Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministrul Economiei a pus in dezbatere publica 3 programe nationale pentru finantarea IMM-urilor

18-Aug-2023
1334
Ministrul Economiei a pus in dezbatere publica 3 programe nationale pentru finantarea IMM-urilor

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT) a lansat in consultare publica 3 programe nationale pentru finantarea IMM-urilor.

Este vorba despre procedurile de implementare aferente programelor nationale „Comert & Servicii”„Microindustrializare – Fabricat in Romania” si „Accelerare a dezvoltarii IMM-urilor” .

Conform unui comunicat al ministerului, noile programe nationale au ca obiectiv sustinerea investitiilor si cresterea competitivitatii IMM-urilor, precum si incurajarea digitalizarii si transformarii verzi a acestora, printr-o schimbare de paradigma, in ceea ce priveste mecanismul de acordare a sprijinului financiar.

Cele trei programe, diferentiate doar prin activitatile-tinta carora li se adreseaza, vor fi implementate cu componenta de prima de capital pentru creditele de investitii acordate de bancile partenere, pentru cheltuielile eligibile de retehnologizare, achizitia de echipamente noi si performante pentru eficientizarea energetica a activitatii, tehnologii, echipamente, sisteme, solutii sau servicii de colectare, reciclare, reutilizare a deseurilor industriale si la fel de importante, cheltuieli de digitalizare a afacerilor.

„Complementaritatea intre masuri, in ceea ce priveste activitatile tinta, respectiv productie pentru programul «Microindustrializare – Fabricat in Romania», comert si servicii pentru masura dedicata acestor sectoare, precum si separat ITconstructiiHoReCa si servicii medicale pentru programul de accelerare, acopera intreaga paleta de activitati eligibile pentru schemele de ajutor de minimis, oferind firmelor cu o vechime mai mare de 2 ani parghii de investitii in activitatea proprie indiferent de sectorul pe care activeaza”, a precizat MEAT.

Mecanismul de acordare a sprijinului financiar comun celor trei programe implica, in prima instanta, selectarea transparenta a bancilor partenere de catre MEAT. Solicitantii vor depune, in continuare, cererile de creditare si finantare la una dintre institutiile de credit selectate, intr-o perioada de inscriere de 30 zile. Ulterior, bancile partenere vor transmite catre MEAT listele proprii ale aplicantilor, conform principiului primul venit – primul servit, realizand, in continuare, evaluarea bancabilitatii acestora.

Verificarile din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii aplicantilor vor fi realizate de MEAT/AIMM. in functie de rezultatele comunicate, bancile vor incheia contractele de credit si AFN (alocare financiara nerambursabila, n.r.) in maximum 30 de zile de la emiterea notificarilor de principiu la finantare. Dupa efectuarea cheltuielilor aferente investitiei de catre beneficiar, banca partenera va transmite decontul, insotit de documentele aferente, catre MEAT/AIMM, in vederea verificarii acestuia. Termenul maxim de implementare a proiectului va fi de 12 luni de la data semnarii contractului de credit si AFN.

Valoarea primei de capital va fi de maximum 500.000 lei, dar nu mai mult de 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente unui credit de investitii contractat de la institutia de credit partenera, iar valoarea creditului de investitii solicitat prin program nu poate fi mai mica de 250.000 lei. Bugetele alocate celor trei scheme de ajutor sunt in valoare de 74,5 milioane de lei pentru programul „Comert si Servicii”, 85 milioane lei pentru „Microindustrilizare – Fabricat in Romania” si 52 milioane lei pentru programul „Accelerare a dezvoltarii IMM-urilor”.

Ministrul de resort, Stefan-Radu Oprea, a declarat ca „valoarea estimata a infuziei investitionale in economie este de aproximativ trei ori mai mare decat bugetele initiale alocate, depasind 600 de milioane de lei in toata perioada de implementare si monitorizare a masurilor de sprijin, dat fiind faptul ca investitiile in retehnologizarea companiilor, digitalizarea acestora, eficientizarea energetica a activitatii si modernizarea fluxurilor tehnologice conduc atat la dezvoltarea intreprinderilor, cat si la crearea de noi locuri de munca si mentinerea acestora in economie”.

 

Sursa: MEAT

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016