Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018

08-Dec-2016
4401

La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene:

 - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor),
- Directiva (UE) 2016/680 referitoare la protectia datelor personale in cadrul activitatilor specifice desfasurate de autoritatile de aplicare a legii.

Regulamentul (UE) 2016/679 actualizeaza principiile stabilite inca de acum doua decenii de Directiva 95/46/CE care i?i va inceta aplicabilitatea.

Regulamentul General de Protectia Datelor a intrat in vigoare pe data de 25 mai 2016 ?i va fi de directa aplicabilitate incepand cu data de 25 mai 2018.

Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)


Drepturile persoanelor vizate - Extras din Regulamentul nr. 679/2016

Noul Regulament 2016/679 aplicabil din 25 mai 2018 - Elemente de noutate:

Regulament general privind protectia datelor

Context:
Regulamentul (UE) 2016/679 a fost adoptat de Parlamentul European si Consiliu in data de 27
aprilie 2016, a fost publicat in Jurnalul Oficial Uniunii L119 din 4 mai 2016, iar prevederile lui vor fi aplicabile incepand cu data de 25 mai 2018.

Regulamentul general privind protectia datelor impune un set unic de reguli, direct aplicabile in toate statele membre ale Uniunii si inlocuieste Directiva 95/46/CE si, implicit, prevederile Legii nr. 677/2001.

Domeniu de aplicare:
!este direct aplicabil in toate statele membre UE !protejeaza drepturile tuturor persoanelor aflate pe
teritoriul UE, indiferent de pozitionarea geografica a operatorului de date !extinde sfera de aplicare si asupra operatorilor de date stabiliti in afara UE, in masura in care bunurile si/sau serviciile acestora sunt adresate (si) persoanelor aflate pe teritoriul UE; ace?ti operatori de date vor trebui sa respecte regulile si principiile stabilite de Regulament.

Pentru persoanele vizate:

Sunt garantate drepturi noi:

- dreptul de a fi uitat - se poate cere stergerea datelor daca acestea sunt prelucrate ilegal, fara consimtamant sau daca datele nu mai sunt necesare scopului in care au fost prelucrate
initial!

- dreptul la portabilitatea datelor - exista mai multa libertate de alegere. Se poate opta pentru transmiterea de date la un alt operator

Prevederi specifice referitoare la minori - sunt necesare reguli clare si simple pe care tanarul / copilul sa le inteleaga si trebuie obtinut consimtamantul parintelui/tutorelui, dupa caz

Proximitatea fata de persoana vizata - autoritatea de supraveghere din statul membru in care se afla persoana vizata actioneaza ca punct de contact atunci cand operatorul reclamat este stabilit intr-un alt stat

Cooperare consolidata intre autoritatile de supraveghere - in cazul prelucrarilor de date transnationale (cele care privesc persoane din mai multe state membre UE), Regulamentul ofera autoritatii de supraveghere din statul tau competente pentru a se asigura, alaturi de autoritatile din celelalte state implicate, ca datele tale sunt prelucrate conform regulilor si principiilor stabilite de acesta.

Mai multe detalii aici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importante

    • Persoanele care dau in chirie case sau apartamente, trebuie sa stie ca, pe langa completarea contractului si declararea lui la ANAF, exista si alte obligatii fiscale importante pentru persoanele care incaseaza banii din chirie. De asemenea, in anumite cazuri, si firmele sau PFA-urile care inchiriaza spatii au unele indatoriri fiscale. Avem cazul urmator. Contract de inchiriere apartament intre o societate comerciala si 2 persoane fizice sot-sotie co-proprietari cu valoarea chiriei de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016