Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme noi privind suspendarea inspectiei financiare

15-Ian-2013
3618
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 20 din 10 ianuarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 1.553/2012 privind conditiile si modalitatile de suspendare a actiunii de inspectie economico-financiara.


Redam mai jos continutul noului ordin:

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 20 din 10 ianuarie 2013


Avand in vedere prevederile art. 16 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012, cu modificarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:

ART. 1
Actiunea de inspectie economico-financiara poate fi suspendata de catre conducatorul organului de inspectie economico-financiara, la propunerea echipei de inspectie economico-financiara care efectueaza controlul, cu avizul sefului de serviciu/birou/compartiment.

ART. 2

Actiunea de inspectie economico-financiara poate fi suspendata cand este indeplinita una dintre urmatoarele conditii si numai daca neindeplinirea acesteia impiedica finalizarea actiunii de inspectie economico-financiara:

a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate;
b) pentru remedierea unor deficiente constatate in timpul inspectiei economico-financiare;
c) pentru efectuarea de expertize sau alte tipuri de controale necesare finalizarii actiunii de inspectie economico-financiara, solicitate de organele de inspectie economico-financiara;
d) in cazul aparitiei unor situatii care necesita clarificarea unor aspecte de natura legislativa, prin solicitarea de puncte de vedere de la structuri de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau al altor institutii/autoritati publice;
e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane fizice sau stabilirii realitatii unor tranzactii;
f) la solicitarea scrisa si motivata a operatorului economic, ca urmare a aparitiei unei situatii obiective, confirmata de echipa de control, care conduce la imposibilitatea continuarii actiunii de inspectie economico-financiara. Pe parcursul unei actiuni de inspectie economico-financiara operatorul economic poate solicita suspendarea acesteia o singura data. Durata suspendarii se stabileste de catre organul de inspectie economico-financiara;
g) pentru valorificarea unor informatii rezultate din alte actiuni de inspectie economico-financiara, primite de la alte institutii ale statului sau de la terti, la propunerea Directiei generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice care coordoneaza activitatea de inspectie economico-financiara;

h) pentru efectuarea altei actiuni de inspectie economico-financiara, al carei termen de solutionare se suprapune cu perioada de desfasurare a actiunii de inspectie, la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice.

ART. 3
(1) Propunerea de suspendare se face, in scris, de catre echipa de inspectie economico-financiara care efectueaza controlul, prin intocmirea unui referat.
(2) Referatul contine propunerile de suspendare, bazate pe una sau pe mai multe dintre conditiile prevazute la art. 2.
(3) Referatul se inainteaza pentru avizare sefului de serviciu/birou/compartiment coordonator al actiunii de inspectie economico-financiara si spre aprobare conducatorului organului de inspectie economico-financiara.
(4) Referatul aprobat se anexeaza la actul de control incheiat la finalizarea actiunii de inspectie economico-financiara.

ART. 4
(1) Data de la care se suspenda actiunea de inspectie economico-financiara se comunica in scris operatorului economic, in termen de 5 zile de la data aprobarii suspendarii.

(2) In situatia prevazuta la art. 2 lit. f), operatorul economic va fi instiintat in scris asupra respingerii solicitarii de suspendare, precum si asupra perioadei pentru care a fost aprobata suspendarea, in cazul in care aceasta nu corespunde cu cea solicitata, in termen de 5 zile de la data solutionarii cererii.

ART. 5
Dupa incetarea conditiilor care au generat suspendarea initiata de organul de inspectie economico-financiara, se reia actiunea de inspectie economico-financiara, data acesteia fiind comunicata in scris operatorului economic, in termen de 5 zile de la data constatarii incetarii conditiilor de suspendare.

ART. 6
Directia generala de inspectie economico-financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.


ART. 7
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MONOGRAFIE CONTABILA] Garantie participare licitatie si reglementari cheie

    • Garantia de participare la licitatie reprezinta un instrument financiar utilizat pentru a proteja autoritatea contractanta impotriva unui comportament neloial al ofertantilor in cadrul procedurilor de achizitii publice. Aceasta nu constituie o livrare de bunuri sau prestare de servicii si, prin urmare, nu intra in sfera de aplicare a TVA. Reglementarile fiscale si contabile stabilesc tratamente clare privind evidenta si deductibilitatea acestor sume. In continuarea articolului vom vedea...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o livrare intracomunitara pentru aplicarea scutirii de TVA

    • Livrarea intracomunitara se refera la vanzarea de bunuri efectuata intre doua firme inregistrate in scopuri de TVA din state membre UE, in care bunurile sunt transportate dintr-un stat membru in altul. In anumite conditii reglementate strict de legislatia fiscala, aceasta operatiune poate fi scutita de TVA in tara de origine, urmand ca TVA sa fie colectata de cumparator in tara sa prin mecanismul taxarii inverse. In acest articol vom analiza ce conditii trebuie sa indeplineasca o livrare...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comerciale

    • Sistemul RO e-Transport se aplica transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal si are ca scop monitorizarea acestora pentru combaterea evaziunii. Este important ca operatorii economici sa inteleaga corect modul de declarare, datele obligatorii si cerintele legale, pentru a asigura conformitatea si evitarea sanctiunilor. Avem aceasta situatie. In cazul in care pe factura fiscala avem bunuri care au acelasi cod NC, insa sunt produse diferite, de exemplu fire de tesatura care au cod NC 55109000...» citeste mai departe aici

  • SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?

    • Declaratia 406 (SAF-T) reprezinta un instrument esential in digitalizarea controlului fiscal din Romania. Aceasta implica raportarea electronica a datelor contabile catre ANAF, in functie de perioada fiscala aplicabila contribuabilului. Termenele de depunere variaza in functie de frecventa raportarii TVA si de categoria contribuabilului. In acest articol clarificam cand trebuie transmisa D406 pentru luna august 2025 si ce trebuie sa stie contribuabilii despre aceasta obligatie. In acest context,...» citeste mai departe aici

  • Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-T

    • De ceva timp, sistemul garantiei SGR (Sistemul de Garantie-Returnare) a devenit obligatoriu in Romania, generand o serie de intrebari privind tratamentul fiscal al acestor sume, in special in legatura cu TVA. in practica, contribuabilii se confrunta cu dileme privind declararea garantiei in decontul de TVA (D300), atat pe partea de achizitii, cat si pe partea de livrari. In continuarea articolului vom clarifica daca si cum trebuie raportata aceasta garantie, inclusiv in corelatie cu fisierul...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?

    • Incepand cu 1 septembrie 2025, obligatia includerii codului QR pe bonurile fiscale a reintrat in vigoare, conform modificarilor aduse de OUG nr. 69/2024 si OUG nr. 125/2024. In ciuda acestui fapt, normele tehnice necesare aplicarii practice a prevederii lipsesc, generand incertitudini pentru contribuabili. In acest context, apar intrebari legate de deductibilitatea TVA-ului si a cheltuielilor pe baza bonurilor fiscale fara cod QR. Avem acest caz concret. Societatea achizitioneaza un top de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016