Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 43/2019. Calcul salarii luna iulie 2019 si cifra de afaceri

30-Aug-2019
4964

Ca urmare a aplicarii modificarilor prevazute in OUG 43/2019 - actualizare facilitati fiscale in domeniul constructiilor, declaratia D112 nu se poate valida pentru luna 07.2019 cu aplicatia DukIntegrator disponibila in prezent pe site-ul ANAF in conditiile in care exista persoane cu venituri sub 3.000 ron pentru acestea avem mesaj de eroare.

In vederea depunerii declaratiei D112 pentru luna 07.2019 societatea noastra a fost nevoita sa corecteze calculul salarial pentru angajatii cu venituri sub 3000 ron, revenind la reglementarile initiale ale OUG 114 - astfel acestia nu au mai beneficiat de facilitati.

Pentru luna iulie luam in calcul cifra de afaceri pentru codurile CAEN nou introduse de OUG 43/2019?

Avand in vedere ca OUG 43/2019 avea aplicabilitatea in drept incepand cu data de 01.07.2019, va solicitam sa ne raspundeti daca exista reglementari referitoare la derogarea datei de la care se va aplica OUG 43/2019 in fapt, si sa ne precizati data de la care CAM pentru domeniul constructiilor revine la valoarea de 0.3375 %.

Specialistul raspunde

Ministerul Finantelor Publice (MFP), in colaborare cu Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) si Ministerul Sanatatii, a elaborat un proiect de ordin prin care se propune imbunatatirea modelului si continutului Declaratiei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate si o adapteaza la modificarile legislatiei fiscale, informeaza MFP, intr-un comunicat.

Proiectul de ordin comun poate fi consultat pe site-ul MFP, la rubrica Transparenta decizionala.

Astfel, in cazul veniturilor din salarii si asimilate salariilor aferente lunii iulie 2019, pentru acordarea facilitatilor fiscale se vor avea in vedere reglementarile fiscale pentru fiecare din cele doua perioade ale lunii, respectiv, pentru perioada 01-21.07.2019 reglementarile din Codul fiscal introduse prin OUG nr. 114/2018, iar pentru perioada 22-31.07.2019, reglementarile Codului fiscal modificate prin OUG nr. 43/2019. Determinarea impozitului pe venit scutit, se face prin raportare la venitul aferent din perioadei in care persoana fizica indeplineste conditiile de acordare a facilitatilor fiscale.
Deducem de aici, ca pentru luna iulie 2019 se aplica tratament diferentiat pentru cele doua perioade din iulie 01-21.07.2019, 22-31.07.2019 conform celor 2 prevederi legislative corespunzatoare perioadelor.

Se preconizeza asadar efectuarea de modificari tehnice, care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei, fara mentionarea vreunui termen diferit de depunere.

Conform Metodologiei privind mecanismul de calcul al cifrei de afaceri conform OUG 43/2019:
- Cifra de afaceri se calculeaza, in luna de raportare, in conditiile in care societatile care desfasoara una sau mai multe activitati printre care se regasesc si codurile CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, realizeaza efectiv activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.

Art. 8 - In vederea aplicarii facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor societatile care au inregistrat in actul constitutiv si desfasoara activitatile aferente cel putin unuia din codurile CAEN mentionate la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal, procedeaza dupa cum urmeaza:

(1) In cazul societatilor existente la data de 1 ianuarie al fiecarui an:

a) se calculeaza raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala” determinate conform art.3, pentru anul anterior;

b) in situatia in care procentul rezultat din calculul raportuluide la lit.a) este de cel putin 80% din ”cifra de afaceri totala” determinata conform art.3 alin.(1), facilitatile fiscale se acorda pe durata anului in curs cu respectarea conditiei prevazute la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal pe toata perioada aplicarii facilitatilor fiscale;

c) in situatia in care procentul rezultat din calculul raportuluide la lit.a)
este de pana la 80% din ”cifra de afaceri totala” determinata conform art.3 alin.(1), se procedeaza la determinarea indicatorilor ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala”, pentru anul in curs, conform principiului societatilor nou-infiintate;

d) pentru a beneficia de facilitatile fiscale, in cazul prezentat la lit.c), raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala”, trebuie sa fie in procent de cel putin 80%.

Tot in Metodologia cu privire la determinarea cifrei de afaceri se prevede:
(3) La acordarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor pentru perioada ianuarie - iunie 2019 se au in vedere reglementarile din OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul Investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, iar pentru perioada iulie – decembrie 2019, reglementarile OUG nr. 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor.

Pe 16 aprilie 2019 a aparut o noua versiune a declaratiei 112, unde, obligand la CAM pentru constructii procentul de 2,25% si la atentionarea ca trebuie depuse rectificative pentru lunile ianuarie-martie 2019, daca declaratiile 112 au fost depuse cu procentul “gresit” de 0,3375%.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 43/2019. Calcul salarii luna iulie 2019 si cifra de afaceri":
Rating:

Nota: 3 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016