Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Persoanele fizice care au acumulat datorii si nu mai au cum sa le plateasca pot solicita sprijin la ANPC

11-Aug-2022
9518
Persoanele fizice care au acumulat datorii si nu mai au cum sa le plateasca pot solicita sprijin la ANPC

In contextul maririi dobanzilor bancare si interbancare si al cresterii inflatiei din ultima perioada, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vine in sprijinul persoanelor fizice aflate in imposibilitate de plata, conform unui comunicat de presa publicat pe site-ul insitutiei.

Astfel, prin Directia de Insolventa a Persoanelor Fizice din cadrul ANPC, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii si nu le mai pot face fata, pot apela la procedura specifica, de insolventa a persoanelor fizice, prevazuta de Legea nr. 151/2015.

In cadrul intalnirii periodice a Comisiei de Insolventa la Nivel Central – organism care reuneste reprezentanti ai ANPC, ai Ministerelor de Finante, al Muncii si Protectiei Sociale, al Justitiei si Oficiulului National al Registrului Comertului -, care s-a desfasurat pe 10 august 2022, cu participarea vicepresedintelui ANPC, Sebastian Hotca, au fost discutate conditiile actuale pe care le prevede Legea nr.151/2015 si posibilitatile amendarii acesteia, in viitoarea sesiune parlamentara.

Acest demers este necesar pentru ca legislatia in domeniu sa fie actualizata, in conformitate cu evolutia economica a momentului, astfel incat un numar cat mai mare de consumatori sa poata avea acces la cele trei tipuri de proceduri.

”Dorim ca accesibilitatea procedurilor de insolventa a persoanelor fizice sa fie cat mai la indemana consumatorilor, iar pentru aceasta si pentru alte lamuriri, ii asteptam la sediile noastre din toata tara, pentru a le oferi consiliere gratuita si sprijin” – Ruxandra Badea, director al Directiei de Insolventa a Persoanelor Fizice

Prin procedura de insolventa a persoanelor fizice, este reglementata situatia in care datoriile persoanelor fizice pot fi reesalonate pe o perioada de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire inca 1 an.

Persoanele fizice care au bunuri sau venituri urmaribile si nu se incadreaza pentru procedura pe baza de plan de rambursare, pot opta pentru procedura prin lichidare de active.

Persoanele fizice care au peste varsta standard de pensionare si au pierdut jumatate sau total capacitatea de munca, pot beneficia de stergerea datoriei, in cazul in care valoarea acesteia este de maximum 10 salarii minime pe economie.

Persoanele interesate sa acceseze aceste proceduri se pot informa de pe site-ul ANPC, la linkul https://anpc.ro/ce-este-insolventa-persoanelor-fizice/ sau pot lua legatura cu birourile teritoriale de insolventa din cadrul comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici