Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microfirmele cu pana la 9 salariati vor fi obligate sa intocmeasca, din nou, Regulamentul intern si Fisa postului

08-Sep-2022
13183
Microfirmele cu pana la 9 salariati vor fi obligate sa intocmeasca, din nou, Regulamentul intern si Fisa postului

UPDATE: Legea a fost promulgata de Presedintele Romaniei si urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial.



OUG 37/2021 prevedea ca Fisa postului si Regulmentul intern pentru salariatii microintreprinderilor care au pana la 9 salariati sunt documente care pot fi intocmite optional de firme. Recent insa, ordonanta fost respinsa prin lege de Camera Deputatilor, iar documentele vor fi din nou obligatorii.

Conform noilor modificari, in continutul contractului individual de munca se vor regasi, in mod obligatoriu, informatii cu privire la Regulamentul Intern si Fisa postului pentru salariatii microintreprinderilor care au pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 2 milioane euro, echivalent in lei. 

Reamintim ca prin OUG 37/2021 specificarea atributiilor postului se putea face verbal, astfel ca in continutul contractului individual de munca nu mai trebuia sa se regaseasca informatii cu privire la Fisa postului. 

Prin exceptie de la prevederile de mai sus, la solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul era obligat sa ii comunice in scris fisa postului cu specificarea atributiilor postului.

De asemenea, pentru salariatii mobili, salariatii care desfasurau munca la domiciliu si salariatii microintreprinderilor cu pana la 9 salariati angajatorul putea sa tina evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acord scris, in functie de activitatea specifica desfasurata de catre acestia.

Regulamentul intern era intocmit de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Atentie! Documentele vor fi obligatorii dupa ce legea va fi Promulgata si publicata in Monitor.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016