Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea care ofera 2.500 lei angajatorilor in vederea achizitionarii de laptopuri pentru telesalariati, publicata in Monitor. Documente necesare ( Ordinul 1376/2020)

11-Sep-2020
3199
In Monitorul Oficial nr. 832 din 10.09.2020 a fost publicat Ordinul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale nr. 1376 din 09 septembrie 2020- pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
 
Astfel, conform actului normativ, firmele care au telesalariati pot obtine un sprijin de 2.500 lei din partea statului pentru achizitia de laptopuri, tablete, smartphone sau alte echipamente necesare conectarii la internet.
 
In vederea acordarii sumei, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
 
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2;
 
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3;
 
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4
 
Atentie! Angajatorii au obligatia de a transmite, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, dupa ce au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative, scanate:
 
a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
 
b) bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
 
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015, sau/si, dupa caz, situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
 
Extras din Ordinul 1376/2020:
ORDIN
 
pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
in baza:
 
— art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
 
— Referatului privind aprobarea Ordinului pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca nr. 2.035/DPOCMP din 18.08.2020,
 
in temeiul art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
 
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
 
Art. 1. — Prezentul ordin stabileste modalitatea de acordare a sprijinului financiar si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
 
Art. 2. — (1) Bunurile ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt bunuri noi, din categoriile prevazute in anexa nr. 1.
 
(2) Prin servicii tehnologice, in sensul art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, se intelege totalitatea mijloacelor aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor pe care angajatorul este obligat sa le asigure telesalariatului in conditiile art. 7 lit. a) din Legea nr. 81/2018.
 
Art. 3. — (1) In vederea acordarii sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
 
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2;
 
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3;
 
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4.
 
(2) In situatia identificarii unor inadvertente in documentele transmise potrivit alin. (1), precum si in situatia in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor legale pentru acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
 
Art. 4. — Stabilirea sau, dupa caz, respingerea dreptului angajatorilor de a beneficia de suma prevazuta la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face in baza deciziilor emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
 
Art. 5. — (1) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, respectiv cele mentionate de acestia in cererea depusa, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete prevazute la art. 3 alin. (1).
 
(2) In situatia prevazuta la art. 3 alin. (2), termenul de 10 zile prevazut la alin. (1) curge de la data inregistrarii pe e-mail, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, a clarificarilor scrise si/sau a documentelor suplimentare solicitate.
 
Art. 6. —Angajatorii au obligatia de a transmite, in termenul prevazut de art. 6 alin. (4) din ordonanta de urgenta, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, urmatoarele documente justificative, scanate:
 
a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
 
b) bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
 
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015, sau/si, dupa caz, situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
 
Art. 7. —In cazul nerespectari, obligatiei prevazute la art. 6 alin. (5) din ordonanta de urgenta, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea documentelor justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite in anexa nr. 1, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
 
Art. 8. — Debitele rezultate in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a nerespectarii conditiilor legale pentru acordarea sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si a obligatiei prevazute la art. 6 alin. (4) din ordonanta de urgenta se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 9. —Anexele nr. 1—4 fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. 10. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii.

 

ANEXA Nr. 1

CATEGORIILE de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca

1. Sisteme de calcul tip laptop/notebook

2. Tablete

3. Smartphone

4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3

5. Echipamente necesare conectarii la internet aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3

6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.

 

ANEXA Nr. 2

 
CERERE
 
Angajator.....................................................................
 
CUI/CIF.....................................................................
 
Cod CAEN..................................................................
 
Adresa/Sediu.............................................................
 
Cont IBAN.................................................................
 
Deschis la..................................................................
 
Telefon/fax.................................................................
 
E-mail.........................................................................
 
Catre
 
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana
 
......................./a Municipiului Bucuresti
 
 
 
Subsemnatul/Subsemnata,..........................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului..............................,
 
cu sediul social in localitatea ............................, str.................................. nr............., judetul ............................/
 
municipiul....................., sectorul............., in temeiul art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind
 
masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de........................lei, reprezentand sprijin financiar in scopul achizitionarii de pachete
 
de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, pentru un numar de.............de telesalariati.
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar..............
 
Semnatura...................
 
Data........................
 
 
ANEXA Nr. 3
 
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
 
Subsemnatul/Subsemnata, .........................., legitimat/legitimata cu CI/BI seria ............. nr................, eliberata/eliberat de.......................la data de.................., CNP....................................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului................................................, avand CUI ...................., cod CAEN ........................, cu sediul social in localitatea........................., str..........................nr.................., judetul .................../municipiul ..............................,
 sectorul ................, telefon ........................, fax......................., e-mail ................., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:
 
1. angajatii pentru care se solicita sumele prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare;
 
2. angajatorul nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau nu are activitatile suspendate, potrivit legii;
 
3. angajatorul nu este inregistrat in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.
 
Angajatorul se obliga ca, in termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, sa transmita agentiei pentru ocuparea fortei de munca documente justificative referitoare la achizitia de bunuri din categoriile prevazute in anexa nr. 1 la ordin, necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar........................
 
Semnatura..........................
 
Data...........................
 
 
ANEXA Nr. 4
 
Angajator...........................................................................
 
CUI/CIF...........................................................................
 
LISTA*) telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Nr. crt. /Numele si prenumele
 
Codul numeric personal
 
Numarul de zile lucrate in regim de telemunca in perioada starii de urgenta**)
 
Perioada in care s-a desfasurat activitate in regim de telemunca in perioada starii de urgenta“)
 
Numarul si data contracturi individual de munca/actului aditional la contractul individual de munca“)
 
Suma solicitata***)
 
1.
 
2.
 
3.
 
TOTAL:
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar...................
 
Semnatura...................................
 
Data................................
 

Angajatorul isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor înscrise în prezentul document.

Conform Registrului general de evidenta al salariatilor.

2.500 lei pentru fiecare telesalariat, conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016