Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cat pierd firmele daca Primaria Bucuresti va infiinta 19 societati proprii. Consiliul Concurentei e adus in discutie

16-Mar-2017
543

Redam mai jos pozitia CNIPMMR privind acordul CGMB de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii.

CNIPMMR solicita reanalizarea acordului Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 28.02.2017 de infiintare a unui numar de 19 societati comerciale proprii, pentru urmatoarele considerente:

Necesitatea realizarii unei note cuprinzatoare de impact, a Testului IMM, a unei dezbateri publice, inainte de adoptarea deciziei de infiintare a 19 societati proprii.
Cele 19 societati comerciale proprii cu unic actionar Consiliul General al Municipiului Bucuresti vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, de:

- Departamentele functionale ale Primariei Municipiului Bucuresti (Directia Generala Infrasctructura si Servicii Publice, Directia Generala Dezvoltare si Investitii, Directia Generala Dezvoltare Urbana);

- Organismele prestatoare de servicii publice si de interes local (Administratia Fondului Imobiliar, Administratia Strazilor, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, Administratia Monumentelor si Patrimoniului Turistic);

- Autoritatea Municipala de Reglementare a Serviciilor Publice;

- Regia autonoma R.A.D.E.T., care alimenteaza cu energie termica peste 1,25 milioane de locuitori ai Capitalei, respectiv 565.000 de apartamente din 8.500 de blocuri si imobile, furnizand caldura si apa calda pentru 5.400 de agenti economici si institutii cu statut de obiective sociale, sau care sunt supuse liberei concurente (paza, dispecerat taxi, tehnologia informatiilor, turism, constructii, etc.).

Necesitatea respectarii pe deplin a dispozitiilor Legii concurentei 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, cu eliminarea situatiilor care restrang, impiedica sau denatureaza concurenta libera sau instituie un monopol.

Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor achizitiilor publice de toate autoritatile publice locale (care sunt autoritati contractante conform dispozitiilor art. 4 lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice) pentru atribuirea contractelor de achizitie de produse, servicii si lucrari, respectiv asigurarea promovarii concurentei intre operatorii economici, garantarea tratamentului egal si nediscriminarea operatorilor economici, asigurarea transparentei, asigurarea utilizarii eficiente a fondurilor publice.

Necesitatea respectarii pe deplin a principiilor economiei de piata, care este o economie a competitiei, a concurentei, generata de proprietatea privata, care asigura echilibru, eficienta, performanta.

Necesitatea scaderii cheltuielilor publice si reformarii administratiei publice locale: avand in vedere ca cele 19 societati comerciale vizeaza domenii care sunt deja gestionate/administrate public, ca potrivit declaratiilor „aceasta reorganizare nu presupune nici un fel de disponibilizare”, presupune „crearea de noi locuri de munca”, rezulta ca nu vor fi reduse cheltuielile de personal ale administratiei publice locale, in conditiile in care Primaria Bucuresti are deja un aparat excedentar raportat la alte metropole si la bugetul administrat (860 de functionari publici, 10 consilieri personali ai primarului, pentru 1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228 km²), raportat la 207 angajati (69 functionari si 138 personal contractual) la nivelul Primariei Berlinului, digitalizata complet (pentru 3,46 milioane de locuitori/suprafata de 891,68 km², 17 sectoare);

In general, companiile de stat au fost controlate politic, nu au avut eficienta/performanta si au inregistrat datorii (exp. RADET catre ELCEN sunt in prezent in insolventa, cu datorii de peste 3,6 miliarde lei).

Bucurestiul este un model pentru celelate municipii/orase, infiintarea celor 19 societati urmand a fi preluata ca model de celelate judete, cu consecinta aparitiei a cca. 1.000 de societati municipale, peste numarul deja mare al organismelor prestatoare de servicii publice/ de interes local si regiilor autonome existente, cu efecte semnificative negative asupra concurentei, economiei si sectorului IMM-urilor;

Infiintarea societatilor nu valorifica practicile din celelalte state membre ale U.E., unde autoritatea locala a infiintat un numar foarte redus de societati, in domenii neconcurentiale, subventionate, pentru aspecte de mediu, sociale, administrative privind asigurarea sediilor si administrarea departamentelor, organelor autonome, companiilor publice, a entitatilor de drept public cu personalitate juridica si a entitatilor publice ale comunitatii locale):

– 3 societati municipale in Viena (2,26 milioane de locuitori/suprafata de 414,65 km²);

– 7 societati municipale in Madrid (3,16 milioane de locuitori/suprafata de 605,77km²);

– 19 societati municipal, 41 de organisme prestatoare de servicii publice si de interes local, A.M.R.S.P. si 2 regii autonome in Bucuresti (1,88 milioane de locuitori/suprafata de 228km²).

Mai multe despre cele 19 societati aflati aici.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cat pierd firmele daca Primaria Bucuresti va infiinta 19 societati proprii. Consiliul Concurentei e adus in discutie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016