Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Un nou proiect ar putea majora tarifele RCA si complicarea proceselor de rezolvare a daunelor

27-Mai-2014
1505
La inceputul saptamanii a fost emisa o atentionare de catre reprezentantii asiguratorilor si ai brokerilor in asigurari in ce priveste un nou proiect de lege care vizeaza constituirea Corpului expertilor si evaluatorilor tehnici auto din Romania (CEETAR).

Potrivit proiectului, anunta HotNews.ro, toate vehiculele avariate din Romania ar trebui sa fie evaluate de experti ai acestei noi entitati. Efectul principal va fi acela de majorare a primelor de asigurare ca rezultat al cresterii costurilor aferente regularizarii daunelor, sustin asiguratorii. In expunerea de motive a proiectului de lege, initiat luna trecuta de sase senatori PSD si PC, se arata ca sistemul de constatare tehnica auto si de evaluare a daunelor la autovehiculele implicate in accidente de circulatie in majoritatea tarilor UE este externalizat, catre un organism independent, specializat, creat prin lege.

In comunicatul UNSAR si UNSICAR, cele doua uniuni care prezinta asiguratorii si bokerii de asigurari din Romania, se constata:

"Conform acestui proiect, expertii si evaluatorii tehnici auto CEETAR ar putea evalua toate vehiculele avariate, in vederea stabilirii solutiilor tehnice pentru repararea lor si acordarea despagubirii, conform contractului de asigurare obligatorie (RCA) sau facultativa (CASCO).

Astfel, proiectul de lege incalca principiul libertatii contractuale si prevederile Codului Civil in vigoare, impunand efectuarea constatarii daunelor numai de catre experti tehnici auto membri CEETAR.

Proiectul a fost inregistrat la Senat pentru dezbatere publica in data de 10 aprilie 2014 cu nr. B192-2014, iar in data de 9 mai 2014 a primit avizul Consiliului Legislativ. In acest context, UNSAR si UNSICAR au transmis pozitia oficiala a celor doua entitati reprezentand piata romaneasca de asigurari catre Senatul Romaniei, expunand motivele pentru care proiectul de lege mentionat incalca legislatia in vigoare si are, totodata, un impact social semnificativ.

Efectul principal va fi acela de majorare a primelor de asigurare ca rezultat al cresterii costurilor aferente regularizarii daunelor. Clientii companiilor de asigurari vor trebui sa inteleaga faptul ca primele de asigurare auto vor creste semnificativ din cauza costurilor reprezentate de onorariile aferente expertizelor tehnice si a altor costuri legate de activitatea de evaluare.

Totodata, introducerea unui asemenea sistem ar conduce cu certitudine la complicarea procesului de solutionare a daunelor pe segmentul auto.

Mai mult decat atat, daca proiectul de lege ar fi votat si ar intra in vigoare, asiguratul roman ar ajunge sa fie discriminat prin comparatie cu ceilalti cetateni ai Spatiului Economic European. Astfel, acesta ar avea o procedura mult mai complicata de urmat in cazul in care ar fi implicat intr-un accident in afara tarii. Ar trebui sa se adreseze nu numai reprezentantului de despagubiri al asiguratorului RCA ce urmeaza sa suporte despagubirea, ci si unui membru al CEETAR.

Potrivit proiectului de lege, solutia stabilita de evaluatorul CEETAR poate fi acceptata de catre parti prin semnare, sau poate fi contestata doar in instanta, ceea ce ii confera evaluatorului drepturi depline si intangibile, determinand pentru partile care inteleg sa o conteste costuri substantiale pentru solutionarea litigiului in instanta.

De asemenea, intrarea in vigoare a unui asemenea proiect ar insemna si monopolizarea unei componente importante a activitatii de asigurari, respectiv a activitatii de regularizare de daune, aceasta fiind facuta de catre un organism privat care nu se afla sub controlul ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Propunerea legislativa intra in conflict cu reglementarile speciale privind activitatea Registrului Auto Roman, conform acestei propuneri expertii CEETAR dobandind dreptul de a stabili daca, dupa o dauna, vehiculul poate fi introdus in trafic cu sau fara o noua viza ITP.

Consideram, asadar, ca functionarea sistemului de asigurari din Romania este periclitata de acest proiect de lege nefundamentat. Dovada a faptului ca sistemul de acordare a despagubirilor pe segmentul auto functioneaza in forma actuala o reprezinta daunele de 435,75 milioane euro platite de asiguratori in 2013 pe segmentul RCA si cele de 398,75 milioane euro platite pe segmentul CASCO. Cumulate, acestea reprezinta aproximativ 90% dintre daunele platite pe asigurari generale in 2013.

Intr-o piata cu un regim de functionare firesc, reglementarea externalizarii serviciilor postvanzare este si trebuie sa ramana in sarcina autoritatii de supraveghere, asa cum se intampla in orice alt stat european. Romania poate inregistra pierderi atat la nivel de imagine, cat si la nivel investitional in cazul acordarii unui vot pozitiv pentru acest proiect de lege".


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Un nou proiect ar putea majora tarifele RCA si complicarea proceselor de rezolvare a daunelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016