Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Debitori aflati in insolventa: ANAF pregateste procedura pentru cesiunea creantelor bugetare

05-Apr-2019
737

ANAF a pus, joi – 4 aprilie, in dezbatere publica Proiectul de Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei.

Asadar, daca Proiectul de OPANAF va fi adoptat, procedura pentru cesionarea creantelor datorate de cei aflati in insolventa va tine cont de indeplinirea conditiilor prevazute in noul cadru legislativ. Asadar, conditiile care trebuie indeplinite sunt urmatoarele:

a) pretul cesiunii sa fie cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;

b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare sa se realizeze intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;

c) cesionarul sa justifice un interes public in vederea cesionarii creantei;

d) necesitatea constituirii de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune.

De asemenea, in Referatul de aprobare este prevazut faptul ca “in cazul garantiilor de natura scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie s-a prevazut ca perioada de valabilitate a acesteia sa fie cu cel putin 30 de zile mai mare fata de ultimul termen de plata stabilit conform contractului de cesiune:.

Totodata, prin proiectul de act normativ supus aprobarii, s-a reglementat posibilitatea indreptarii unor erori materiale din contractul de cesiune, prin incheierea de catre organul fiscal a unui act aditional la contractul de cesiune.

Extras din Proiectul de OPANAF

ORDIN pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei

In temeiul art. 2641 si 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare ?i al art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa nr. …........... din ….............., presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1 -

(1) Se aproba Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba modelele, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si de pastrare ale urmatoarelor formulare:

a) Referat privind demararea procedurii de cesiune a creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.2;

b) Anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.3;

c) Oferta pentru cesiunea creantelor bugetare, prevazuta in Anexa nr.4;

d) Decizie privind stabilirea rezultatului selectiei cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare, prevazuta in Anexa nr.5;

e) Acord de principiu pentru cesiunea creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.6;

f) Referat pentru aprobarea contractului de cesiune, prevazut in Anexa nr.7;

g) Contract de cesiune a creantelor bugetare, prevazut in Anexa nr.8.

(3) Anexele nr. 1 – 8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2 - Directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile subordonate acestora, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Anexa nr.1 PROCEDURa privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei

CAP. 1 Dispozitii generale

Art. 1 - (1) Procedura de cesiune a creantelor bugetare se aplica debitorilor aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a altor acte normative in baza carora s-a declansat procedura insolventei,

(2) Procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal.

Art. 2 Fac obiectul cesiunii, creantele bugetare inscrise de organul fiscal in tabelul definitiv de creante, ramase nestinse la data incheierii contractului de cesiune.

Art. 3 - (1) Cesiunea creantelor bugetare poate avea loc numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) pretul cesiunii este cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;

b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare se realizeaza intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;

c) cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei;

d) constituirea de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune.

(2) Prin justificarea unui interes public se poate intelege:

a) justificarea necesitatii cesiunii creantei in vederea mentinerii scopului pentru care a fost autorizat/contractat de o autoritate sau institutie publica sa presteze un serviciu public si care se afla sub supravegherea si controlul unei autoritati sau institutii publice,

b) justificarea necesitatii cesiunii creantei ca fiind de interes public, in vederea rezolvarii oricaror probleme, fapte sau evenimente locale ori nationale cu semnificatie pentru viata comunitatii,

c) orice alte justificari din partea cesionarului, relevante in dovedirea interesului public privind cesiunea creantei. Art. 4 Competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune a creantelor bugetare datorate de contribuabili, apartine comisiei constituite potrivit art. 7.

Vezi AICI Proiectul de OPANAF >>

Vezi AICI Referatul de aprobare >>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Debitori aflati in insolventa: ANAF pregateste procedura pentru cesiunea creantelor bugetare":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Recuperare pierdere fiscala microintreprindere, venituri din dividende
    • "Societatea X a fost platitoare de impozit pe profit in anul 2018, incepand cu 01.01.2019 a trecut la microintreprindere devenind platitoare pe impozit pe venit microintreprindere. La calculul impozitului pe venitul microintreprindere, se are in vedere pierderea fiscala inregistrata de societate in 2018 cand era platitoare de impozit pe profit? Veniturile din dividende incasate de la o alta microintreprindere in 2019 sunt luate in baza de calcul a impozitului pe venit?", se ntreaba unul dintre...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, in perioada 15.04-19.04
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat buletinul informativ numarul 17, in care sunt publicate actele normative cu incidenta in materie fiscala care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 15.04.2019 – 19.04.2019. Asadar, saptamana trecuta au fost publicate 5 acte normative despre care vom detalia in cele ce urmeaza. 1. Legea nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 296 din 17 aprilie 2019). Prezenta...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de servicii din tari UE/non-UE. Ghid complet despre regimul TVA
    • Cu siguranta va intrebati: Ce tratament fiscal aplicati atunci cand achizitionati servicii din afara Romaniei? Care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in practica? Cand trebuie sa completati D390? Cand faceti taxare inversa? Stim de ce aveti nevoie! De un ghid care va ofera explicatii clare ale legislatiei, spete, solutii si comentarii profesioniste! Va propunem lucrarea Achizitii de servicii din afara Romaniei. Implicatii fiscal-contabile ...click aici pentru detalii despre lucrare si...» citeste mai departe aici

  • MFP: Bugetul de stat pe 2019 asigura toate resursele necesare pentru protectia copilului si a persoanelor cu dizabilitati
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca in Legea bugetului de stat pe 2019 au fost prevazute toate resursele necesare pentru finantarea sistemului de protectie a copilului, centrelor de asistenta sociala a persoanelor cu handicap, asistenti personali sau, dupa caz, indemnizatiile persoanelor cu handicap grav. Sumele necesare pentru finantare vor proveni de la bugetele locale despre care MFP precizeaza ca au asigurata finantarea integrala pentru plata acestor drepturi. Banii necesari provin atat...» citeste mai departe aici

  • Juergen Schunn: doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 mai exista si astazi
    • Care este secretul unei companii pentru a rezista in timp? Probabil ca raspunsul la aceasta intrebare este la fel de divers pe cat de multe business-uri de succes gasesti pe piata. Nu foarte multe companii se pot lauda insa cu o prezenta activa pe piata de business din Romania intinsa pe un sfert de secol. Omul de afaceri Juergen Schunn spune ca „doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi”. Auto Schunn, compania fondata in 1993 de catre acesta, este una dintre...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016