Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Implicatii servicii turistice pentru salariati. Cum tratam cheltuielile sociale?

09-Mai-2017
1449

Tinand cont de prevederile art. 76 alin (4) lit a) din Codul fiscal, referitor la contravaloarea servicii turistice si/sau de tratament, stabilim care sunt situatiile in care aceste venituri sunt impozabile, cu mentiunea ca societatea a prevazut aceste sume in Bugetul de Venituri si Cheltuieli la capitolul cheltuieli sociale.

Conform prevederior de la art. 25 alin. (3) lit. b) pct. 3 si 4 din Codul fiscal si pct. 15 alin. (1) din Normele metodologice date in aplicare sunt considerate cheltuieli sociale, deductibile la calculul impozitului pe profit in limita de 5% din cheltuielile salariale, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie, precum si alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

In aceste conditii, legiuitorul nu impune o procedura anume pentru modalitatea in care angajatorul acorda servicii turistice salariatilor sai, aceasta urmand a fi stabilita de fiecare societate prin contractul colectiv de munca si/sau regulamentul intern. Justificarea cheltuielilor se face cu documentatia agreata prin contractul colectiv de munca si/sau regulamentul intern, respectiv facturi, documente de plata, dispozitie de plata catre casierie, contracte incheiate cu furnizorul de servicii turistice etc.

Din punct de vedere al salariatilor, intra in categoria veniturilor neimpozabile de la art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca. Prin urmare, neimpozitarea este conditionata de prevederea acordarii acestui tip de avantaj salarial in contractul colectiv de munca sub forma de cheltuiala sociala si de acordarea lui numai pe perioada concediului de odihna a salariatilor. Numai in aceasta ipoteza se poate vorbi de neimpozitarea la nivelul salariatilor din punct de vedere al impozitului pe venit – art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal si al contributiilor sociale obligatorii – art. 142 142 lit. b), art. 157 alin. (2), art. 187 alin. (2), art. 195 alin.(2), art. 204 alin.(2) si art. 212 alin. (2) din Codul fiscal.


Daca serviciile turistice sunt acordate in alte conditii decat cele anterior precizate, este vorba de avantaje salariale potrivit art. 76 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal si pct. 12 alin. (3) din Normele metodologice date in aplicare, fiind incadrate in categoria sumelor acordate „pentru distractii sau recreere”. Aceste sume vor fi supuse impozitului pe venit conform art. 76 alin. (2) lit. s) din Codul fiscal, precum si tuturor contributiilor sociale obligatorii – angajat si angajator – conform art. 139 alin. (1) si art. 140 din Codul fiscal si pct. 3 alin. (1)din Normele metodologice (pentru CAS), art. 157 alin. (1) si art. 158 alin. (1) din Codul fiscal si pct. 11 alin. 1 din Normele metodologice (pentru CASS), art. 187 alin. (1) si art. 188 din Codul fiscal si pct. 22 alin. 1 din Normele metodologice (pentru asigurarea pentru somaj), art. 195 alin. (1) si pct. 24 alin. (1) din Normele metodologice (pentru CCI), art. 204 alin. (1) si pct. 28 alin. (1 ) din Normele metodologice (pentru CAAMBP) si art. 212 alin. (1) din Codul fiscal (pentru contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale). 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Implicatii servicii turistice pentru salariati. Cum tratam cheltuielile sociale?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016