Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modalitati de realizare a comunicarii electronice intre beneficiarii masurilor active de sprijin financiar si agentiile ANOFM

20-Aug-2020
2413

Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca a publicat, la finalul lunii trecute, mai multe documente referitoare la modalitatile de realizare a comunicarii electronice in aceasta perioada, intre beneficiarii masurilor active de sprijin si agentiile pentru ocuparea fortei de munca.

In contextul actual, este important sa va protejati atat pe dumneavoastra cat si pe cei din jur si sa evitati zonele aglomerate. De aceea, institutia doreste sa ramana in legatura permanenta cu dumneavoastra, iar acest lucru este posibil acum si prin servicii on-line si comunicare electronica.

Astfel, incepand cu data de 15 august 2020 comunicarea electronica intre beneficiarii dreptului la indemnizatia de somaj, ai masurilor de stimulare a angajatorilor finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj, ai sumelor necesare pentru plata indemnizatiei acordate ca urmare a reducerii sau intreruperii temporare a activitatii total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19, precum si ai masurilor active de sprijin imediat pentru angajatorii a caror activitate a fost redusa sau intrerupta total sau partial ca urmare a efectelor raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj si agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a muncipiului Bucuresti, denumiti in continuare beneficiari, se realizeaza in urmatoarele modalitati: 

a) posta electronica (e-mail); 
b) platforma http://aici.gov.ro; 
c) serviciul on-line care va fi functional pe site-ul ANOFM de la o data care va fi anuntata.

a) Comunicarea prin posta electronica 

Comunicarea prin posta electronica se utilizeaza in vederea acordarii dreptului la indemnizatie de somaj precum si a masurilor de stimulare a angajatorilor finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj in conditiile Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr.279/2005 privind ucenicia la locul de munca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr.335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior, cu modificarile si completarile ulterioare si Legii nr.72/2007 privind stimularea incadrarii in munca a elevilor si studentilor, cu modificarile ulterioare, si se realizeaza prin intermediul adreselor de posta electronica puse la dispozitia beneficiarilor de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, alocate fiecareia dintre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene precum si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare AJOFM/AMOFM.

 Etape: 

1) Identificarea formularelor necesare si a documentelor necesar a fi depuse potrivit dispozitiilor legale incidente pe site-ul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (www. anofm.ro);

2) Descarcarea formularelor necesare de pe site-ul www. anofm.ro;

3) Completarea formularelor descarcate, semnarea cu semnatura olografa sau cu semnatura electronica extinsa, datarea, scanarea documentelor semnate olograf si salvarea in format .JPEG, .JPG, .PNG sau .PDF;

4) Transmiterea formularelor si documentelor identificate ca fiind necesare se face la adresa de posta electronica a AJOFM/AMOFM competente potrivit dispozitiilor legale incidente. in e-mailul prin care sunt transmise formularele si documentele mentionate, beneficiarul isi va exprima in scris acordul referitor la derularea prin intermediul postei electronice a procedurii de acordare a dreptului /masurii de stimulare a ocuparii fortei de munca solicitate;

5) Confirmarea de catre AJOFM/AMOFM a primirii formularelor si documentelor transmise;

6) Verificarea formularelor si documentelor transmise, inregistrarea la registratura AJOFM/AMOFM si comunicarea recipisei continand numarul de inregistrare, semnata electronic de persoanele cu atributii din cadrul AJOFM/AMOFM la adresa de posta electronica de la care au fost transmise precum si a unei liste cu documentele in format electronic primite de AJOFM/AMOFM;

7) In situatia identificarii unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii la care AJOFM/AMOFM are acces pentru verificarea indeplinirii de catre beneficiari a conditiilor prevazute de dispozitiile legale incidente sau in cazul in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor prevazute de dispozitiile legale incidente, AJOFM/AMOFM solicita prezentarea beneficiarului la sediul acesteia, pe baza programarii prealabile;

8) In situatia in care se constata ca beneficiarul a transmis toate documentele necesare potrivit dispozitiilor legale incidente iar acestea sunt conforme, sub aspectul corectitudinii si veridicitatii datelor inscrise, AJOFM/AMOFM solicita prezentarea beneficiarului la sediul acesteia, pe baza programarii prealabile, pentru verificarea identitatii si inmanarea deciziei/dispozitiei privind solutionarea cererii de acordare a dreptului/masurii de stimulare a ocuparii fortei de munca solicitate.

Programarea prealabila 

In situatia in care beneficiarul se prezinta la sediul AJOFM/AMOFM, aceasta are obligatia de a-l instiinta despre posibilitatea de a utiliza comunicarea electronica pentru acordarea dreptului /masurii de stimulare a ocuparii fortei de munca solicitate.Daca beneficiarul refuza sa utilizeze comunicarea electronica, AJOFM/AMOFM preia cererea, formularele si documentele beneficiarului sau, dupa caz, il programeaza intr-o zi si la o ora stabilite de comun acord in vederea depunerii acestora. 

In vederea clarificarii situatiilor in care se identifica unele inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii la care AJOFM/AMOFM are acces pentru verificarea indeplinirii de catre beneficiari a conditiilor prevazute de dispozitiile legale incidente sau in cazul in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor prevazute de dispozitiile legale incidente, AJOFM/AMOFM solicita prezentarea beneficiarului la sediul acesteia si il programeaza intr-o zi si la o ora stabilite de comun acord, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la primirea documentelor in format electronic. 

In vederea inmanarii deciziei/dispozitiei deciziei/dispozitiei privind solutionarea cererii de acordare a dreptului/masurii de stimulare a ocuparii fortei de munca solicitate, beneficiarul va fi programat intr-o o zi si la o ora stabilite de comun acord. 

b) Comunicarea prin intermediul platformei http://aici.gov.ro 

Comunicarea prin intermediul platformei http://aici.gov.ro se utilizeaza pentru: 

a) solicitarea sumelor necesare pentru plata indemnizatiei acordate ca urmare a reducerii sau intreruperii temporare a activitatii total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 - art.X din Ordonanta nr.92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative 

b) solicitarea masurilor active de sprijin imediat pentru angajatorii a caror activitate a fost redusa sau intrerupta total sau partial ca urmare a efectelor raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj - art.I si art.III din Ordonanta nr.92/2020. Pentru interactiunea persoanelor juridice cu ANOFM/AJOFM prin intermediul platformei aici.gov.ro este disponibil un ghid de utilizare care se poate consulta accesand linkul: https://aici.gov.ro/docs/Ghid-de-Utilizare.pdf .

c) Comunicarea prin serviciul on-line Comunicarea electronica prin serviciul on-line se va asigura de la data la care acesta va fi implementat pe site-ul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si se utilizeaza in relatia dintre beneficiari si AJOFM/AMOFM in vederea acordarii drepturilor si masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

Prin serviciul on-line se vor putea incarca documente aferente drepturilor si masurilor mentionate. 

Accesul la serviciile on-line se va face pe baza de inregistrare si autentificare cu nume de utilizator si parola. 

Pentru aceasta, se va accesa interfata dedicata, se vor completa datele necesare si se vor crea electronic nume de utilizatori si parola. 

Protectia datelor cu caracter personal 

In realizarea comunicarii electronice conform celor stabilite prin prezenta, AJOFM/AMOFM au obligatia de a respecta prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) precum si prevederile legislatiei nationale incidente in materia prelucrarii datelor cu caracter personal. 

Pentru a consulta Ghidul privind comunicarea electronica, click AICI<<
Prezentarea schematica a pasilor de urmat, AICI<<
Adresele e-mail pentru transmiterea documentelor, AICI<<

 

 

Sursa: ANOFM

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016