Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi obligatii pentru firme de la 1 ianuarie 2023, conform Ordinului 2048/2022. Ce trebuie sa contina Raportul privind impozitul pe profit

11-Sep-2022
10457
Noi obligatii pentru firme de la 1 ianuarie 2023, conform Ordinului 2048/2022. Ce trebuie sa contina Raportul privind impozitul pe profit

Ordinul 2048/2022 introduce obligativitatea intocmirii si completarii raportului privind impozitul pe profit pentru anumite firme. Schimbarea se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2023.

Ordinul 2048/2022 privind completarea reglementarilor contabile aplicabile operatorilor economici a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 878 din 07 septembrie 2022.

Raport privind informatii despre impozitul pe profit

Continutul raportului privind informatiile referitoare la impozitul pe profit

(1) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit care trebuie prezentat in temeiul pct. 592 3 -592 8 include informatii cu privire la toate activitatile entitatii autonome sau ale societatii-mama finale, inclusiv activitatile tuturor entitatilor afiliate, consolidate in situatiile financiare aferente exercitiului financiar in cauza.

(2) Informatiile mentionate la alin. (1) cuprind:

a) numele societatii-mama finale sau al entitatii autonome, exercitiul financiar in cauza, moneda utilizata pentru prezentarea raportului si, dupa caz, o lista a tuturor filialelor consolidate in situatiile financiare ale societatii-mama finale, pentru exercitiul financiar relevant, stabilite in Uniune sau in jurisdictiile fiscale incluse in anexele I si II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale; b) o scurta descriere a naturii activitatilor acestora; c) numarul de salariati in echivalent norma intreaga; d) veniturile, care reprezinta suma cifrei de afaceri nete, a altor venituri din exploatare, a veniturilor din interese de participare, cu exceptia dividendelor primite de la entitatile afiliate, a veniturilor din alte investitii si imprumuturi care fac parte din activele imobilizate, a altor dobanzi de incasat si a altor venituri similare enumerate la pct. 600; e) cuantumul profitului sau pierderii brut(e); f) cuantumul impozitului pe profit acumulat in cursul exercitiului financiar in cauza, care reprezinta cheltuielile curente cu impozitele recunoscute in ceea ce priveste profiturile sau pierderile impozabile din exercitiul financiar in cauza de catre entitati si sucursale, in jurisdictia fiscala relevanta; g) cuantumul impozitului pe profit platit in numerar, care reprezinta cuantumul impozitului pe profit platit in cursul exercitiului financiar in cauza de catre entitati si sucursale in jurisdictia fiscala relevanta; si h) cuantumul castigurilor acumulate la sfarsitul exercitiului financiar in cauza.

In sensul lit. d), veniturile includ tranzactiile cu parti legate. In sensul lit. f), cheltuielile curente cu impozitele se refera doar la activitatile unei entitati din exercitiul financiar relevant si nu includ provizioane pentru obligatii fiscale incerte. In sensul lit. g), impozitele platite includ impozitele retinute la sursa platite de alte entitati in ceea ce priveste platile catre entitati si sucursale din cadrul unui grup. In sensul lit. h), castigurile acumulate se refera la suma profiturilor din exercitiile financiare anterioare si din exercitiul financiar in cauza, cu privire la distribuirea carora nu s-a decis inca. in ceea ce priveste sucursalele, castigurile acumulate sunt cele ale entitatii care a deschis sucursala.

(3) Informatiile enumerate la alin. (2) pot fi raportate pe baza instructiunilor de raportare mentionate in sectiunea III partile B si C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului 1, asa cum este transpusa in legislatia nationala.

1 Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si de abrogare a Directivei 77/799/CEE, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 64 din 11 martie 2011.

(4) Informatiile mentionate la alin. (2) si (3) sunt prezentate utilizand un model comun si formate de raportare electronica cu citire automata.

(5) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit prezinta informatiile mentionate la alin. (2) sau (3), separat pentru fiecare stat membru.

(6) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit prezinta, de asemenea, informatiile mentionate la alin. (2) sau (3), separat pentru fiecare jurisdictie fiscala care, la data de 1 martie a exercitiului financiar pentru care urmeaza sa se intocmeasca raportul, se afla pe lista din anexa I la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, si prezinta aceste informatii separat pentru fiecare jurisdictie fiscala care, la data de 1 martie a exercitiului financiar pentru care urmeaza sa se intocmeasca raportul si la data de 1 martie a exercitiului financiar precedent, a fost mentionata in anexa II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale.

(7) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit prezinta, de asemenea, informatiile mentionate la alin. (2) sau (3) in mod agregat pentru alte jurisdictii fiscale.

(8) Informatiile se atribuie fiecarei jurisdictii fiscale relevante pe baza sediului sau a existentei unui sediu comercial fix sau a unei activitati economice permanente care, avand in vedere activitatile grupului sau ale entitatii autonome, poate face obiectul obligatiei de a plati impozit pe profit in jurisdictia fiscala respectiva.

(9) In cazul in care activitatile mai multor entitati afiliate pot face obiectul obligatiei de a plati impozit pe profit in cadrul unei singure jurisdictii fiscale, informatiile atribuite jurisdictiei fiscale respective reprezinta suma informatiilor referitoare la astfel de activitati ale fiecarei entitati afiliate si ale sucursalelor lor in jurisdictia fiscala respectiva.

(10) Nicio informatie privind o anumita activitate nu este atribuita simultan mai multor jurisdictii fiscale.

(11) Una sau mai multe informatii specifice care trebuie prezentate in mod normal in conformitate cu alin. (2) sau (3) pot fi omise temporar din raport in cazul in care prezentarea lor ar aduce prejudicii grave pozitiei comerciale a entitatilor la care se refera raportul. Orice omisiune este indicata in mod clar in raport, impreuna cu o explicatie motivata in mod corespunzator privind motivele acesteia.

(12) Toate informatiile omise in temeiul alin. (11) sunt facute publice intr-un raport ulterior privind informatiile referitoare la impozitul pe profit, in termen de cel mult cinci ani de la data omisiunii initiale.

(13) Nu pot fi omise niciodata informatiile referitoare la jurisdictiile fiscale incluse in anexele I si II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, astfel cum sunt mentionate la alin. (6).

(14) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit poate include, daca este cazul, la nivelul grupului, o prezentare generala care sa ofere explicatii cu privire la orice discrepanta semnificativa dintre cuantumurile prezentate in temeiul alin. (2) lit. f) si g), tinand seama, dupa caz, de cuantumurile corespunzatoare referitoare la exercitiile financiare anterioare. 592 10.

(1) Moneda utilizata in raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este moneda in care sunt prezentate situatiile financiare consolidate ale societatii-mama finale sau situatiile financiare anuale individuale ale entitatii autonome. Acest raport se publica in moneda utilizata in situatiile financiare.

(2) Totusi, in cazul mentionat la pct. 592 5 alin. (2), moneda utilizata in raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este moneda in care filiala isi publica situatiile financiare anuale.

(3) Pragurile mentionate la pct. 592 5 si 592 6 se convertesc intr-o suma echivalenta in moneda nationala a oricarei tari terte relevante prin aplicarea cursului de schimb valabil la data de 21 decembrie 2021, rotunjita la mia cea mai apropiata.

592 11. - Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit precizeaza daca a fost elaborat in conformitate cu pct. 592 9 alin. (2) sau (3).

Entitatile si sucursalele care au obligatia de a transmite rapoarte cu privire la impozitul pe profit

a)Societatile-mama finale, a caror cifra de afaceri neta consolidata a depasit la data bilantului lor, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei (echivalentul a 747.474.740 euro la cursul valutar publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 21 decembrie 2021), astfel cum se reflecta in situatiile lor financiare anuale consolidate, au obligatia sa intocmeasca, sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit pentru cel mai recent dintre respectivele doua exercitii financiare consecutive. b)Entitatile autonome a caror cifra de afaceri neta a depasit la data bilantului lor, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflecta in situatiile lor financiare anuale individuale, au obligatia sa intocmeasca, sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit pentru cel mai recent dintre respectivele doua exercitii financiare consecutive. c) Filialele mijlocii si mari, care sunt controlate de catre o societate-mama finala care nu intra sub incidenta prezentelor reglementari, atunci cand cifra de afaceri neta consolidata a depasit la data bilantului sau, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare consolidate, au obligatia sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit privind respectiva societate-mama finala pentru cel mai recent dintre respectivele doua exercitii financiare consecutive. d)Sucursalele din Romania, infiintate de entitati care nu intra sub incidenta legislatiei unui stat membru, au obligatia sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit privind societatea-mama finala sau entitatea autonoma, in ceea ce priveste cel mai recent dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016