Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP 1714 din 2013: Care e procedura de incasare si virare a sumelor din asigurari sociale?

28-Oct-2013
3154
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1714/2013 si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 3246/2013 pentru aprobarea Procedurii de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si a modului de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale, publicat in Monitorul Oficial nr. 648 din 22.10.2013

Astfel, ita care este procedura de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si modul de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale.

ARTICOLUL 1
Dispozitii generale


(1) Persoanele fizice care datoreaza impozit si contributii aferente veniturilor din activitati agricole,
precum si accesorii pentru neachitarea la scadenta a acestora, denumite in continuare obligatii fiscale, pot efectua plata acestor obligatii fiscale si la compartimentele de specialitate ale unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, in numerar, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


a) in localitatea unde isi au domiciliul fiscal nu exista o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala;

b) intre unitatea administrativ-teritoriala, prin primar, si directia generala regionala a finantelor
publice in a carei raza se afla localitatea, prin directorul general sau imputernicitul acestuia, s-a incheiat un protocol in acest scop, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) Prin protocol se stabilesc:

a) acordul unitatii administrativ-teritoriale cu privire la incasarea obligatiilor fiscale;
b) modalitatea de comunicare a informatiilor intre compartimentul de specialitate al unitatii
administrativ-teritoriale si organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala referitoare la obligatiile fiscale;

c) orice alte masuri de colaborare pe care partile le considera necesare pentru aplicarea art. I si III
din Ordonanta Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.

(3) In termen de doua zile de la publicarea in Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei
proceduri, directia generala regionala a finantelor publice transmite, prin administratia judeteana a
finantelor publice, fiecarei unitati administrativ-teritoriale din raza sa teritoriala, pentru care este
indeplinita conditia prevazuta la alin. (1) lit. a), doua exemplare semnate ale protocolului. in situatia in care unitatea administrativteritoriala este de acord cu incheierea protocolului, aceasta comunica, in termen de doua zile de la data primirii, administratiei judetene a finantelor publice un exemplar al protocolului semnat si completat in mod corespunzator.

(4) In cazul in care unitatea administrativ-teritoriala nu comunica, in termenul prevazut la alin. (3),
protocolul semnat, procedura de incheiere a protocolului poate fi reluata ulterior din initiativa unitatii administrativ-teritoriale.

(5) Lista unitatilor administrativ-teritoriale care au incheiat protocolul cu directia generala regionala a finantelor publice se publica pe pagina proprie de internet a acesteia, precum si pe cea a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a prefecturii judetului.

(6) Primariile asigura publicarea protocolului la sediul acestora, precum si in alte locuri de interes
public, cum ar fi unitati medicale, culturale si altele asemenea, pe care le apreciaza ca fiind utile pentru aducerea protocolului la cunostinta contribuabililor interesati.

(7) Agentia Nationala de Administrare Fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice
informeaza contribuabilii despre posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale la compartimentele de
specialitate ale unitatii administrativteritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, prin metodele si canalele utilizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inclusiv prin comunicate de presa.

Puteti consulta aici intregul ordin.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016