Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Redam mai jos pozitia CNIPMMR privind acordul CGMB de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii.
CNIPMMR solicita reanalizarea acordului Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 28.02.2017 de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii, pentru urmatoarele considerente:
Necesitatea realizarii unei note cuprinzatoare de impact, a Testului IMM, a unei dezbateri publice, inainte de adoptarea deciziei de infiintare a 19 societati proprii.
Cele 19 societati comerciale proprii cu unic actionar Consiliul General al Municipiului Bucuresti vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, de:
- Departamentele functionale ale Primariei Municipiului Bucuresti (Directia Generala Infrasctructura si Servicii Publice, Directia Generala Dezvoltare si Investitii, Directia Generala Dezvoltare Urbana);
- Organismele prestatoare de servicii publice si de interes local (Administratia Fondului Imobiliar, Administratia Strazilor, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, Administratia Monumentelor si Patrimoniului Turistic);
- Autoritatea Municipala de Reglementare a Serviciilor Publice;
- Regia autonoma R.A.D.E.T., care alimenteaza cu energie termica peste 1,25 milioane de locuitori ai Capitalei, respectiv 565.000 de apartamente din 8.500 de blocuri si imobile, furnizand caldura si apa calda pentru 5.400 de agenti economici si institutii cu statut de obiective sociale, sau care sunt supuse liberei concurente (paza, dispecerat taxi, tehnologia informatiilor, turism, constructii, etc.).
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Necesitatea respectarii pe deplin a dispozitiilor Legii concurentei 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, cu eliminarea situatiilor care restrang, impiedica sau denatureaza concurenta libera sau instituie un monopol.
Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor achizitiilor publice de toate autoritatile publice locale (care sunt autoritati contractante conform dispozitiilor art. 4 lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice) pentru atribuirea contractelor de achizitie de produse, servicii si lucrari, respectiv asigurarea promovarii concurentei intre operatorii economici, garantarea tratamentului egal si nediscriminarea operatorilor economici, asigurarea transparentei, asigurarea utilizarii eficiente a fondurilor publice.
Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor economiei de piata, care este o economie a competitiei, a concurentei, generata de proprietatea privata, care asigura echilibru, eficienta, performanta.
Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si reformarii administratiei publice locale: avand in vedere ca cele 19 societati comerciale vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, ca potrivit declaratiilor „aceasta reorganizare nu presupune nici un fel de disponibilizare”, presupune „crearea de noi locuri de munca”, rezulta ca nu vor fi reduse cheltuielile de personal ale administratiei publice locale, in conditiile in care Primaria Bucuresti are deja un aparat excedentar raportat la alte metropole si la bugetul administrat (860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km²), raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km², 17 sectoare);
In general, companiile de stat au fost controlate politic, nu au avut eficienta/performanta si au inregistrat datorii (exp. RADET catre ELCEN sunt in prezent in insolventa, cu datorii de peste 3,6 miliarde lei).
Bucurestiul este un model pentru celelate municipii/orase, infiintarea celor 19 societati urmand a fi preluata ca model de celelate judete, cu consecinta aparitiei a cca. 1.000 de societati municipale, peste numarul deja mare al organismelor prestatoare de servicii publice/ de interes local si regiilor autonome existente, cu efecte semnificative negative asupra concurentei, economiei si sectorului IMM-urilor;
Infiintarea societatilor nu valorifica practicile din celelalte state membre ale U.E., unde autoritatea locala a infiintat un numar foarte redus de societati, in domenii neconcurentiale, subventionate, pentru aspecte de mediu, sociale, administrative privind asigurarea sediilor si administrarea departamentelor, organelor autonome, companiilor publice, a entitatilor de drept public cu personalitate juridica si a entitatilor publice ale comunitatii locale):
– 3 societati municipale in Viena (2,26 milioane de locuitori/suprafata de 414,65 km²);
– 7 societati municipale in Madrid (3,16 milioane de locuitori/suprafata de 605,77km²);
– 19 societati municipal, 41 de organisme prestatoare de servicii publice si de interes local, A.M.R.S.P. si 2 regii autonome in Bucuresti (1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228km²).
Mai multe despre cele 19 societati aflati aici.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Transformare dobanzi in capital social. Trebuie retinut si platit impozit cu retinere la sursa?Norme in vigoare. Explicam definirea veniturilor din salariiTichete cadou acordate de sindicat membrilor sai si cheltuieli de protocol. Ce contributii platim?Sunteti una dintre firmele obligate sa isi schimbe numele in 2014? VERIFICATI!Utilizarea caselor de marcat electronice fiscale: obligatiile utilizatorilor AMEFUltimele articole
Leasingul operational - tot ce trebuie sa stiiIntreprinderi legate in 2024. Ce regim de impozitare aplica fiecare firma?De neratat! Cea mai mare colectie de proceduri contabile pentru ONG-uriLa Rentrop%Straton sarbatorim Halloween-ul cu REDUCERI de pana la 60% pentru produsele tale preferateAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearArticole similare
Cum pot obtine firmele certificatele de datorii in format digitalCare este termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile?IMM-urile din domeniul agroalimentar care solicita granturi de pana la 120.000 euro au la dispozitie doar 6 zile pentru inscriereEconomia romaneasca a crescut cu 5,2%. O scurta paralela cu factorii negativi din piataSistemul de munca hibrid si birourile viitorului - cum sa ai un business sustenabil pe termen lungUltimele articole
Noul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiariTranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBMasuri fiscale 2024. Impactul asupra firmelor, la o luna de la aplicarea masurilor, conform CNIPMMRProgramul Noua Casa continua in anul 2024 cu un plafon de garantii in valoare de 1 miliard de leiDin noiembrie 2023 salariul minim brut CRESTE pentru constructori si agricultoriArticole similare
Intalnirea comisarului european Corina Cretu cu presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan ChiritoiuFirme audiate de CONSILIUL CONCURENTEI. Scandalul in care sunt implicate peste 60 de firmeCONSILIUL CONCURENTEI foloseste si informatoriCamera Auditorilor Financiari a primit amenda de 182.000 de euro de la CONSILIUL CONCURENTEINoi contraventii pentru firme: Denigrarea competitorilor prin orice mijloace si deturnarea clienteleiUltimele articole
ANAF a amendat cu 1.000.000 lei un operator economic care nu a respectat plafonarea adaosului comercialAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearMetodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale va fi modificata de ANAFFirmele din turism pot primi ajutoare de minimis de pana la 40 euro pentru fiecare turist strain pe care il aduc in Romania (Ordinul 1759/2022)OUG 224/2020 pentru sprijinirea domeniului HoReCa a fost publicata in MonitorSfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<