Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NOUTATI LEGISLATIVE - MODIFICARI IN TERMENELE DE PASTRARE ALE DOCUMENTELOR !

06-Mar-2023
3053
NOUTATI LEGISLATIVE - MODIFICARI IN TERMENELE DE PASTRARE ALE DOCUMENTELOR !
Documentele fac parte din patrimoniul unei companii si trebuie pastrate conform legislatiei in vigoare. LEGEA ARHIVELOR NATIONALE NR.16/1996 (cu modificarile si completarile ulterioare) mentioneaza obligatiile pe care le au entitatile ce creeaza documente dar si procedura de arhivare in timp ce Legea Contabilitatii nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare stabileste termenele de pastrare.

Cea mai recenta modificare legislativa este adusa de LEGEA NR. 36/11.01.2023 pentru modificarea Legii Contabilitatii nr. 82/1991, precum si a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Sintetizam mai jos cele mai importante prevederi cuprinse in noul act normativ:
  • Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani, se arata in document
  • Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii
  • Registrul special si raportul fiscal de inchidere zilnica se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 5 ani, calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost emise. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare.

SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, firma cu 15 ani de experienta in managementul profesional al arhivei, va pune la dispozitie Ghidul Gratuit „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”, care va raspunde la principalele intrebari si provocari legate de managementul arhivei de documente.
Iata ce veti regasi in ghid:
  • Ce prevede legislatia actuala legata de arhivare si termenele de pastrare?
  • Care sunt costurile reale ale arhivarii la nivel intern?
  • Cum puteti eficientiza activitatea de arhivare?
  • Ce presupune evaluarea gratuita a arhivei si conturarea unei solutii personalizate?
  • Ce implica distrugerea confidentiala a documentelor?

Din peste 15 ani, SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare ofera la NIVEL NATIONAL, servicii personalizate de depozitare si arhivare a documentelor in depozite proprii, in conditii de inalta siguranta. Compania dispune de toate autorizatiile emise de catre Arhivele Nationale si este certificata conform standardelor ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, SR ISO/IEC 27001. Clientii nostri sunt atat companii multinationale cat si firme antreprenoriale romanesti din domenii precum financiar-bancar, farma, automotive, lanturi de retail, productie.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016