Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Instruire pentru IMM-uri si ONG-uri in vederea implementarii cu succes a proiectelor

24-Iul-2014
1816
In aceasta perioada, Agentia pentru Dezvoltare Regionala (ADR) Centru a continuat seria de evenimente destinate informarii si instruirii beneficiarilor de proiecte in cadrul POSCCE.

Evenimentul de la Alba Iulia din data de 18 iulie 2014 - al cincilea de pana acum - s-a adresat reprezentantilor IMM si ONG care au semnat contracte de finantare aferente Operatiunilor 1.3.2 -Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilor si 3.1.1 - Sprijinirea accesului la broadband si la servicii conexe. Participantii au primit informatii referitor la mecanismele de implementare ale proiectelor contractate, precum si la oportunitatile de finantare pentru perioada 2014-2020.

La seminar au participat peste 30 de persoane, reprezentanti ai IMM-urilor si ONG-urilor care au contractat fonduri nerambursabile prin Axa Prioritara 1 si prin Axa Prioritara 3 din cadrul Programului Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice. Un numar de 81 de contracte, cu o valoare totala de 6,4 milioane lei, sunt finantate in cadrul operatiunii 1.3.2, respectiv 57 de contracte, cu o valoare totala de 11,2 milioane lei, sunt finantate in cadrul operatiunii 3.1.1.

"Un exemplu de proiect contractat pe una dintre operatiuni prevede finantarea conectarii la internet broadband a cabanei de la Balea Lac. Astfel, numerosii turisti ce viziteaza zona vor avea acces la internet si vor putea posta imediat imaginile superbe surprinse pe soseaua ce uneste norii si piscurile muntilor.

Aceste proiecte reprezinta o reala oportunitate de dezvoltare pentru beneficiari, fie ei societati private sau ONG-uri, care au putut accesa fonduri pentru acces la servicii de consultanta, dotarea cu echipamente si realizare conexiunilor IT, atat de necesare in ultimii ani derularii rapide si eficiente a activitatilor. Sunt proiecte cu valori mai mici sau mai mari, dar care produc efecte reale in economia Regiunii Centru si in asigurarea de noi locuri de munca. Tinand cont de cei peste 15 ani de experienta pe care-i avem in derularea de programe cu fonduri nerambursabile, pot afirma ca mediul privat este cel mai dinamic in implementarea proiectelor, cu o rata de peste 90% in cheltuirea fondurilor si finalizarea proiectelor", a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.


ADR Centru a devenit Organism Intermediar pentru Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice in urma cu un an, in martie 2013 pentru 4 operatiuni din cadrul Axei 1, iar din luna martie 2014 si pentru Operatiunea 3.1.1 din cadrul Axei 3. Pe parcursul acestei perioade au fost evaluate 431 de proiecte, iar la 30 iunie 2014 s-a incheiat si etapa de contractare. La nivelul Regiunii Centru au fost semnate 412 contracte de finantare in valoare totala de 715 milioane lei, prin care vor fi atrase in Regiunea Centru fonduri nerambursabile in valoare de aproximativ 369 milioane lei, pentru realizarea de investitii in extinderea, modernizarea spatiilor de productie, achizitionarea de echipamente, pentru promovarea produselor pe pietele internationale, achizitia de servicii de consultanta profesioniste si pentru asigurarea accesului la broadband si achizitia de echipamente IT.

Materialele prezentate in cadrul seminarului sunt disponibile pe site-ul ADR Centru.

Sursa: ADR Centru

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016