Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi formulare de la ANAF pentru impozitul pe venit

13-Dec-2017
3661

ANAF pregateste un nou ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit.

Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.25/2017 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 au fost aduse o serie de modificari si completari Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, modificarile legislative au vizat, in principal, urmatoarele aspecte:

- introducerea unor dispozitii referitoare la recalcularea, de catre organul fiscal, a platilor anticipate cu titlu de impozit/impozitului anual datorat, in cazul incetarii sau suspendarii temporare a activitatii, in cursul anului de impunere, desfasurate de contribuabilii care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala;

- modificarea bazei de calcul al contributiilor sociale datorate de persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, din investitii, precum si din activitati agricole, silvicultura si piscicultura.

Avand in vedere modificarile legislative mentionate, prin prezentul proiect de or in se propune adaptarea corespunzatoare a modelului, continutului si instructiunilor de completare ale urmatoarelor formulare utilizate pentru declararea venitului estimat sau pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit:

- formular 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", cod 14.13.01.1 3/3p;
- formular 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale", cod 14.13.01.13/1i;

- formular 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit/impozitul anual datorat", cod 14.13.02.13./3a. 

Pentru celelalte formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3622/2015 si care nu sufera modificari, propunem preluarea acestora in prezentul proiect de act normativ, pentru a facilita indeplinirea de catre contribuabili a obligatiilor declarative, precum si pentru aplicarea unitara de catre organul fiscal a procedurilor de administrare.

Redam mai jos noul proiect de ordin:

Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit

 Avsnd in vedere dispozitiile art.82, art.85 alin.(8^1), art.86 alin.(4^1), art.107, art.120 si art.121 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin adresa nr. …………………………… din ………………………………,

in temeiul prevederilor art.5 alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art.342 alin.(1) si alin.(4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.11 alin.(3) din Hotarsrea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, 
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ORDIN

ART.1 – (1) Se aproba modelul, continutul si instructiunile de completare ale urmatoarelor formulare:
a) 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", cod 14.13.01.13/, prevazut in anexa nr.1;
b) 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit", cod 14.13.01.13/9 si "Anexa nr. ... la Declaratia privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit", prevazute in anexa nr.2;

 c) 222 "Declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romsnia si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate", cod 14.13.01.13/5i, prevazut in anexa nr.3;

 d) 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si pentru entitatile supuse regimului transparentei fiscale", cod 14.13.01.13/1i, prevazut in anexa nr.4;

 e) 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romsnia si de catre persoanele fizice romsne angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romsnia", cod 14.13.01.13/5, prevazut in anexa nr.5;

 (2) Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

 a) 256 "Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice", cod 14.13.02.13/o si "Anexa la Decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice", prevazut in anexa nr.6;

 b) 257 "Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice", cod 14.13.02.13/d.d.o, prevazut in anexa nr.7;

 c) 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit/impozitul anual datorat", cod 14.13.02.13./3a si anexa "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", prevazute in anexa nr.8.

ART.2 - (1) Formularele prevazute la art.1 alin.(1) si alin.(2) lit.c) se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepsnd cu 1 ianuarie 2018 si pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit/impozitului anual datorat. 

 (2) Formularele prevazute la art.1 alin.(2) lit.a) si b) se utilizeaza pentru impunerile din oficiu efectuate de organul fiscal central competent incepand cu anul 2018.

ART.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor mentionate la art.1 alin.(1) si alin.(2), sunt prevazute in anexa nr. 9.

 ART.4 - Anexele nr.1 - 9 fac parte integranta din prezentul ordin. 

ART.5 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directia generala de tehnologia informatiei, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART.6 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romsniei,
Partea I.
Emis la Bucuresti, la .............
PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA,
MIRELA CALUGAREANU

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici