Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Instruire pentru IMM-uri si ONG-uri in vederea implementarii cu succes a proiectelor

24-Iul-2014
1915
In aceasta perioada, Agentia pentru Dezvoltare Regionala (ADR) Centru a continuat seria de evenimente destinate informarii si instruirii beneficiarilor de proiecte in cadrul POSCCE.

Evenimentul de la Alba Iulia din data de 18 iulie 2014 - al cincilea de pana acum - s-a adresat reprezentantilor IMM si ONG care au semnat contracte de finantare aferente Operatiunilor 1.3.2 -Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilor si 3.1.1 - Sprijinirea accesului la broadband si la servicii conexe. Participantii au primit informatii referitor la mecanismele de implementare ale proiectelor contractate, precum si la oportunitatile de finantare pentru perioada 2014-2020.

La seminar au participat peste 30 de persoane, reprezentanti ai IMM-urilor si ONG-urilor care au contractat fonduri nerambursabile prin Axa Prioritara 1 si prin Axa Prioritara 3 din cadrul Programului Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice. Un numar de 81 de contracte, cu o valoare totala de 6,4 milioane lei, sunt finantate in cadrul operatiunii 1.3.2, respectiv 57 de contracte, cu o valoare totala de 11,2 milioane lei, sunt finantate in cadrul operatiunii 3.1.1.

"Un exemplu de proiect contractat pe una dintre operatiuni prevede finantarea conectarii la internet broadband a cabanei de la Balea Lac. Astfel, numerosii turisti ce viziteaza zona vor avea acces la internet si vor putea posta imediat imaginile superbe surprinse pe soseaua ce uneste norii si piscurile muntilor.

Aceste proiecte reprezinta o reala oportunitate de dezvoltare pentru beneficiari, fie ei societati private sau ONG-uri, care au putut accesa fonduri pentru acces la servicii de consultanta, dotarea cu echipamente si realizare conexiunilor IT, atat de necesare in ultimii ani derularii rapide si eficiente a activitatilor. Sunt proiecte cu valori mai mici sau mai mari, dar care produc efecte reale in economia Regiunii Centru si in asigurarea de noi locuri de munca. Tinand cont de cei peste 15 ani de experienta pe care-i avem in derularea de programe cu fonduri nerambursabile, pot afirma ca mediul privat este cel mai dinamic in implementarea proiectelor, cu o rata de peste 90% in cheltuirea fondurilor si finalizarea proiectelor", a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.


ADR Centru a devenit Organism Intermediar pentru Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice in urma cu un an, in martie 2013 pentru 4 operatiuni din cadrul Axei 1, iar din luna martie 2014 si pentru Operatiunea 3.1.1 din cadrul Axei 3. Pe parcursul acestei perioade au fost evaluate 431 de proiecte, iar la 30 iunie 2014 s-a incheiat si etapa de contractare. La nivelul Regiunii Centru au fost semnate 412 contracte de finantare in valoare totala de 715 milioane lei, prin care vor fi atrase in Regiunea Centru fonduri nerambursabile in valoare de aproximativ 369 milioane lei, pentru realizarea de investitii in extinderea, modernizarea spatiilor de productie, achizitionarea de echipamente, pentru promovarea produselor pe pietele internationale, achizitia de servicii de consultanta profesioniste si pentru asigurarea accesului la broadband si achizitia de echipamente IT.

Materialele prezentate in cadrul seminarului sunt disponibile pe site-ul ADR Centru.

Sursa: ADR Centru

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016