Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)

19-Feb-2020
1970

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, a facut public buletinul informativ nr. 7 din 17 februarie 2020, cu toate noutatile legislative cu incidenta fiscala, care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 10-14 februarie 2020.

Noile acte normative cu incidenta fiscala care apar in buletinul informativ sunt urmatoarele:

1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/ 2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat individuale de salvare (M. O. nr. 102 din 11 februarie 2020).

Avand in vedere ca situatia financiara a Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane TAROM - S.A. s-a deteriorat constant in perioada 2016 - 2018, atat la nivelul rezultatului din exploatare, cat si la nivelul fluxului de numerar, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta, prin care:
-Ministerul Finantelor Publice poate acorda, la solicitarea Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane - TAROM – S.A., un imprumut, in limita sumei de 199.052 mii lei, pe o perioada de 6 luni, cu titlu de ajutor de stat individual pentru salvare;
-ajutorul de stat individual pentru salvare sub forma de imprumut prevazut la art. 1 se acorda in scopul acoperirii cheltuielilor minime de sustinere a activitatilor Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane - TAROM - S.A., pentru o perioada de 6 luni de la acordare;
-ajutorul de stat individual pentru salvarea Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane - TAROM - S.A. este instituit pentru o perioada de 6 luni de la momentul acordarii acestuia. 

Afla mai multe detalii despre OUG 12/2020, AICI.

2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative (M. O. nr. 107 din 12 februarie 2020).

Principalele masuri prevazute de OUG nr. 24/2020, pentru imbunatatirea si reorganizarea ANAF sunt urmatoarele:
-agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului;
-reducerea numarului de vicepresedinti de la 4 la 3, care vor avea rang de subsecretar de stat;
-vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Agentiei; 
-cabinetele demnitarilor se organizeaza si functioneaza potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare;
-personalul din cadrul cabinetelor demnitarilor are statut de personal contractual.

Pentru mai multe informatii despre reorganizarea ANAF, click AICI.

3. Ordinul ministrului culturii nr. 2520/2020 privind aprobarea procedurii de selectie a beneficiarilor si a modalitatilor de finantare nerambursabila pentru actiuni si proiecte culturale in cadrul Programului cultural national "Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in anul 2021"(M. O. nr. 102 din107 din 12 februarie 2020).

Actul normativ reglementeaza procedura de selectie a beneficiarilor si modalitatile de finantare nerambursabila pentru actiuni si proiecte culturale in cadrul Programului cultural national "Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in anul 2021".

Finantarea nerambursabila se acorda in urma unei proceduri de selectie derulate de catre Asociatia "Timisoara 2021 - Capitala Europeana a Culturii".

In cazul in care, in cadrul procedurii de selectie, Asociatia identifica proiecte/activitati beneficiare ale finantarii care sunt susceptibile a fi calificate ca avand caracter economic, Asociatia are obligatia luarii in considerare a incidentei normelor privind ajutoarele de stat, urmand sa ia masurile legale privind respectarea acestor norme si a prezentei proceduri. 

Despre procedura de selectie a beneficiarilor si a modalitatilor de finantare nerambursabila pentru actiuni si proiecte culturale, click AICI.


Sursa: Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016