Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor a publicat bilantul schemei de ajutor de stat 807/2014 pentru perioada 2014-2023

15-Sep-2023
1187
Ministerul Finantelor a publicat bilantul schemei de ajutor de stat 807/2014 pentru perioada 2014-2023

Ministerul Finantelor a publicat, printr-un comunicat de presa, bilantul schemei de ajutor de stat 807/2014: peste 7,34 miliarde lei investiti in sectoare cheie din economia romaneasca si peste 25.000 de noi locuri de munca create.

Ministerul Finantelor a finalizat analiza Cererilor de acord pentru finantare depuse in baza Hotararii Guvernului nr.807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, iar bugetul total alocat schemei a fost epuizat.

Obiectivul schemei de ajutor de stat, instituite prin H.G. nr.807/2014, a fost acela de a sprijini realizarea investitiilor de mare anvergura, care vor contribui la dezvoltarea regionala, cu importante efecte in economie, orientate spre sectoarele de activitate de varf.

Astfel, in peste 9 ani de la demararea schemei de ajutor de stat, 174 de proiecte de investitii au primit granturi de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura activelor corporale si necorporale, precum si cele legate de inchirierea constructiilor aferente investitiei initiale.

Scopul acestei initiative a Guvernului a fost stimularea sectoarelor care sunt fundamentale pentru dezvoltarea durabila si cresterea competitivitatii pe plan international. Rezultatele initiativei au fost remarcabile: vorbim de o schema de ajutor de stat care a avut un impact semnificativ asupra dezvoltarii si rezilientei economiei. Am asistat la cresterea productiei in numeroase sectoare, la dezvoltarea tehnologica si la crearea de noi locuri de munca. in continuare, ne angajam sa continuam cu alte demersuri similare prin care sa sprijinim sectoarele vitale ale economiei” , a transmis ministrul Marcel Bolos.

Bilantul schemei de ajutor de stat 807/2014, in perioada 2014-2023, este urmatorul:

  • numarul total de cereri de acord pentru finantare depuse: 624
  • valoarea totala a proiectelor de investitii pentru care s-a emis Acord pentru finantare: 19, 82 miliarde de lei(echivalentul a 4.119,05 milioane euro);
  • valoarea totala a ajutorului de stat aprobat: 7,34 miliarde de lei (echivalentul a 1.522,74 milioane euro);
  • numarul de noi locuri de munca create ca urmare a implementarii proiectelor de investitii: 25.038;
  • valoarea contributiilor la bugetul de stat: 9,27 miliarde lei (echivalentul a 1.919,43 milioane euro).

Principalele sectoare de activitate sustinute cu ajutor de stat au fost: industria auto, industria produselor electrocasnice, industria aeronautica, industria alimentara, industria materialelor de constructii, productia de masini si utilaje, servicii medicale, turism.

Din totalul proiectelor de investitii sustinute cu ajutor de stat, 47% sunt implementate de societati cu capital romanesc, iar 53% de societati cu capital strain.

Totodata, in urma finalizarii procesului de selectie a cererilor de finantare depuse in perioada 15.06 – 26.07. 2022, Ministerul Finantelor a emis acorduri pentru finantarea a 21 de proiecte de investitii in valoare de 6,44 miliarde lei, iar valoarea ajutorului de stat aprobat este de peste 2,34 miliarde lei. Proiectele vor crea 4.407 de noi locuri de munca si vor avea contributii la bugetul de stat in valoare de 3,18 miliarde lei.

Sesiunea a suscitat un interes crescut din partea investitorilor, fiind depuse 193 de cereri de finantare, in valoare totala de 16,94 miliarde lei, ajutorul de stat total solicitat fiind in valoare de 6,42 miliarde lei.

Analiza s-a efectuat in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut, punctaj calculat pe baza criteriilor de evaluare prevazute de HG nr.807/2014: valoarea investitiei, tipul investitiei initiale, locatia realizarii investitiei, rentabilitatea cifrei de afaceri (in cazul intreprinderilor in activitate), valoarea capitalului subscris si varsat (in cazul intreprinderilor nou infiintate).

Cererile de acord pentru finantare care nu au fost analizate ca urmare a epuizarii bugetului alocat schemei vor fi restituite intreprinderilor.

Informatii privind Acordurile pentru finantare emise in baza HG nr.807/2014.

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016