
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a publicat, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la obligatiile persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala.
CE REPREZINTA INCHIRIEREA IN SCOP TURISTIC
Articolul 83 alineatul (3) din Codul fiscal
Inchirierea in scop turistic = oferirea de catre proprietari (persoane fizice obisnuite) a posibilitatii de sedere:
- in camere situate in locuinte proprietate personala (altele decat cele care constituie structuri de primire turistica),
- pentru o perioada de minim 24 de ore si maxim 30 de zile intr-un an calendaristic,
- oricarei persoane care calatoreste in scop turistic in afara mediului sau obisnuit de viata.
CE REPREZINTA VENITURI DIN INCHIRIEREA IN SCOP TURISTIC
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Calendarul contabilului vesel 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Articolul 83 alineatul (21 ) din Codul fiscal
Veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, indiferent de numarul de locuinte in care sunt situate acestea, in scopul impozitarii si al stabilirii contributiilor sociale obligatorii, sunt considerate venituri din cedarea folosintei bunurilor.
MOD DE IMPOZITARE
Articolul 83 alineatele (4) si (5) si articolul 87 din Codul fiscal
I. Obligatoriu pe baza normei anuale de venit pentru inchirierea unui numar de camere cuprins intre 1 si 5 camere inclusiv.
NOU - Impozitarea pe baza normei de venit se aplica pentru intreg anul fiscal chiar daca in cursul anului se depaseste numarului de 5 camere de inchiriat.
Nivelul normelor anuale de venit pentru anul 2021 corespunzatoare unei camere inchiriate in scop turistic de catre proprietari in locuintele personale se stabileste de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Turism.
Nivelul normelor anuale de venit se stabileste pe categorii de localitati in functie de amplasamentul locuintei (statiuni turistice de interes national, local, balneare, climatice si balneoclimaterice, localitati din Delta Dunarii si de pe litoralul Marii Negre, alte localitati).
II. Obligatoriu in sistem real, incepand cu anul fiscal urmator depasirii numarului de 5 camere de inchiriat in cursul anului fiscal
ATENTIE - aceasta impozitare nu se aplica persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale, intreprinderilor familiale proprietari de structuri de primire turistica cu functiune de cazare certificata de Ministerul Turismului.
Pentru a vedea continuarea materialului, click AICI»»
Sursa: ANAF
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Atentie! Vezi daca esti obligat sa depui formularul 201 pana la 25 mai12 septembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscaleCadourile in bani acordate de firme cu ocazia Pastelui sunt NEIMPOZABILE daca valoarea lor nu depaseste 300 leiRegistrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%: ce date contine si cine il completeazaSume recuperate de la un salariat acordate anterior in mod eronat. Cum procedam si ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
Oferta de toamna pentru contabili: lucrari care iti fac munca mai simpla, cu REDUCERI de pana la 70%Contabilitatea organizarii de evenimente: unde gresesc cel mai des firmele din domeniuNoi obligatii de raportare pentru operatorii din piata benzinei si motorinei: ce trebuie sa transmita firmele la ANAFPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiANAF a pornit de la o analiza de risc si a ajuns la 15,33 milioane de lei nedeclarati: firma avea si 6.000 de lei cash pe care nu-i putea justificaArticole similare
ANAF a modificat DECLARATIA UNICA pentru anul 2021. Cum arata noul formular (Ordinul 14/2021)Retrospectiva unei modificari esentiale: OUG 125 (veniturile din cedarea folosintei bunurilor)Casa de marcat, OBLIGATORIE pentru persoanele fizice care inchiriaza camere in scop turisticFormularistica actualizata pentru declararea veniturilorInchirierea in scop turistic 2025. Obligatii fiscale si reglementari cheie pentru persoanele fizice care inchiriaza camere in scop turisticUltimele articole
[MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheiePersoanele care inchiriaza intre 1 si 5 camere inclusiv sunt obligate sa impoziteze la norma de venitReguli noi de impozitare a unor venituri din inchirieri. Ce s-a schimbat incepand cu 1 ianuarie 2021?Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anuluiImpozitul pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor - Capitolul XII - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalArticole similare
Normele de venit pentru inchirierea de camere in scop turisticAnaliza zilei: Cine poate solicita recalcularea platilor anticipate si care este procedura?La 25 iulie e termenul de plata pentru veniturile din inchirierea de camere in scop turisticNoutati fiscale: In atentia celor care obtin venituri din inchirierea camerelor in scop turisticIn atentia celor care depun formularul 220. Venituri din inchirierea de camere in scop turisticUltimele articole
Casa de marcat, OBLIGATORIE pentru persoanele fizice care inchiriaza camere in scop turisticPeste 15 modificari au fost aduse Impozitului pe venit de OG 8/2021. Cum arata noul Cod FiscalNU mai este relevant anul in care au fost distribuite dividendele. Impozitul se va plati pana pe 25 ianuarieAu fost publicate in Monitor cele mai noi modificari fiscale! Ce s-a schimbat (OG 8/2021 si OG 11/2021)Guvernul a decis! Vor fi adoptate noile masuri privind impozitul pe profit, impozitul pe venit pentru rezidenti si nerezidenti si CASSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA