Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ASTRA Asigurari intra in faliment. Cum procedati daca sunteti asigurati la aceasta firma?

27-Aug-2015
1066

Autorizatia de functionare a societatii Asigurare-Reasigurare Astra SA va fi retrasa de catre Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, in urma unei analize recente.

In concret, in sedinta de la 26 august, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a analizat situatia Societatii Asigurare-Reasigurare Astra SA pe baza unui raport inaintat de administratorul special KPMG Advisory privind stadiul planului de redresare financiara si optiunile existente in urma esuarii procesului de majorare a capitalului social.

Potrivit raportului, sunt intrunite toate cele trei conditii legale (conform art. 5, pct. 31 din Legea nr. 85/2014) care definesc starea de insolventa:

- Incapacitatea vadita de plata a datoriilor exigibile cu disponibilitatile banesti;
- Scaderea valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumatate din limita minima prevazuta de reglementarile legale in vigoare pentru fondul de siguranta;
- Imposibilitatea restabilirii situatiei financiare a societatii de asigurare-reasigurare in cadrul procedurii de redresare financiara.


La 30 iunie 2015, Astra inregistra o marja de solvabilitate disponibila negativa de circa 871 mil. lei, un coeficient de lichiditate de 0,03 si un necesar de capital de aproximativ 968 mil. lei.

In urma analizei si pe baza concluziilor raportului KPMG, Consiliul ASF a adoptat urmatoarele decizii:

- inchiderea procedurii de redresare financiara a societatii Astra;
- Revocarea si incetarea atributiilor de administrator special ale KPMG Advisory;
- Retragerea autorizatiei de functionare a societatii Astra;
- Constatarea starii de insolventa a societatii Astra si solicitarea intrarii in procedura de faliment.


Potrivit comunicatului oficial emis de ASF, Consiliul a constatat ca planul de redresare financiara nu si-a atins obiectivul central de evitare a intrarii in procedura falimentului. Parametrii financiari au fost tinuti sub control pe parcursul implementarii planului de redresare, societatea nu a mai avut pierderi la sfarsitul anului 2014, insa problemele structurale nu au putut fi corectate, iar indicatorii critici de prudentialitate - solvabilitatea, lichiditatea si capitalizarea - nu au putut fi readusi in marjele de conformitate in absenta unei majorari de capital pe masura necesarului determinat de auditori.

De asemenea, esuarea ultimei etape salvatoare de majorare a capitalului social al Astra, in ciuda interesului unor investitori cu reputatie internationala, a fost cauzata in principal de absenta colaborarii din partea actionarilor principali.

Acelasi comunicat mentioneaza ca, potrivit mandatului statutar, principala preocupare a ASF in perioada urmatoare va fi protejarea intereselor clientilor societatii Astra, in stransa cooperare cu Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA), si mentinerea stabilitatii sistemului de asigurari.

FGA este, incepand din 27.07.2015, persoana juridica de drept public si are drept misiune protejarea asiguratilor in cazul in care o societate de asigurare intra in stare de insolvabilitate. Pe baza evaluarii mai multor scenarii, Consiliul ASF a constatat ca Fondul are capacitatea de a acoperi potentialele cereri de despagubire din partea asiguratilor, in limita plafonului de 450.000 lei per asigurat, conform legislatiei in vigoare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ASTRA Asigurari intra in faliment. Cum procedati daca sunteti asigurati la aceasta firma?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016