Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Firmele ar putea scapa de creantele accesorii

06-Sep-2013
2682
Proiectul legislativ care propunea inca de la inceputul acestui an anularea creantelor fiscale accesorii a ajuns saptamana aceasta la Comisii pentru aviz, primind aprobarea Senatului.

Conform Notei de fundamentare, prin OG nr. 30/2011 a fost reglementata posibilitatea de anulare/reducere cu 50% a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale restante la 31 august 2011, stinse din plata voluntara sau compensare, in conditiile in care plata voluntara/compensarea obligatiilor principale si a dobanzilor corespunzatoare acestora s-a facut pana la data de 31 decembrie 2011, in cazul anularii penalitatilor de intarziere, respectiv 30 iunie 2012, in cazul reducerii cu 50% a penalitatilor de intarziere.

Propunerea actuala are in vedere sustinerea mediului de afaceri si stimularea platilor catre buget. Se doreste astfel anularea sau reducerea tuturor creantelor fiscal accesorii (dobanzi, majorari de intarziere si penalitati) aferente obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat, bugetelor de asigurari sociale si bugetelor locale, in conditiile achitarii/compensarii obligatiilor principale in termen de 3 luni, respectiv 6 luni, luand ca data de referinta data intrarii in vigoare a prezentei legi.

In acest sens, proiectul de lege propune urmatoarele:

Art. 1 - Contribuabilii care inregistreaza obligatii fiscale restante in ultima zi a lunii anterioare intrarii in vigoare a prezentei legi, datorate bugetului de stat, bugetelor de asigurari sociale si bugetelor locale, beneficiaza de anularea sau reducerea creantelor fiscale accesorii, reprezentand dobanzi, majorari de intarziere si penalitati astfel:

2) se anuleaza creantele fiscale accesorii, daca in termen de 3 luni de la data in vigoare a prezentei legi, obligatiile principale se sting prin plata voluntara sau compensare;

b) se reduc cu 50% creantele fiscale accesorii, daca in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, obligatiile principale se sting prin plata voluntara sau compensare;

Art. 2 - Actele administrative fiscale sau titlurilor executorii prin care s-au stabilit creante fiscale accesorii aferente creantelor fiscale principale, stinse potrivit art. 1, se desfiinteaza, chiar daca impotriva acestora s-au exercitat ori nu cai de atac.

Art. 3 - Prevederile art. 1 se aplica si in cazul in care a fost declansata procedura de insolventa.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Firmele ar putea scapa de creantele accesorii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Prime si cadouri de Craciun: Tratament fiscal
    • "Salariatilor li se pot acorda tichete cadou si bani pentru copiii lor in limita a 150 lei/persoana fara a li se aplica impozit si contributii?", intreaba unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza, unul dintre expertii nostri va raspunde acestei intrebari. Raspunsul specialistului Conform art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile,...» citeste mai departe aici

  • Cresterea salariului minim de la 01 ianuarie 2019 - cum sunt afectate persoanele care obtin venituri non-salariale
    • In Monitorul Oficial nr. 1045 din 10 decembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Potrivit acesteia, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar, pentru un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016