
Raportul Special
realizat de specialisti
Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor. Confiscarea unor sume de bani sau retragerea avizelor sau a autorizatiilor, doar cateva dintre sanctiunile nerespectarii legii.
Pentru a scapa de sanctiunile dure sau chiar de amenzile usturatoare, care pot ajunge si pana la sute de mii de lei, comanda lucrarea pe stick Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni.
Printre cele mai importante OBLIGATII instituite de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care sunt de altfel si tratate in capitole distincte in lucrare, se numara:
1. Declararea beneficiarului real al persoanelor juridice
Primul termen pentru depunerea declaratiei pe proprie raspundere privind beneficiarul real al persoanei juridice este 21 iulie 2020, iar sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei poate ajunge la 10.000 lei si dizolvarea societatii.
2. Obligatia desemnarii persoanelor cu responsabilitati in aplicarea Legii nr. 129/2019Entitatile raportoare au obligatia de a desemna una sau mai multe persoane cu responsabilitati, cu precizarea naturii si limitelor responsabilitatilor incredintate Neindeplinirea obligatiei atrage o amenda de la 25.000 lei la 150.000 lei pentru persoanele fizice, in timp ce pentru persoanele juridice, amenzii de mai sus i se adauga 10% din veniturile totale raportate la perioada fiscala incheiata, anterioara datei intocmirii procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei.
3.Obligatia de stabilire a politicilor, normelor interne, mecanismelor de control intern si a procedurilor de administrare a riscurilor de spalare a banilor
Concret, trebuie elaborate si puse efectiv in aplicare masuri:
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
- in materie de cunoastere a clientelei;
- in materie de raportare, pastrare a evidentelor si a tuturor documentelor conform cerintelor din prezenta lege si de furnizare prompta a datelor la solicitarea autoritatilor competente;
- in materie de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor, managementul de conformitate si comunicare;
- in materie de protectie a personalului propriu implicat in procesul de aplicare a acestor politici, impotriva oricaror amenintari ori actiuni ostile sau discriminatorii;
-de instruire si evaluare periodica a angajatilor.
4. Obligatia de raportare catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
In Legea nr. 129/2019 exista anumite obligatii a caror formulare este generica. Exemplele sunt reprezentate chiar de situatiile enumerate in lege cand entitatile raportoare au obligatia sa transmita un raport pentru tranzactii suspecte Oficiului. Trebuie raportat daca acestea cunosc, suspecteaza sau au motive rezonabile sa suspecteze ca:
-bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului;
-persoana sau imputernicitul/reprezentantul/mandatarul acesteia nu este cine pretinde a fi;
Afla tot ce ai de facut pentru a scapa de sanctiuni, cu ajutorul lucrarii Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni.
Sanctiunile pot ajunge la amenzi de sute de mii de lei, dar si la:
-confiscarea unor sume;
-retragerea avizelor sau a autorizatiilor;
- blocarea conturilor;
- inchiderea unor sucursale sau a altor sedii secundare;
-informarea publicului asupra identitatii persoanei contraveniente si a faptei savarsite;
-dizolvarea societatii.
Iata cum va poate fi de ajutor lucrarea pe stick, Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni. :
-asigura o punere in aplicare facila a obligatiilor;
-va fereste de amenzi;
-gasiti solutii referitoare la obligatia de transmitere a raportarii catre Oficiu.
Un exemplu concret in care lucrarea va ajuta, vizeaza transmiterea raportului pentru tranzactii suspecte, care se realizeaza inainte de efectuarea oricarei tranzactii aferente clientului care are legatura cu suspiciunea raportata.
Cu toate acestea, legea permite derogarea de la aceasta regula si implicit evitarea riscului amenzii pentru neraportare, daca abtinerea de la realizarea tranzactiei este imposibila sau daca neefectuarea ei ar zadarnici eforturile de urmarire a beneficiarilor tranzactiei suspecte. Informarea Oficiului nu trebuie facuta insa la mai mult de 24 de ore de la efectuarea tranzactiei.
Si in cazul nerespectarii obligatiei de raportare a tranzactiilor suspecte amenda este cuprinsa intre 25.000 lei si 150.000 lei pentru persoanele fizice, in timp ce pentru persoanele juridice la aceste niveluri se adauga 10% din veniturile totale.
Comanda chiar ACUM lucrarea pe stick, Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni. Gaseste solutii si sfaturi detaliate cu privire la toate obligatiile care iti revin si evita sanctiunile!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Last minutes...PREVENIREA SPALARII BANILOR: Din 22 noiembrie 2023 rapoartele se trimit prin noul sistem informatic al ONPCSBIncasari si plati in numerar persoane fizice. Circuitul banilor in cadrul firmei si catre banciONPCSB si PREVENIREA SPALARII BANILOR. Noutati introduse prin OUG 10/2025Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsaArticole similare
ANAF sustine programul national de preventie PROTECTORBLACK SUMMER a inceput la R&S! Reduceri de pana la 70% + transport GRATUIT pentru produsele tale preferateObligatii declarative ale persoanelor juridice inmatriculate la ONRC conform Legii nr. 129/2019Noul regulament ONPCSB a fost aprobat prin Ordinul 215/2023. Cum se vor inregistra in portal expertii contabili si contabilii autorizatiClarificari ONRC cu privire la depunerea Declaratiei privind beneficiarul real. Instructiuni de completareUltimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B[PROCEDURA SPALAREA BANILOR] Prevenirea si COMBATEREA SPALARII BANILORNotificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceastaDeclaratie beneficiar real. Risti pana la 10.000 lei amenda sau dizolvarea firmei daca NU depui formularulONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA