Raportul Special
realizat de specialisti
Redam mai jos pozitia CNIPMMR privind acordul CGMB de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii.
CNIPMMR solicita reanalizarea acordului Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 28.02.2017 de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii, pentru urmatoarele considerente:
Necesitatea realizarii unei note cuprinzatoare de impact, a Testului IMM, a unei dezbateri publice, inainte de adoptarea deciziei de infiintare a 19 societati proprii.
Cele 19 societati comerciale proprii cu unic actionar Consiliul General al Municipiului Bucuresti vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, de:
- Departamentele functionale ale Primariei Municipiului Bucuresti (Directia Generala Infrasctructura si Servicii Publice, Directia Generala Dezvoltare si Investitii, Directia Generala Dezvoltare Urbana);
- Organismele prestatoare de servicii publice si de interes local (Administratia Fondului Imobiliar, Administratia Strazilor, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, Administratia Monumentelor si Patrimoniului Turistic);
- Autoritatea Municipala de Reglementare a Serviciilor Publice;
- Regia autonoma R.A.D.E.T., care alimenteaza cu energie termica peste 1,25 milioane de locuitori ai Capitalei, respectiv 565.000 de apartamente din 8.500 de blocuri si imobile, furnizand caldura si apa calda pentru 5.400 de agenti economici si institutii cu statut de obiective sociale, sau care sunt supuse liberei concurente (paza, dispecerat taxi, tehnologia informatiilor, turism, constructii, etc.).
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea Verde a Contabilitatii
SAF-T Ghid de raportare corecta
Necesitatea respectarii pe deplin a dispozitiilor Legii concurentei 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, cu eliminarea situatiilor care restrang, impiedica sau denatureaza concurenta libera sau instituie un monopol.
Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor achizitiilor publice de toate autoritatile publice locale (care sunt autoritati contractante conform dispozitiilor art. 4 lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice) pentru atribuirea contractelor de achizitie de produse, servicii si lucrari, respectiv asigurarea promovarii concurentei intre operatorii economici, garantarea tratamentului egal si nediscriminarea operatorilor economici, asigurarea transparentei, asigurarea utilizarii eficiente a fondurilor publice.
Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor economiei de piata, care este o economie a competitiei, a concurentei, generata de proprietatea privata, care asigura echilibru, eficienta, performanta.
Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si reformarii administratiei publice locale: avand in vedere ca cele 19 societati comerciale vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, ca potrivit declaratiilor „aceasta reorganizare nu presupune nici un fel de disponibilizare”, presupune „crearea de noi locuri de munca”, rezulta ca nu vor fi reduse cheltuielile de personal ale administratiei publice locale, in conditiile in care Primaria Bucuresti are deja un aparat excedentar raportat la alte metropole si la bugetul administrat (860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km²), raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km², 17 sectoare);
In general, companiile de stat au fost controlate politic, nu au avut eficienta/performanta si au inregistrat datorii (exp. RADET catre ELCEN sunt in prezent in insolventa, cu datorii de peste 3,6 miliarde lei).
Bucurestiul este un model pentru celelate municipii/orase, infiintarea celor 19 societati urmand a fi preluata ca model de celelate judete, cu consecinta aparitiei a cca. 1.000 de societati municipale, peste numarul deja mare al organismelor prestatoare de servicii publice/ de interes local si regiilor autonome existente, cu efecte semnificative negative asupra concurentei, economiei si sectorului IMM-urilor;
Infiintarea societatilor nu valorifica practicile din celelalte state membre ale U.E., unde autoritatea locala a infiintat un numar foarte redus de societati, in domenii neconcurentiale, subventionate, pentru aspecte de mediu, sociale, administrative privind asigurarea sediilor si administrarea departamentelor, organelor autonome, companiilor publice, a entitatilor de drept public cu personalitate juridica si a entitatilor publice ale comunitatii locale):
– 3 societati municipale in Viena (2,26 milioane de locuitori/suprafata de 414,65 km²);
– 7 societati municipale in Madrid (3,16 milioane de locuitori/suprafata de 605,77km²);
– 19 societati municipal, 41 de organisme prestatoare de servicii publice si de interes local, A.M.R.S.P. si 2 regii autonome in Bucuresti (1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228km²).
Mai multe despre cele 19 societati aflati aici.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Ordin ANAF pentru aprobarea modelului unor formulareRenuntare la dividende si drepturile asociatilor. Care e procedura corecta?Spalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlLichidare societate. Ce obligatii fiscale revin societatii?Societate in insolventa. Raspunderea administratoruluiUltimele articole
Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileCe se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiAsociat in doua societati care depasesc plafonul de 500.000 euro cumulat. Care dintre firme va ramane la impozitul microPolitici si proceduri contabile. Amenzile ajung pana la 4.000 lei pentru firmele care nu le intocmescArticole similare
Asistenta financiara ajuta platile din economieMicrointreprinderile si IMM-urile pot obtine granturi de pana la 100.000 euro pentru digitalizare in perioada februarie-martie 2023Ministrul de Finante crede in reducerea preturilor alimentelor la raftFirmele trebuie sa indeplineasca o conditie obligatorie pentru a putea beneficia de ajutorul la plata facturilor de energieParticiparea ministrului delegat pentru IMM, Florin Jianu, la conferinta Mediafax Talks about SME sUltimele articole
Noua HG pentru modificarea Legii 227/2015. Ce schimbari apar in privinta impozitului pe profit si microFonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acordaStart Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriGuvernul aloca 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri3 exemple de investitii pentru afacerea ta care iti pot aduce beneficii economice pe termen lungArticole similare
Pretul benzinei a ajuns 5,96 lei, iar al motorinei la 5,63 leiCompaniile de comunicatii de top sunt acuzate de abuz de pozitie dominantaLicitatii trucate. Ancheta deschisa de CONSILIUL CONCURENTEI vizeaza 13 companiiMinistrul Finantelor propune plafonarea pretului la gaze, pana in 2021Hipermarketurile incearca sa renegocieze in mod incorect taxele cu furnizoriiUltimele articole
ANAF a amendat cu 1.000.000 lei un operator economic care nu a respectat plafonarea adaosului comercialAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearMetodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale va fi modificata de ANAFFirmele din turism pot primi ajutoare de minimis de pana la 40 euro pentru fiecare turist strain pe care il aduc in Romania (Ordinul 1759/2022)OUG 224/2020 pentru sprijinirea domeniului HoReCa a fost publicata in MonitorSfaturi de la experti
Declaratia 205 venituri din chirii
Intrebare: 1. O persoana fizica cu dubla cetatenie - romana si israeliana - cu NIF si rezident in Israel, obtine venituri din chirii in Romania. Persoana juridica careia i-a inchiriat spatiul a platit impozitul pe chirie prin retinere la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Preluare parti sociale societate noua
Intrebare: Societatea A, cu patru actionari persoane fizice (2 actionari detin cate 44% parti sociale din capitalul de 51.000.000 lei, iar ceilalti doi cate 6%), a achizitionat actuala firma de la o multinacionala la pretul de 255.000 euro,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata
Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende
Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante
Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii
Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA