Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 37/2021 a fost respinsa. Microintreprinderile vor avea obligatia de a tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de salariati

12-Oct-2022
4056
OUG 37/2021 a fost respinsa. Microintreprinderile vor avea obligatia de a tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de salariati

Odata cu respingerea OUG.nr.37/2021, microintreprinderilor le revine, de asemenea, obligatia de a tine la locul de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru conform prevederilor art.119 alin.1 din Codul muncii.

Ordonanta de urgenta care a stabilit, in mai 2021, ca regulamentul intern si fisa postului sunt optionale pentru microintreprinderile cu pana la noua salariati a fost respinsa prin Legea nr.275/2022, astfel efectele acesteia inceteaza odata cu intrarea in vigoare a legii, respectiv 6 octombrie 2022.

Practic, asta inseamna ca cele doua documente sunt din nou obligatorii.

Conform specificatiilor de la litera F din contractul individual de munca atributiile postului sunt prevazute in fisa postului, anexa la contract. 

Simpla intocmire a unei fise de post, acolo unde ea nu exista la acest moment, nu este suficienta, ci se impune incheierea unui act aditional pentru a respecta dispozitiile art. 17 alin (5) din Codul muncii care prevede ca ”Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract…”

Inspectoratul Teritorial de Munca reaminteste angajatorilor ca fisa postului este un document care precizeaza sarcinile si responsabilitatile ce-i revin titularului postului, conditiile de lucru, standardele de performanta, precum si caracteristicile personale necesare angajatului pentru indeplinirea cerintelor postului. 

Fisa postului reprezinta, alaturi de functia/ocupatia, un element esential care nu poate fi modificat fara acordul partilor si fara incheierea unui act aditional.

De asemenea, intocmirea regulamentului intern redevine obligatorie, fiind reglementata de Codul Muncii prin articolele 241-246. Acestea prevad conditiile de intocmire „cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor”, categoriile de dispozitii obligatorii de prevazut in acest document (articolul nr. 242), dar si informatii despre aducerea la cunostinta a salariatilor. 

Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli aplicabile la locul de munca.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016