Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 4058/2024. A fost introdus un nou act in Nomenclatorul documentelor financiar-contabile

05-Aug-2024
1434
Ordinul 4058/2024. A fost introdus un nou act in Nomenclatorul documentelor financiar-contabile

Prin Ordinul 4058/2024 a fost introdus un nou numar curent in Nomenclatorul documentelor financiar-contabile. Este vorba despre Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA).

Ordinul nr. 4058/2024 pentru completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 754 din 01 august 2024.

Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) se intocmeste de catre entitatile care desfasoara activitate de comert cash and carry, in momentul livrarii din magazinele cash and carry a produselor, marfurilor sau a altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale entitatii.

Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) serveste ca:

- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;

- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;

- document de primire/descarcare din gestiune, dupa caz;

- document de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate a incasarilor si platilor efectuate in numerar, situatie in care tine loc de chitanta.

Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) se intocmeste de catre entitatile care desfasoara activitate de comert cash and carry, in momentul livrarii produselor, marfurilor sau a altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale entitatii, cel tarziu pana la data transmiterii facturii in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura.

Extras din Ordinul 4058/2024:

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 910 si 910 bis din 9 decembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. In anexa nr. 2, sectiunea "Nomenclatorul documentelor financiar-contabile", grupa a III-a "Bunuri de natura stocurilor", dupa numarul curent 18 se introduce un nou numar curent, numarul curent 181, cu urmatorul cuprins: Aviz de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)"

2. In anexa nr. 2, la grupa a III-a "Bunuri de natura stocurilor", dupa sectiunea "Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A)" se introduce o noua sectiune, sectiunea "Aviz de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)", cu urmatorul cuprins:

"AVIZ DE INSOTIRE A MARFII
(Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)

Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) se intocmeste de catre entitatile care desfasoara activitate de comert cash and carry, in momentul livrarii din magazinele cash and carry a produselor, marfurilor sau a altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale entitatii.

Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) serveste ca:

- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;

- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;

- document de primire/descarcare din gestiune, dupa caz;

- document de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate a incasarilor si platilor efectuate in numerar, situatie in care tine loc de chitanta.

Avizul de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA) se intocmeste de catre entitatile care desfasoara activitate de comert cash and carry, in momentul livrarii produselor, marfurilor sau a altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale entitatii, cel tarziu pana la data transmiterii facturii in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura."

3. In anexa nr. 3, dupa documentul "Aviz de insotire a marfii (cod 14-3-6A)" se introduce un nou document, documentul "Aviz de insotire a marfii (Cod CASH AND CARRY 14-3-6aA)", cu urmatorul cuprins:

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici