Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pachet de masuri propuse de Comisia Europeana. Este vizata FISCALITATEA simpla si echitabila

17-Iul-2020
1589

Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania anunta ca la 15 iulie 2020 Comisia Europeana a lansat „Pachetul de masuri care sa asigure o fiscalitate simpla si echitabila”.

Pachetul consta intr-un plan de actiune pentru o impozitare simpla si corecta care sa sprijine redresarea (Comunicare si Anexa), o propunere de revizuire a Directivei privind cooperarea administrativa (DAC7) si o Comunicarea privind buna guvernanta fiscala atat in UE cat si la nivel international.

Astfel, conform CECCAR, „Fiscalitatea simpla si echitabila care sa contribuie la strategia de redresare” (si Anexa la aceasta) include 25 de initiative fiscale pe care Comisia Europeana intentioneaza sa le lanseze in intervalul 2020 – 2023 in diverse domenii de activitate.

La finele anului 2020 Comisia Europeana va prezenta recomandarile sale de imbunatatire a asistentei pentru recuperarea impozitelor neplatite in UE, urmand ca in 2022, sa prezinte initiative legislative pentru a clarifica modalitatea de stabilire a locului in care contribuabilii care desfasoara activitati transfrontaliere trebuie sa plateasca impozit si a introduce un sistem comun si standardizat la nivelul UE pentru retinerea impozitului la sursa.

In ceea ce priveste raportarea, in 2021 Comisia intentioneaza sa initieze un proiect pilot pentru a facilita crearea unui cadru cooperativ de conformitate pentru a initia un dialog preventiv intre administratiile fiscale si companii cu privire la problemele fiscale transfrontaliere. 

In 2022, Comisia Europeana va lansa si initiative de modernizare a obligatiilor de raportare a taxei pe valoare adaugata, de dezvoltarii serviciilor de facturare electronica si de dezvoltare a ariei de acoperire a programului One Stop Shop pentru TVA.

In 2021, Comisia va implementa Comitetul permanent pentru solutionarea litigiilor (bazat pe Directiva 2017/1852) urmand ca in 2022 sa prezinte o propunere privind un mecanism de prevenire si solutionare a litigiilor in domeniul TVA.

In 2022, Comisia va lansa o initiativa legislativa pentru a simplifica modalitatea de obtinere a numarului de identificare fiscala (NIF) si a numarului de TVA.

In ceea ce priveste verificarea, monitorizarea si cooperarea administrativa, in 2022, Comisia va lansa observatorul sau fiscal pentru a stimula discutiile cu privire la problemele fiscale internationale. in 2021, aceasta urmeaza sa prezinte o initiativa legislativa privind modificarea Directivei privind Cooperarea Administrativa in vederea extinderii domeniului de aplicare al acesteia pentru a cuprinde cripto-activele si monedele electronici (DAC8).

In 2023, Comisia va prezenta initiative legislative privind consolidarea verificarii tranzactiilor transfrontaliere si facilitarea procesului de verificare pentru intreprinderile care doresc sa se conformeze normelor TVA. De asemenea, Comisia intentioneaza sa incheie un acord privind cooperarea administrativa in domeniul TVA cu tarile terte si sa lanseze inca o initiativa legislativa pentru a asigura o maximizarea capacitatii Eurofisc de a combate frauda in domeniul TVA si de a transforma Eurofisc un centru european pentru informatii fiscale.

Propunerea de revizuire a Directivei privind cooperarea administrativ in domeniul fiscal (DAC 7) extinde normele UE in materie de transparenta fiscala la platformele digitale, pentru ca si persoanele care castiga bani din vanzarea de marfuri sau servicii pe aceste platforme sa plateasca impozite in mod echitabil. Aceasta noua propunere va asigura schimbul automat de informatii intre statele membre cu privire la veniturile generate de vanzatorii de pe platformele online. De asemenea, propunerea consolideaza si clarifica normele din alte domenii in care statele membre colaboreaza pentru a combate abuzurile fiscale, de exemplu prin audituri fiscale comune.

Comunicarea privind buna guvernanta fiscala atat in UE cat si la nivel international se axeaza pe promovarea echitatii fiscale si a transparentei si include 4 propuneri concrete.

In acest scop, Comisia propune o reforma a Codului de conduita care sa abordeze intr-o maniera mai transparenta concurenta fiscala neloiala si practicile fiscale daunatoare din UE.

O alta propunere se refera la imbunatatirea listei UE a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, pentru a asigura ca aceasta este inca eficienta si va putea fata provocarilor actuale. 

Cea de-a treia propunere a Comisiei vizeaza consolidarea normelor UE privind buna guvernanta fiscala in ceea ce priveste fondurile UE si masurile de protectie, pentru a asigura faptul ca procesul de listare a UE are un impact real si ofera claritate si certitudine tarilor terte.

Iar in cele din urma, a patra propunere a Comisiei se refera la colaborarea sporita in domeniul fiscal cu tarile in curs de dezvoltare in vederea imbunatatirii bunei guvernante fiscale. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016