Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele Codului FISCAL vor fi corelate cu noutatile aduse de OUG 59/2021 privind comertul online

10-Aug-2021
1928
Normele Codului FISCAL vor fi corelate cu noutatile aduse de OUG 59/2021 privind comertul online

Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016.

Principalele modificari si completari vizeaza Titlul VII “Taxa pe valoarea adaugata” din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, care se impun ca urmare a necesitatii corelarii acestuia cu prevederile Codului fiscal, astfel cum a fost modificat si completat prin O.U.G. nr. 59/2021 privind comertul online ( Detalii in ACEST articol): 

-In vederea clarificarii sintagmelor „vanzari intracomunitare de bunuri la distanta” in sensul art. 266 alin. (1) pct. 35 din Codul fiscal si respectiv „vanzari la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte” in sensul art. 266 alin. (1) pct. 36 din Codul fiscal, se propune exemplificarea situatiilor in care se considera ca bunurile au fost expediate sau transportate de catre furnizor sau in contul acestuia, inclusiv in cazul in care furnizorul intervine in mod indirect in expedierea sau transportul bunurilor, cu trimitere la situatii precum cele prevazute la art. 5a din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

-Pentru corelarea cu noua terminologie introdusa prin O.U.G. nr. 59/2021, se propune inlocuirea sintagmei „vanzari la distanta” cu sintagma „vanzari intracomunitare de bunuri la distanta” din cuprinsul pct. 3 alin. (7) lit. d), pct. 7 alin. (14) si pct. 10 alin. (6) din Normele metodologice.

-In vederea clarificarii termenului „faciliteaza” in sensul art. 270 alin. (15) si (16) din Codul fiscal, se propune trimiterea la intelesul acestuia prevazut la art. 5b din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

-Se propune clarificarea termenului „loturi”, reprezentand bunuri ambalate impreuna si expediate simultan de acelasi furnizor, catre acelasi destinatar si acoperite de acelasi contract de transport.

-In vederea corelarii cu modificarile aduse art. 275 din Codul fiscal in ceea ce priveste stabilirea locului impozitarii in cazul vanzarilor intracomunitare de bunuri la distanta, se propune abrogarea pct. 12 din Normele metodologice.

-Pentru corelarea cu prevederile art. 315 alin. (14) si art. 3152 alin. (24) din Codul fiscal, prin care s-a realizat transpunerea prevederilor art. 368 si art. 369w din Directiva 2006/112/CE, in vigoare de la 1 iulie 2021, se propune modificarea si completarea pct. 72 alin. (1) lit. c) si pct. 72 alin. (7) lit. e) din Normele metodologice, prin introducerea unor exceptii de la procedura de rambursarea a TVA catre persoanele impozabile stabilite in alt stat membru. Astfel, in situatia in care Romania este stat membru de consum pentru operatiuni ce fac obiectul regimurilor speciale prevazute la art. 315 si 3152 din Codul fiscal, persoanele impozabile stabilite in alt stat membru si neinregistrate in scopuri de TVA in Romania vor putea solicita rambursarea TVA aferente achizitiilor efectuate in Romania, chiar daca au efectuat operatiuni cu drept de deducere in Romania

-In vederea corelarii cu prevederile art. 314 alin. (12) si art. 3152 alin. (24) din Codul fiscal, prin care s-a realizat transpunerea prevederilor art. 369j si art. 369w din Directiva 2006/112/CE, in vigoare de la 1 iulie 2021, se propune modificarea si completarea pct. 74 alin. (1) lit. b) si pct. 74 alin. (5) din Normele metodologice, prin introducerea unor exceptii de la procedura de rambursarea a TVA catre persoanele impozabile nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene. Astfel, persoanele impozabile nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene si neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, care aplica regimurile speciale prevazute la art. 314 si 3152 din Codul fiscal, vor putea solicita rambursarea TVA aferente achizitiilor efectuate in Romania, chiar daca au efectuat operatiuni cu drept de deducere in Romania. De asemenea, respectivele persoane vor fi exceptate de la obligatia de a desemna un reprezentant fiscal in scopul rambursarii taxei.

-Pentru corelarea cu modificarile aduse art. 275 si art. 307 alin. (6) din Codul fiscal, se propune abrogarea pct. 81 alin. (3) din Normele metodologice.

-In vederea clarificarii art. 3211 din Codul fiscal referitor la obligatia persoanelor impozabile care, prin utilizarea unei interfete electronice, faciliteaza livrarea de bunuri sau prestarea de servicii catre o persoana neimpozabila din Uniunea Europeana, de a tine registre cu informatii referitoare la operatiunile facilitate, se propun urmatoarele:

persoanele impozabile care se considera ca au primit si au livrat bunuri in conformitate cu art. 270 alin. (15) si (16) din Codul fiscal, sau au participat la o prestare de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si de televiziune sau prestate pe cale electronica pentru care se prezuma ca au actionat in nume propriu, in conformitate cu art. 271 alin. (2) din Codul fiscal, respectiv cu art. 9a din Regulamentul (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au optat pentru aplicarea unuia dintre regimurile speciale prevazute la art. 314, 315 sau 3152 din Codul fiscal, vor pastra registrele prevazute la art. 63c din Regulamentul (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

persoanele impozabile care se considera ca au primit si au livrat bunuri in conformitate cu art. 270 alin. (15) si (16) din Codul fiscal, sau au participat la o prestare de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si de televiziune sau prestate pe cale electronica pentru care se prezuma ca au actionat in nume propriu, in conformitate cu art. 271 alin. (2) din Codul fiscal, respectiv art. 9a din Regulamentul (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si care nu au optat pentru aplicarea regimurilor speciale prevazute la art. 314, 315 sau 3152 din Codul fiscal, vor pastra documentele prevazute la pct. 101 din Normele metodologice, dupa caz.

persoanele impozabile care, prin utilizarea unei interfete electronice, faciliteaza alte livrari de bunuri sau prestari de servicii catre o persoana neimpozabila din Uniunea Europeana, decat cele mentionate mai sus, vor pastra informatiile prevazute la art. 54c alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Citeste si Cum a fost modificat Codul Fiscal- TVA- de OUG 59/2021. Tabel comparativ, click AICI«

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016