor internationale".
Doua imbunatatiri semnificative se vor produce. Procesul de achizitie va fi mai bine organizat prin asigurarea unei competitii efective in etapa de licitatie, conditii de contract predictibile si prin participarea la procedura a ofertantilor seriosi. Contractele de lucrari vor fi implementate in conditii optime.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
De asemenea, cele doua modele de contract prevad o modalitate internalizata de solutionare a conflictelor "care nu pericliteaza implementarea proiectului pentru ca solutionarea se face in timpul derularii contractului", se mentioneaza in comunicatul, citat de mediafax.ro.
Diminuarea semnificativa a costurilor asociate pregatirii, negocierii si gestionarii contractelor si scaderea riscurilor ulterioare in implementare constituie alte avantaje importante ale utilizarii unor forme standardizate de contract.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Gestionarea financiara a fondurilor europene. MFP pregateste o noua ordonantaFondurile din agricultura, absorbite in proportie de 67 de procenteS-a dat start accesarii fondurilor europene pentru formare profesionalaNoi posibilitati de asistenta tehnica pentru stimularea investitiilorIn atentia firmelor care iau FONDURI EUROPENE pentru activitati neagricoleUltimele articole
OUG pentru masuri fiscal-bugetare, adoptat de Guvern. 5 prevederi importanteProiect de OUG: Amnistia fiscala oferita firmelor vizeaza datoriile restante la 31 august 2024Cum ajuta comunitatile achiziile publiceStart Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriEste OFICIAL! Firmele mici si mijlocii pot accesa din nou credite cu garantii de stat si costuri de finantare subventionateArticole similare
Oferta GDPR de Halloween a inceput deja! Zeci de lucrari la pret unicInfiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integralaTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractContractul individual de munca. 10 ALTERNATIVE complet legale pe timp de crizaModel contract de administrareSfaturi de la experti
Impactul depasirii plafonului si cesiunea partilor sociale asupra statutului de microintreprindere
Intrebare: Daca in cursul lunii august am depasit cifra de 500.000 euro verificand impreuna la cele 5 firme, trebuie sa modific vectorul la firmele 2 si 3 in platitor de impozit pe profit incepand cu trimestrul III (01.07.2024)? Sau, daca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA