Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Implicatii servicii turistice pentru salariati. Cum tratam cheltuielile sociale?

09-Mai-2017
716

Tinand cont de prevederile art. 76 alin (4) lit a) din Codul fiscal, referitor la contravaloarea servicii turistice si/sau de tratament, stabilim care sunt situatiile in care aceste venituri sunt impozabile, cu mentiunea ca societatea a prevazut aceste sume in Bugetul de Venituri si Cheltuieli la capitolul cheltuieli sociale.

Conform prevederior de la art. 25 alin. (3) lit. b) pct. 3 si 4 din Codul fiscal si pct. 15 alin. (1) din Normele metodologice date in aplicare sunt considerate cheltuieli sociale, deductibile la calculul impozitului pe profit in limita de 5% din cheltuielile salariale, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie, precum si alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

In aceste conditii, legiuitorul nu impune o procedura anume pentru modalitatea in care angajatorul acorda servicii turistice salariatilor sai, aceasta urmand a fi stabilita de fiecare societate prin contractul colectiv de munca si/sau regulamentul intern. Justificarea cheltuielilor se face cu documentatia agreata prin contractul colectiv de munca si/sau regulamentul intern, respectiv facturi, documente de plata, dispozitie de plata catre casierie, contracte incheiate cu furnizorul de servicii turistice etc.

Din punct de vedere al salariatilor, intra in categoria veniturilor neimpozabile de la art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca. Prin urmare, neimpozitarea este conditionata de prevederea acordarii acestui tip de avantaj salarial in contractul colectiv de munca sub forma de cheltuiala sociala si de acordarea lui numai pe perioada concediului de odihna a salariatilor. Numai in aceasta ipoteza se poate vorbi de neimpozitarea la nivelul salariatilor din punct de vedere al impozitului pe venit – art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal si al contributiilor sociale obligatorii – art. 142 142 lit. b), art. 157 alin. (2), art. 187 alin. (2), art. 195 alin.(2), art. 204 alin.(2) si art. 212 alin. (2) din Codul fiscal.

Daca serviciile turistice sunt acordate in alte conditii decat cele anterior precizate, este vorba de avantaje salariale potrivit art. 76 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal si pct. 12 alin. (3) din Normele metodologice date in aplicare, fiind incadrate in categoria sumelor acordate „pentru distractii sau recreere”. Aceste sume vor fi supuse impozitului pe venit conform art. 76 alin. (2) lit. s) din Codul fiscal, precum si tuturor contributiilor sociale obligatorii – angajat si angajator – conform art. 139 alin. (1) si art. 140 din Codul fiscal si pct. 3 alin. (1)din Normele metodologice (pentru CAS), art. 157 alin. (1) si art. 158 alin. (1) din Codul fiscal si pct. 11 alin. 1 din Normele metodologice (pentru CASS), art. 187 alin. (1) si art. 188 din Codul fiscal si pct. 22 alin. 1 din Normele metodologice (pentru asigurarea pentru somaj), art. 195 alin. (1) si pct. 24 alin. (1) din Normele metodologice (pentru CCI), art. 204 alin. (1) si pct. 28 alin. (1 ) din Normele metodologice (pentru CAAMBP) si art. 212 alin. (1) din Codul fiscal (pentru contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale). 

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Implicatii servicii turistice pentru salariati. Cum tratam cheltuielile sociale?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?
    • In analiza de mai jos, vom vedea cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa. Iata raspunsul specialistului! Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale: "(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • MFP: Noile norme de aplicare a Codului fiscal
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobare prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. Documentul mentionat mai sus cuprinde prevederi cu privire la impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, taxa pe valoarea adaugata,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii