
Raportul Special
realizat de specialisti
Odata cu respingerea OUG.nr.37/2021, microintreprinderilor le revine, de asemenea, obligatia de a tine la locul de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru conform prevederilor art.119 alin.1 din Codul muncii.
Ordonanta de urgenta care a stabilit, in mai 2021, ca regulamentul intern si fisa postului sunt optionale pentru microintreprinderile cu pana la noua salariati a fost respinsa prin Legea nr.275/2022, astfel efectele acesteia inceteaza odata cu intrarea in vigoare a legii, respectiv 6 octombrie 2022.
Practic, asta inseamna ca cele doua documente sunt din nou obligatorii.
Conform specificatiilor de la litera F din contractul individual de munca atributiile postului sunt prevazute in fisa postului, anexa la contract.
Simpla intocmire a unei fise de post, acolo unde ea nu exista la acest moment, nu este suficienta, ci se impune incheierea unui act aditional pentru a respecta dispozitiile art. 17 alin (5) din Codul muncii care prevede ca ”Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract…”
Inspectoratul Teritorial de Munca reaminteste angajatorilor ca fisa postului este un document care precizeaza sarcinile si responsabilitatile ce-i revin titularului postului, conditiile de lucru, standardele de performanta, precum si caracteristicile personale necesare angajatului pentru indeplinirea cerintelor postului.
Fisa postului reprezinta, alaturi de functia/ocupatia, un element esential care nu poate fi modificat fara acordul partilor si fara incheierea unui act aditional.
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
De asemenea, intocmirea regulamentului intern redevine obligatorie, fiind reglementata de Codul Muncii prin articolele 241-246. Acestea prevad conditiile de intocmire „cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor”, categoriile de dispozitii obligatorii de prevazut in acest document (articolul nr. 242), dar si informatii despre aducerea la cunostinta a salariatilor.
Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli aplicabile la locul de munca.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Microfirmele cu pana la 9 salariati vor fi obligate sa intocmeasca, din nou, Regulamentul intern si Fisa postuluiOUG 37/2021 modifica Codul Muncii! Pentru microintreprinderile cu pana la 9 angajati NU mai este obligatorie Fisa postuluiFisa postului si Regulamentul intern vor fi reintroduse, OBLIGATORIU, si de PFA-urile/ II-urile si IF-urile cu salariatiFinantele propun anularea unor obligatii accesorii in completarea facilitatilor fiscale adoptate prin OUG 69/2020Articole similare
De ce sa ne punem bazele in reluarea investitiilor?Firmele care trec de la plata impozitului micro la cel pe profit pot depune D700 pana pe data de 15 aprilie 2024 inclusivGuvernul a decis! Raman doua cote de impozitare pentru MICROINTREPRINDERI, de 1% si de 3%, in functie de plafonul de 300.000 leiAsociere in participatie. Ce implicatii de plata si declarative vor avea asociatii?Este OFICIAL! Amnistia fiscala a intrat in vigoare prin OUG 107/2024. Cum beneficiezi de masuraUltimele articole
Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe MICROINTREPRINDERI[IMPLICATII FISCALE] Donare autoturism unei persoane fizice de catre o microintreprindereDeclaratia 177. Formularul NU mai poate fi rectificat dupa data de 11 august 2025Impozitul pe profit. Greseala frecventa care te lasa fara bonificatia de 3%Articole similare
Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilorDepunere bilant in 2024. Cine are drept de semnare a situatiilor financiare?Cumul de functii. Cum se poate aplica scutirea de impozit pe salariu?FISA POSTULUI si Regulamentul intern vor fi reintroduse, OBLIGATORIU, si de PFA-urile/ II-urile si IF-urile cu salariatiKit de urgenta DGPR: Top 14 formulare de interes pentru orice firma cu angajatiUltimele articole
Procedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiDin 1 iunie 2023 a intrat in vigoare scutirea de impozit pe veniturile din salarii pentru angajatii care creeaza programe pe calculatorNoi masuri fiscal-bugetare si prorogarea unor termene, propuse de FinanteCIM va avea un nou model-cadru, conform Legii 283/2022. Firmele trebuie sa includa mai multe informatii in documentMicrofirmele cu pana la 9 salariati vor fi obligate sa intocmeasca, din nou, Regulamentul intern si FISA POSTULUISfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA